• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe I7 computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
1569142641152.png

Ik kom daar toch nog even op terug. Dat gaat via download-links. Je krijgt dus geen fysieke usb bijv. waar de software op staat, van belang als het OS eens crasht. Wat doe je dan?
 
Via de Windows ISO Downloader kan jij heel makkelijk Windows en Office downloaden.
Ik zou overigens als ik jou was, voor Windwows 10 Professional kiezen.

 
@theplayer: het is belangrijk als je een windows 10 (of andere versie) doet en al je andere legale software erop installeert, dat je dan eerst een goeie image maakt naar een extern medium (met Acronis, Aiomei, … wordt in andere topics hier besproken). Noem dit een basic backup (vergelijkbaar met fabrieksinstellingen van de pc maar dan met al je software ingebakken). Zo kan je later altijd terugkeren naar een "veilige" installatie. Als alles crashed en je hebt zelfs geen backup … dan koop je gewoon een nieuwe licentie online, is nog altijd goedkoper dan de "winkel"-versie.
@Abraham54: ik ben er zelf nog altijd niet uit wat nu echt het voordeel is van de windows PRO versie voor thuisgebruik. Ik heb ze beide en merk geen noemenswaardig verschil, voor thuisgebruik, welteverstaan.
 
@artstudiog - ga dan maar eens naar de link die ik gegeven heb en stel jouw Windows 10 Pro versies wat Telemetrie op de Enterprise versie, die nauwelijks last heeft van Telemetrie!
 
Ik heb nu de tweede offerte binnen van Azerty. Op basis van mijn aangegeven punten heeft men die dus aangepast en daarin, naar mijn bescheiden mening een vreemde keuze gemaakt

1. Het aanvankelijke Asrock Z390 Taichi Ultimate moederbord (€ 293) is nu vervangen door een ASUS TUF B360-PRO Gaming (WI-FI) moederbord ATX (€ 119,05....bijna € 175 minder!). Dat lijkt me een achteruitgang...!

2. Het aanvankelijke Crucial Ballistix Sport LT geheugen van 2 x 8 Gb (€ 128 Gb) is nu vervangen door Corsair Vengeance LPX 2 x 16 Gb DDR 4 - 3000 Mhz. Dat lijkt me een prima keuze.

3. Er zit nu een Verbatim Univeral memory Cardreader bij maar dan USB 2.0...! Dat lijkt me weer achterhaald. Waarom dan geen 3.0 voor een tientje méér..?

4. Men kiest nu voor een PHANTEKS Eclipse P600S - Miditowermodel EATX behuizing (€ 155) i.p.v. het fulltowermodel ENTHOO PRO (€ 95)
Ik zit nu erg te dubben over beide behuizingsvoorstellen.
Het enige dat ik wilde , was een aantal usb's aan de voorzijde i.p.v. bovenop i.v.m. stof en mijn voorkeur lag niet bij een glazen wand. Maar dit laatste is geen eis als de behuizing stiller? beter?..... is.
Waarom is een kleiner model dan duurder dan een groter...? Ik begrijp die keuzes niet.

Ik voeg beide offertes hier toe. Een kritische blik en aanvullende argumenten of nieuwe opwaarderingen stel ik zeer op prijs. Mocht dat wat duurder uitvallen, maar met een hogere kwaliteit, dan heeft dat mijn voorkeur.

Lange Pier, verschillende onderdelen van deze configuratie komen van jouw eerste voorzet in post #11: een workstation met USB 3.1 gen 2 en c aansluitingen voor en achter, een quadro graka en een KF CPU. Die USB 3.1 gen 2 en c-aansluitingen zie ik nog niet.
Hopelijk kun je je toch weer iets van je laten horen over wat er nu ligt ....

Met dank.
 

Bijlagen

  • 1e offerte.png
    1e offerte.png
    68,6 KB · Weergaven: 8
  • 2e offerte.png
    2e offerte.png
    74,2 KB · Weergaven: 8
Niemand, dus...
 
Laat maar...ik zoek het zelf wel uit....! Advies krijgen is hier niet mogelijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan