• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Nieuwe laptop voor mijn vriendin

Status
Niet open voor verdere reacties.

HumanatorNL

Junior lid
Lid geworden
1 apr 2014
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Beste leden,

Mijn vriendin is na een jaar of 6 toe aan een nieuwe laptop en hoewel ik wel iets weet van computers, is mijn mindset erg gericht op de ultieme game experience. Ik heb dan ook wat moeite met aangegeven aan haar waar ze voldoende aan zou hebben. Ik hoop hierbij jullie expertise te kunnen gebruiken!

De laptop wordt gebruikt voor office, chrome tabs en youtube filmpjes. Ze zal een SSD van 500/512 GB nodig hebben en wil er het liefst zo min mogelijk voor betalen uiteraard. Het budget is €600, hoewel een verschrikkelijk goede laptop die net iets duurder is ook mogelijk blijft.

Zelf zag ik bijvoorbeeld deze: https://www.alternate.nl/ASUS/M509DA-EJ025T-15-6-inch-laptop/html/product/1579482?

Ik hoor graag of jullie mij kunnen helpen hiermee.

Mvg,

Kilian
 
Het is een goede laptop. Ik zelf ben nooit zo gecharmeerd van AMD processoren. Maar dat is persoonlijk. Waar je nog wel rekening mee kan houden is of ze de laptop veel gaat vervoeren.

Dit lijken echt hele goede laptops te zijn: https://www.coolblue.nl/product/854782/dynabook-satellite-pro-l50-g-11g.html Boven het budget maar je schrijft voor een echt goede laptop mag het meer zijn. :)

Deze jongens zijn ook gecharmeerd:
 
De Ryzen series van AMD doen niet meer onder voor de Intels in het midden segment.

Asus maakt tegenwoordig helaas niet meer zo betrouwbare notebooks, Lenovo, Toshiba en Dell daarintegen wel.
Kijk hier eens en vergelijk ze eventueel.
 
Hoewel mijn argument niet hoeft te gelden voor laptops ben ik niet zo gecharmeerd van Lenovo. Dit om de reden dat je voor reparatie van Lenovo tablets blijkbaar vrijwel alleen bij Lenovo terecht kunt. Reguliere reparatieshops nemen ze nl. niet aan heb ik gemerkt toen ik een gebarsten scherm wilde laten repareren. Dat maakt me toch argwanend voor de rest van de service.
Dit dus los van de kwaliteit van de laptops zelf.
 
wat is er mis met een Refubished Dell ?
die heb je al voor een prikkie, ze hebben soms mooie zakelijke Laptops in de aanbieding
 
Niets! Maar wie zegt dat dat wel zo is dan? :)
 
Persoonlijk ben ik niet zo enthousiast over laptops waarbij je niet zelf de accu kunt vervangen. Al zul je daar steeds vaker niet voor kunnen kiezen. Velen willen immers licht en plat. Bij een defecte accu, of zelfs bij twijfel, moet je dus of naar de computershop of zelf het ding open maken. Accu's worden echter steeds beter en als je hem niet overdreven intensief gebruikt kun je ook denken: wie dan leeft, dan zorgt.;)
 
gebruikt ze hem thuis of moet hij veelvuldig mee?
voorheen had ik altijd dell die waren heel scherp geprijst met hun standaard systemen maar de laaste tijd lijkt het wel of ze liever geen particulieren klanten meer willen.

ik heb er nu 3 van Lenovo in ons gezin daar ben ik erg tevreden over
(een speciale extra stevige 13" gaat er al 4 jaar elke dag in een schooltas op de fiest mee met een puber)
 
Bedankt allemaal voor jullie hulp tot dusverre. Ik zal dit weekend eens kijken welke interessant lijkt en het voorleggen aan mijn vriendin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan