• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Nieuwe laptop voor een vriendin van mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Berichten
1.609
Waarderingsscore
233
Graag wil ik advies inwinnen voor een nieuwe laptop voor een vriendin van mij.

Dit is haar huidige Laptop: https://tweakers.net/pricewatch/335333/acer-aspire-e1-571-32346g50mnks/specificaties/
Haar huidige syteem is een acer Aspire e1-571 500GB HDD, 6 GB ram, 15,6"led lcd, intel core i3 2348 M, intel hd graphics 3000, DVD station.

GEEN Acer. Dit i.v.m. voorgaande laptops die allemaal problemen gaven met het scharnier, waardoor de laptop uitvalt.

Geen idee of laptops ook custom made te maken zijn, als dit niet zo is, dan graag advies om bij de genoemde winkels onderaan een mooie machine aan te schaffen

Haar oude laptop had een HDD van 500 gb en was maar voor een kwart gevuld.
Nu wil ze graag een SSD en een goede externe hd
Waar dan een back up op gemaakt kan worden en bestanden kunnen worden opgeslagen.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? Maximaal 900 euro liefst minder
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (Omschrijf zo nauwkeurig mogelijk.) niets
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, videostreaming, fotobewerken, videobewerken): Internet, mail, youtube, teksverwerking d.m.v. open office, simple online games.
- Welke games/software denk je er voornamelijk op uit te voeren? Firefox, thunderbird, muse score, open office, VLC, hp photosmart printer (via wifi), skype, zoom.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: dvd/Blu-Ray speler, Wifi, kaartlezer, meerdere beeldschermen, waterkoeling, overklokken...) DVD-RW speler

2. Randapparatuur:

- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...) nee, (een draadloze muis heeft ze al)
- Welke software heb je nodig? (bv: Besturingssysteem, Office, Antivirus, ...) windows 10 dient erop geïnstalleerd te zijn.
- Heb je hiervoor ook een apart budget? nee

3. De (web)shop:

- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? ja
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd? ja
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Een fysieke winkel in Almere b.v. Mediamarkt of eventueel BCC
 
Lijkt mij een geschikte, alleen zitten er tegenwoordig geen optische drives meer in, echt achterhaald door het gebruik van USB sticks en externe harde schijven.

Ben geen fan van HP en Acer, Lenovo heeft een paar jaar geleden de IBM divisie van notebooks en pc's overgenomen en maakt prima notebooks.
 
Ben het met LP eens.
Eigenlijk zijn alle Lenovo's die BCC verkoopt prima (die passen in het budget)
Als je wat geld wilt besparen zou je kunnen kijken naar de i5 versie van de 15IIL05
Nadeel van dit apparaat is dat de interne HDD maar 256Gb is (maar ja, dat zou dus genoeg moeten zijn)
Dan blijft er wat geld over voor een externe HDD
 
Ben het met LP eens.
Eigenlijk zijn alle Lenovo's die BCC verkoopt prima (die passen in het budget)
Als je wat geld wilt besparen zou je kunnen kijken naar de i5 versie van de 15IIL05
Nadeel van dit apparaat is dat de interne HDD maar 256Gb is (maar ja, dat zou dus genoeg moeten zijn)
Dan blijft er wat geld over voor een externe HDD
 
De voorgestelde laptop door @artstudiog was helaas niet leverbaar in haar woonplaats en online bestellen wil ze niet.
Ze is gisteren naar de media markt geweest en aan de hand van voorwaarden is ze naar de winkel gegaan.

Graag jullie advies hierover

Er zijn 3 machines uitgekomen.
Waaronder 1 game laptop, wat me persoonlijk wat overdreven lijkt omdat ze geen gamer is.




Over deze

HP 15S-FQ1050ND​

Zijn de reviews bij media markt nogal wisselend.

Hopelijk zit er iets tussen.
Of een ander advies af te halen in Almere.
 
De Lenovo is mijn ogen veruit de beste van de drie, zeker toekomst gericht, maar ook wel de duurste. Als budget geen probleem is, zou ik voor deze gaan. Echter, met de HP 15S-FQ1050ND kom je ook al een heel end en is toch zo'n 180 euro goedkoper. Die eerste HP heeft maar 256 Gb SSD dus die zou ik laten schieten. En ik weet dat hier op het forum enkele HP-haters zijn maar laat dat je vooral niet tegen houden aangezien HP toch niet voor niks is zeer vele (grote) bedrijven en privé probleemloos wordt gebruikt. Ook ik heb nog nooit problemen gehad met HP bij geen van mijn klanten maar ik ben ook wel Lenovo-fan.
 
Ook ik zou voor de Lenovo gaan, 'veruit' de beste specs en het is tenminste geen HP want ik heb wel slechte ervaringen met HP, zeker in de consumentenlijn.
Ik weet niet hoe het in Almere is, maar de service afdeling van Mediamarkt (maar dat scheelt wel per vestiging) staat niet erg hoog aangeschreven, mocht je ooit van garantie gebruik moeten maken.
 
Mag ik jullie hartelijk danken voor het advies namens mij en mijn vriendin. De lenovo is helaas toch wat te duur, (dat gaat ze in andere dingen investeren). Dus het wordt en HP met de 512 SSD.
HP 15S-FQ1050ND
 
Misschien een nabrander van mij maar goed ik plaats hem toch.

Laat de gehele consumenten lijn van HP links liggen, die is echt niet zo best. Goede HP producten komen echt pas vanaf de zakelijke modellen. De Lenovo daarentegen is een prima machine.
 
Helaas Rubensky, de keuze is toch op de HP gevallen, omdat de lenovo's duurder waren. De pc is zondag besteld, was wederom niet leverbaar in haar woonplaats. En is al 2 dagen aan het zwerven dankzij post.nl. Dus dat is niet leuk voor haar, omdat ze eigenlijk liever niet online wilde bestellen.
 
Het is ook weer niet zo dat het echt drama laptops zijn hoor. Ik denk dat het prima zal gaan. Hopelijk wordt hij snel afgeleverd.
 
Misschien een nabrander van mij maar goed ik plaats hem toch.

Laat de gehele consumenten lijn van HP links liggen, die is echt niet zo best. Goede HP producten komen echt pas vanaf de zakelijke modellen. De Lenovo daarentegen is een prima machine.
Ja, dat is zo, maar dat roep ik al Jaren, daarom koop ik nog maar alleen Zakelijke Computers en Laptops, ook in het gebruikte segment heel betaalbaar
 
Na een landurige telefoon en uiteindelijk Teamviewer sessie is de laptop in bedrijf en bevalt hij goed en is razendsnel.
Dus namens mijn vriemdin en mij, bedankt voor jullie advies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan