• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

NieuwE-mail adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
hallo, ik heb nu een (Belgisch) Telenet e-mail adres, als ik overschakel naar een andere provider zal ik ook weer een ander e-mail adres moeten aanmaken. Ik overweeg nu alvast om een Hotmail adres aan te maken (dat blijft ongewijzigd bij veranderen van provider) ik gebruik Office 365 op jaarlijkse abonnement betaling, is het noodzakelijk om Outlook te gaan gebruiken voor dat nieuwe Hotmail adres ? En maakt Hotmail en Outlook gebruik van mijn huidige telenet provider. Ik laat alvast weten dat ik daar allemaal niet veel kaas heb van gegeten :)
RB
 
Je kan je hotmail adres perfect toevoegen aan MS Outlook. Hotmail is een exchange account en maakt geen gebruik van je telenet provider, staat er zelfs volledig los van. Je hebt Office 365 als abonnement, met welk type mail adres heb je dat aangemaakt (hotmail, outlook,...)?
 
ik gebruik outlook niet in het office 365 pakket, als ik toen bij aankoop of registratie voor het gebruik van deze software (office365) een email adres heb ingegeven zal het het telenet mail adres geweest zijn ik heb er geen ander.
 
Ik heb al zeker 25 jaar een hotmail adres, gemakkelijk op te vragen op gelijk welke pc je bent, ik was vroeger bij Belgacom die nu Proximus heet, en momenteel bij Telenet, en ja mijn mailadres van bij Belgaom die "skynet.be" heette heb ik niet meer.
Een hotmail zal je wel niet meer kunnen aanmaken denk ik het is nu "outlook.com" oudere hotmail adressen blijven wel werken en kun je in outlook verder blijven gebruiken.
 
als ik op mijn desktop in het Office pakket op Outlook klik is het eerste wat ik te zien krijg een schermpje waar mijn Telenet adres staat in ingevuld, dat is wel niet de bedoeling denk ik dan, zal ik daar dan een nieuw email adres aanmaken dat eindigt op “Outlook.com“ ?
 
Hotmail (outlook, live) adres kan je online of in de mail-app van windows gebruiken. Je kan ook MS outlook initialiseren en diverse mailboxen (accounts) invoegen. Het grote voordeel (vind ik) van een MS account (hotmail of iets dergelijks) is dat alles (mail, agenda, adresboek, to do) overal op alle dragers beschikbaar is en gesynchroniseerd wordt. Ik gebruik in MS Outlook (van het office pakket) mijn professionele telenet adressen alsook mijn hotmail. Adresboek en agenda hangen aan dit hotmail adres en op de smartphone wordt dit ook zo gebruikt, dit alles dan nog eens in combo met one-drive.
 
Ik ga dat eens in detail bekijken, wat ik ga doen, ik gebruik buiten Microsoft ook iPhone (mijn echtgenote en ik) iPad en MacBook, we hebben ons dat laten aanpraten door een familie lid die je gerust een ‘mackfreak“ mag noemen en daar zitten we dus ook mee, agenda en e-mail (van Telenet) lezen we op èèn van die toestellen, maar ik wou een e-mail adres op mijn Windows desktop dat niets te maken heeft met Telenet of Proximus als je switch tussen die twee providers zit je ook met hun e-mail adressen dacht ik.
RB
 
Je kan in afwachting van een nieuwe provider de mail van de huidige provider door laten sturen naar het nieuwe outlook adres.
Ik heb dit alvast zo gedaan met mijn scarlet mail adres, ook met de gedachte als ik een andere provider wil de overschakeling veel vlotter werkt.
 
Ik heb deze middag even wat opgezocht en met de info hier een Outlook.com e-mail adres aangemaakt, dat ging vrij vlot (gezien mijn leeftijd en beperkte ervaring) het enige dat ik nu moet doen is stapsgewijs al mijn kontakten op de hoogte brengen van het nieuwe adres en dat zijn er veeeel! De belasting dienst, en alle overheids instellingen, bank, gas, wateren elektriciteit bedrijf dat zal weer wel wat voeten in de aarde hebben.
RB
 
Zo heb ik het ook gedaan.
Het heeft toch ook wel een hele tijd geduurd eer alles over gezet was maar als je het zo geleidelijk aan doet valt het wel mee. Als je er pas aan begint bij de echte overstap is het wat anders en dat was ook de reden dat ik voor outlook ging. Ook omdat ik een microsoft account toch nog gemakkelijker werken vind met office en windows.
 
Ik vraag me af of ik nog instellingen moet aanpassen van het outlook mail adres, POP3 , IMAP? e.a of is dat niet aan de orde in deze toepassing en zo ja waar/hoe doe ik dat dan?

Groet,
RB
 
In bijgevoegde link vind je alle instellingen voor de WEB mail service outlook.com (niet de office versie).
Echhter moet je wel contact opnemen met je provider om je huidig mail account door te laten linken naar het nieuwe mail account van outlook.com.
 
Het is eigenlijk niet de bedoeling dat er een link word gelegd met het Telenet adres, ik wil dat het twee volledig losstaand van elkaar e-mail programma’s zijn, en dat ik langzaamaan mensen op de hoogte breng van een nieuw mail adres. Maar ik maakte nu een Outlook.com mail adres en vraag me af of ook daar instellingen moeten gemaakt worden m.b.t imap of pop3 , en mogelijk nog andere instellingen? Ooit had ik een Gmail adres en toen verdwenen er mails uit de Telenet inbox, dat had te maken met die pop3 instelling maar ik gebruik Gmail al zeker 8 jaar niet meer.
RB
 
Als het outlook.com adres werkt hoef je verder niets te doen. Outlook.com is veel eenvoudiger in te stellen dan een pop adres van de provider.
Ik vermeldde het doorlinken maar omdat je dan niet alles ineens hoeft doen. De link met de instellingen was alleen om de mail te gebruiken met een niet Windows mail toepassing vb thunderbird. Vind ik persoonlijk een van de betere mail toepassingen.
 
Voor een Microsoft mail-adres (outlook.com e.a.) hoef je niks in te stellen, het is een exchange account (geen IMAP of POP) en synchroniseert alles (mail, adresboek, agenda, todo) online. Als je MS Outlook voor de eerste keer opent (of later een nieuw account toevoegt) hoef je enkel te kiezen voor Outlook/Gmail, je outlook adres en paswoord inbrengen en de rest loopt vanzelf. Op het einde vraagt ie nog om te synchroniseren met je smartphone maar dat kan je uitvinken aangezien je op de iphone je telenet gegevens gebruikt.
 
ok dat is duidelijk, en jullie beantwoordden al mijn vragen/bezorgdheden, bedankt.
mag slotje op.
catmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan