• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

olikade

Junior lid
Lid geworden
17 mei 2009
Berichten
84
Waarderingsscore
0
hallo


ik ben op zoek naar een nieuwe monitor 32 of 34 inch

aan te sluiten op mijn laptop msi ge77 raider met 3070ti videokaart

ik doe dtp , werk aan een hoek met illlustratiex en foto bewerking, en niet veeleisende games

vraag

1. oled of lcd
2. 4k of qhd scherm of . Wqhd of uwqhd
3. Curved zoals Samsung g7? OF plat.?


dan voor de suggesties en tips
 
Hallo,

Zelf zou ik voor led gaan ipv van lcd. (als die er nog zijn)
Dit ivm scherper beeld en zuiniger in gebruik.

Ook zou ik voor plat gaan ivm met curved, maar dit is voor iedereen persoonlijk.
Zelf heb ik al vaker gehoord dat curved tv`s niet populair zijn omdat het niet lekker kijkt, zal voor een scherm misschien ook zo zijn.

Je kunt hier eens jou wensen invullen en kijken wat er in jou budget te krijgen is.
 
Een vriendin van mij heeft een curved tv, en als je er niet recht voor zit kijkt het niet prettig vind ik.

Maar eerlijk is eerlijk geen idee hoe dat met een monitor zit. Hier staan 2 HP's naast elkaar (niet gericht op gaming) HP 24Mq

Ik vind hem erg mooi, en hij kijkt lekker. Hiervoor had ik 1 scherm een benq erg fijn en een energie zuinig scherm.

In de verschillen ben ik niet zo thuis, maar ik zou ook voor Led of Oled gaan.
 
Ik heb een reclamebureau en doe dagelijks DTP met Adobe en Corel suites. Mijn grootste ervaring met monitors is dat IPS schermen veel kleur-echter zijn dan LED schermen. Ik heb ook een curved staan aan de tweede pc en merk wel dat voor DTP daar een beetje vervorming op zit, zekers als je met rechte lijnen of vlakken gaat werken. Maar dat kan natuurlijk ook wel met gewenning te maken hebben, ik werk daar niet echt met tekenprogramma's op, is een testpc. Deze ( KLIK HIER ) vind ik al zeker geen verkeerde. Heeft ook mooi verschillende aansluitmogelijkheden en de prijs valt nog mee.
 
Interessante tips waarvoor dank
Ik ga eerst een devisu gaan vast vaststellen hoe groot een 32 of 34 inch al dan niet uwide is
Heb al jaren een Samsung 27 inch
 
Ik zie dat er niet zoveel oleds 32 inch op de markt zijn
Een paar zijn over de 1000 euro

Wat met de Dell 3223Q of samsung odyssey lc 32g75t of samsung odysseycg7 g75t lc 32
 
Je moet voor jezelf ook van tevoren bepalen wat de monitor mag kosten. Dat is een belangrijk aspect, daarmee vallen er altijd wel een paar af.
 
Na ettelijke “studie-uren” zou ik opteren voor de Dell p3223Q 4k als monitor op de laptop MSI

Ik heb gelezen dat mijn videokaart RRX 3070ti voor gaming in 4 K soms wat tekort zal schieten.

Maar ik kan op mijn MSI GE 77 raider laptop 17.3 inch spellen spelen op max 240 Hz in QHD dus dit hou ik voor gaming.

Anderzijds doe ik aan fotobewerking waar die Dell zal voor dienen

Een comfortabele 144 HZ zal ook wel mijn videokaart ten goede komen.

DE Dell heeft een “native” contrast van 1:1000 vergeleken met de andere monitoren met een VA paneel minder zij hebben 1:3000

Voor fotobewerking zal dit toch niet zo extreem merkbaar zijn ?

Wat is jullie visie ?
 
Om toch maar wat op te merken/zeuren te hebben. Die monitor welke jij linkt ondersteunt geen gsync. Aangezien je een Nvidia kaart hebt zou ik voor het geld wat je spendeerd wel de hardware matige ondersteuning willen voor gsync.
Scherm ondersteunt wel free sync maar dan moet je dus een AMD kaart hebben.
 
Om toch maar wat op te merken/zeuren te hebben. Die monitor welke jij linkt ondersteunt geen gsync. Aangezien je een Nvidia kaart hebt zou ik voor het geld wat je spendeerd wel de hardware matige ondersteuning willen voor gsync.
Scherm ondersteunt wel free sync maar dan moet je dus een AMD kaart hebben.
Blijkbaar ondersteunt Nvidia G sync officieus wel het protocol en zal de erkenning volgen volgens een aantal test sites

Ik zal toch eens nazien op uw advies welke 32 4k monitoren G syn c ondersteunen

Thx
 
Blijkbaar ondersteunt Nvidia G sync officieus wel het protocol en zal de erkenning volgen volgens een aantal test sites

Ik zal toch eens nazien op uw advies welke 32 4k monitoren G syn c ondersteunen

Thx
Klopt maar officieus is officieus. Met een dergelijk budget zou ik gewoon voor de native oplossing gaan en gewoon een g-sync monitor kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan