• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe laptop voor Webdesign

Status
Niet open voor verdere reacties.

JojoArie

Nieuw lid
Lid geworden
16 sep 2018
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Af en toe doe ik wat webdesign werk. Nu heb ik een laptop met de volgende specificaties die niet vooruit te branden is, vooral met Webdesign:
Intel Core I3 2350m
4GB DDR3 ram
NVIDIA GeForce 610m
320gb HDD (geen SSD schijf)

Bovendien Start Windows met deze laptop die ik nu heb bijzonder traag op. Kan soms wel 10 minuten of langer duren voordat Windows volledig is opgestart.

Nu heb ik volgende laptop gezien via Tweakers Pricewatch:
Intel Core i7-8550U
Videokaart GeForce 940mx
12gb RAM geheugen
256gb SSD
https://tweakers.net/pricewatch/1180299/acer-aspire-5-a515-51g-8523/specificaties/

Misschien kunnen jullie aangeven of deze laptop voor mij voldoet? Het volgende verlang ik o.a. van een laptop:
- Chrome open hebben staan met veel tabbladen.
- meerdere applicaties tegelijkertijd gebruiken zoals dreamweaver en Photoshop.
- een VPN applicatie die permanent op de achtergrond draait. met name de VPN applicatie start bijzonder traag op Bij mijn huidige laptop.
- in de toekomst wil ik misschien nog wat videobewerking gaan doen met Adobe Premiere. Het zou mooi zijn als dat ook zou kunnen met deze laptop, maar het is geen vereiste.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Wat is je max. budget?
Zou Acer links laten liggen, overigens.

Ik vind 800 a 900 euro al heel veel geld.

Qua prijs prestatie is de laptop die ik genoemd heb van Acer wel erg voordelig.
 
Er staat bel voor een prijs.
Het is een gloednieuwe machine met krachtige processoren.
De prijs zal overigens exclusief BTW zijn, want zakelijk.
 
Er staat bel voor een prijs.
Het is een gloednieuwe machine met krachtige processoren.
De prijs zal overigens exclusief BTW zijn, want zakelijk.
Zal voor mij waarschijnlijk wat te duur worden...
 
Dat is helemaal niet gezegd.

Gemaakt om zich aan te passen

Groeit mee met uw bedrijf: tot PCIe SSD-opties en tot 32 GB* aan DDR4 geheugen zorgen voor een snellere responssnelheid en maken het eenvoudiger om te multitasken.

Robuuste connectiviteit: dankzij het grote aantal poorten, waaronder Thunderbolt™ 3*, USB 3.1 gen 1 type-A (x 2), USB 3.1 gen 1 type-A met PowerShare, HDMI en VGA, kunt u altijd en overal verbinding maken.

Er kan dus een PCIe SSD in en een gewone harddisk.
 
Dat is helemaal niet gezegd.

Gemaakt om zich aan te passen

Groeit mee met uw bedrijf: tot PCIe SSD-opties en tot 32 GB* aan DDR4 geheugen zorgen voor een snellere responssnelheid en maken het eenvoudiger om te multitasken.

Robuuste connectiviteit: dankzij het grote aantal poorten, waaronder Thunderbolt™ 3*, USB 3.1 gen 1 type-A (x 2), USB 3.1 gen 1 type-A met PowerShare, HDMI en VGA, kunt u altijd en overal verbinding maken.

Er kan dus een PCIe SSD in en een gewone harddisk.

Dit is ook een Dell:
https://tweakers.net/pricewatch/1179537/dell-inspiron-17-5770-f27dm/specificaties/

En met een enigszins betaalbare prijs.
 
Dat is helemaal niet gezegd.

Gemaakt om zich aan te passen

Groeit mee met uw bedrijf: tot PCIe SSD-opties en tot 32 GB* aan DDR4 geheugen zorgen voor een snellere responssnelheid en maken het eenvoudiger om te multitasken.

Robuuste connectiviteit: dankzij het grote aantal poorten, waaronder Thunderbolt™ 3*, USB 3.1 gen 1 type-A (x 2), USB 3.1 gen 1 type-A met PowerShare, HDMI en VGA, kunt u altijd en overal verbinding maken.

Er kan dus een PCIe SSD in en een gewone harddisk.

Op de website van dell Duitsland wordt een prijs genoemd van €969.
 
Acer is in mijn ogen een B merk, ze gebruiken wat goedkopere onderdelen maar het is jouw feestje.
 
Acer is in mijn ogen een B merk, ze gebruiken wat goedkopere onderdelen maar het is jouw feestje.

Dan toch maar €158 extra ophoesten voor die Dell laptop die ik net noemde... Ik heb om me heen gehoord dat dell goed bekend staat. Als ik het goed begrijp, vindt men dat hier ook dus?
 
Daar was ik weer.

Ben nog even verder gaan graven in mijn wensenlijstje. En op termijn wil ik eigenlijk wel een ultrawide monitor aansluiten op mijn laptop. Nu lees ik op internet dat je dan minimaal HDMI 2.0 of displayport 1.2 nodig hebt.

Nu heb ik de volgende laptop gevonden die over een HDMI 2.0 poort beschikt:
https://tweakers.net/pricewatch/1213157/hp-omen-17-an193nd.html

Alleen deze laptop van HP heeft een videokaart met slechts 2 gigabyte geheugen. Zou dit voldoende voor mij zijn. de bedoeling is dus dat ik Photoshop werk en dergelijke doe met 3 vensters naast elkaar op een 4k scherm. Ik vraag me dus af of die videokaart dat wel trekt.

Bedankt voor alle adviezen weer!
 
Met 2Gb video kom je toch al een eind, indien nodig gaat ie toch swappen (wisselbestand) met de SSD en dat is een M.2 dus ook lekker snel. Ook veel opslag dankzij de 2de HDD van 1Tb. Het is en blijft moeilijk om binnen een budget van 900 euro een degelijke grafische laptop te vinden. Die HP-Omen zit daar ook ruim over (ongeveer 1300 euro in België). Weet ook dat Geforce in spe gaming-kaarten zijn en grafici eerder naar quadro-kaarten grijpen. Weet alleen niet of dat in een laptop kan. Mij lijkt de Omen reeks van HP wel een leuke poging.
 
Ik lees nu dat er ook kabels zijn van USB 3.1 gen1 type c naar HDMI 2.0? Dat betekent dat een laptop met uSB 3.1 gen1 type c naar HDMI 2.0 voor mij Ook zou voldoen?

Dan kom ik op de volgende twee laptops uit:
https://tweakers.net/pricewatch/1209821/hp-pavilion-15-cx0670nd.html/i
https://tweakers.net/pricewatch/1180757/asus-vivobook-pro-17-n705ud-gc104t.html

Deze zijn iets goedkoper dan die hp omen. Als het goed is, kun je deze laptops toch ook aansluiten op een 4k scherm?

Edit: Dit staat op de site van Asus:
De VivoBook Pro 15 is voorzien van een USB 3.1 Gen 1-poort met een USB Type-C™ connector die overdrachtssnelheden tot 5 Gbps en 4K UHD output voor externe beeldschermen ondersteunt.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik kiezen voor de HP, die heeft een betere CPU en videokaart. Toestel is ook steviger gebouwd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan