• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe laptop kan extern scherm en externe harde schijf niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cassandra1988

Junior lid
Lid geworden
27 dec 2017
Berichten
32
Waarderingsscore
1
Vandaag ben ik bezig met mijn nieuwe laptop.
Echter, loop ik tegen een probleem aan. Hij kan zowel mijn externe harde schijf als mijn externe harddrive niet vinden / herkennen. Deze heb ik net van een Imac losgekoppeld en met dezelfde snoeren aan de laptop gekoppeld.
Het externe scherm met de USB Type C port en de externe harde schijf met de USB port. Zowel in de finder als bij instellingen zie ik geen externe harde schijf of scherm.

Geen idee waarom de laptop ze niet ziet. Heeft iemand raad?

Hieronder de laptop en het externe scherm. De externe harde schijf is een seagate.


 
Hallo Cassandra1988,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Probeer nu eerst het volgende:

  1. Laat de laptop eerst afsluiten
  2. Verbind daarna de USB-HD met de laptop.
  3. Laat de laptop weer opstarten
  4. Wordt de USB-HD nu herkend?
Het externe scherm zal volgens mij via HDMI aangesloten moeten worden om te werken.
 
Hoi Abraham, ik heb het geprobeerd, maar zowel de externe harde schijf als het scherm zijn onvindbaar.

Zal maar eens gaan zoeken of ik een hdmi kabel heb bij het externe scherm. Wel vreemd, want bij de mac werkte het prima via de usb type C
 
Hallo Cassandra, deze discussie staat nu in het juiste forum.

De MAC van jou heeft Thunderbolt en jouw Acer heeft dat niet!

Let wel, de USB-HD moet aangesloten zijn en blijven aan jouw Acer.

  1. Ga naar Apparaatbeheer.
  2. Klik Schijfstations open.
  3. Klik de USB-HD met rechts aan.
  4. Kies in het menu voor Apparaat verwijderen.
  5. Laat het notebook opnieuw opstarten.
  6. Heeft dit geholpen?
 
Hallo Abraham, nee, ik zie hem nog steeds niet. Heb ook al gekeken of ik iets kan zien bij formatteren, wellicht dat hij niet voor Windows was geformatteerd. Maar daar zie ik staan `healthy`. Gekeken of de driver nog ok is, die is prima.
 
Staat de drive wel vermeld in Schijfbeheer?

Windows maakt wel vaker problemen met USB-apparaten die met een MAC verbonden zijn geweest.
 
je bedoelt of ik Seagate zie? Ja, dat wel. Ik doe het even in het Engels, want zo staat mijn laptop ingesteld. Ik ga naar device manager. Dan naar Disk Drives. Daar zie ik de Seagate staan. Als ik hem aanklik kom ik bij de info over de driver, general, policies etc.

Het scherm heb ik nu wel werkend, gewoon met hdmi inderdaad.
 
Als de Seagate in Schijfbeheer wel staat, verwijder dan die HD en maak deze vervolgens opnieuw aan en formatteer dan in Ex-fat.

Dat is een verbeterde FAT32 zonder de 4GB grens.
 
Ik heb vanmorgen net alle bestanden van mijn mac op de seagate gezet. Sowieso stond daar al heel veel op. Wat ik begrijp is dat ik die seagate nu helemaal leeg moet maken, en dan moet formatteren en dan alles weer op zetten?
Dan moet ik eens goed nadenken hoe ik dat ga doen, want er staat veel meer data op dan op mijn Mac past.

Als ik nu een nieuwe seagate koop, die aan mijn mac hang (leeg), kan ik hem dan zo formatteren zodat hij bruikbaar is voor mac en windows? Dan zou ik daar al mijn bestanden heen kunnen zetten. En later weer op de oude seagate (nadat ik die ook heb geformatteerd)
 
Als de aanschaf geen probleem voor je is, is dat een oplossing natuurlijk.
Je kan desnoods ook een losse behuizing kopen en daarin een nieuwe HD plaatsen.
Hoe groot is de huidige Seagate?
En is het een 2,5" of 3,5" USB-HD?
 
Weet ik niet.

Dank je voor je hulp, ik ga voor vandaag even stoppen hiermee. Ben al vanaf vanochtend een uur of 7 bezig en ben te gaar om nu nog na te denken over oplossingen. (vind het ook belachelijk dat je anno 2019 tegen dit soort bullshit aanloopt, maar goed daar kun jij ook niets aan doen).
Ik ga morgen even verder kijken.
 
Ik kan goed begrijpen dat je er even tabak van hebt.
Kan je die USB-HD makkelijk meenemen in bijvoorbeeld een notebooktas of gaat dat heel moeilijk - mede omdat het ding groot en zwaar is.
 
Nee, dat kan wel, hij is niet zo groot.

Deze is het

 
Het is mij nu volkomen duidelijk waarom jij met die Acer dat ding niet aan de gang krijgt.
Het is in wezen een 3,5" Interne HD van 8 G en de USB-poorten in de Acer geven niet genoeg stroom.

Je zal dus in combinatie met jouw Acer die Seagate Back-up met de bijgeleverde stroomadapter moeten gebruiken.
 
Oh, dan moet ik eens kijken waar ik die heb. Dank je voor het meedenken!
 
Hij zit al met de stroomadapter in het stopcontact. Dat is altijd al zo geweest, ook met de Mac. Dus de stroom krijgt hij al.
 
Toch snap ik het niet. Toen ik hem kreeg was hij geformatteerd voor Windows. Dat weet ik, want ik moest hem toen bij de Mac winkel laten formatteren voor Mac. Ik ben ervan uitgegaan dat hij daarmee bruikbaar zou zijn voor beide systemen. Maar blijkbaar is dat niet zo? Omdat ze hem voor Mac hebben geformatteerd is hij blijkbaar niet meer bruikbaar voor Windows ofzo?
 
Kijk in schijfbeheer hoe de schijf is geformatteerd, als ik het zo lees gewoon in NTFS maar nu voor Mac, hij had niet geformatteerd moeten worden in HFS+, wat het nu vermoedelijk is.

Er wordt een NTFS driver voor Mac bijgeleverd.
Werkt ook met Mac na het installeren van de gratis te downloaden NTFS-driver
.
 
Ik heb even via de mac gekeken, er staat: format: MAC OS extended, case sensitive, journaled. Ga nog even kijken of ik iets kan vinden van NTFS.
 
Kijk in schijfbeheer hoe de schijf is geformatteerd,
Kon je toch gewoon daar zien......

En daar heb je niets aan in Windows, NTFS kan en met de NTFS driver ervoor die wordt aangeboden door Coolblue op de Mac te gebruiken of die EXFAT, wordt door beide gelezen.

Waarom je hem hebt laten formatteren in een winkel ontgaat mij, had je gewoon zelf kunnen doen.
Kan met deze naar EXFAT.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan