• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterpj

Junior lid
Lid geworden
17 mei 2011
Berichten
74
Waarderingsscore
2
Ik wil een pc samenstellen voor gebruik van lightroom en photoshop, en 4k film montage. Verder als architect gebruik ik Autodesk AutoCAD 2022. Het enige spelletje wat gespeeld wordt (door mijn zoon) is world of tanks. In mijn computer zit geen videokaart en ik heb die niet nodig. Op mijn huidige computer draait geen autocad. Moet wel in de nieuwe configuratie Wat betreft autocad is daar een videokaart voor vereist?
Budget tussen 1000 en €1500
 
Zou je voor de volledigheid de volgende lijst in willen vullen?

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (Omschrijf zo nauwkeurig mogelijk.)
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, videostreaming, fotobewerken, videobewerken, ...)
- Welke games/software denk je er voornamelijk op uit te voeren?
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: dvd/Blu-Ray speler, Wifi, kaartlezer, meerdere beeldschermen, waterkoeling, overklokken...)

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
- Welke software heb je nodig? (bv: Besturingssysteem, Office, Antivirus, ...)
- Heb je hiervoor ook een apart budget?

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd?
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
 
Misschien ook bij vermelden waar jij zit in B of NL, prijzen en aanbod kan nogal verschillen. Voor AutoCAD en diverse Adobe programma's (o.a. 4K videomontage) is een goede (lees: helaas ook dure) videokaart toch wel een must. Ik vrees dat het grootste deel van het budget daar ook naartoe zal gaan. Laat nog iets weten (ook vorige post) en dan gaan we aan de slag.
 

Valt allemaal wel mee.
Deze kaarten zouden het al kunnen doen.
 
ik woon in nl het gaat om 2 pc s 1 voor de autocad voor mijn broer de architect en een voor mij de hobbyist. Ik heb nu ook geen videokaart in mijn pc en dat gaat goed.
 
niet voor 4k nog. daar wil ik aan beginnen
 
Hier mijn huidige config
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 4770 @ 3.40GHz 27 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASRock H81 Pro BTC (CPUSocket) 28 °C
Graphics
DELL U2312HM (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 4600 (ASRock)
Storage
111GB Crucial_CT120M500SSD1 (SATA (SSD))
931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 (SATA ) 23 °C
2794GB Western Digital WD My Book 1230 USB Device (USB (SATA) (SSD))
Optical Drives
ATAPI iHAS124 W
Audio
High Definition Audio-apparaat
 
Schaf een 4K videokaart aan en zet die erin en test die uit, Autocad kan er prima op werken en de Adobe producten ook wel via de graka.

Valt de snelheid tegen kun je alsnog een mobo/cpu/koeler/m.2 SSD/ en eventueel een voeding aanschaffen (welke je nu hebt geef je niet op) of alles vervangen behalve de graka want die heb je dan al.

Zelfbouw of een complete PC was de bedoeling? want dat is niet echt duidelijk.
Intel HD Graphics 4600 (ASRock)
Die is niet van Asrock.
 
Deze pc is met behulp van jullie samengesteld en door azerty gebouwd. Dat wil ik nu weer. De snelheid van deze pc vind ik tegenvallen. Ik wil een compleet nieuw systeem mobo/cpu/koeler/m.2 SS etc aanschaffen. Wat is een graka?
Hier een voorstel wat me wel wat leek. Wat voor videokaart zou erin moeten?

Samsung 970 EVO Plus 2 TB - Solid state drive €205

Corsair Vengeance RGB Pro – Geheugen DDR4 - 32 GB: 2 x 16 GB - 288 PIN - 3200 MHz
€153

intel Core i7-12700K – Processor €439

CORSAIR RMx Series RM650x - 2018 Edition € 119


Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 – Moederbord €253

Corsair 4000D Airflow – Midtowermodel €119

 
Je had ook het winkelwagentje kunnen linken, de SSD vervangen door de snelste nu te koop en een videokaart erbij gezet die 4K aankan maar het totaal is hoger dan het budget, winkelwagen is naar wens aan te passen en een Windows 11 key kun je voordelig aan schaffen, W11 zelf is gewoon op te halen bij Microsoft.
 
Je kan autocad op heel veel manieren gebruiken.
al dan niet met uitbreidingen

Als er alleen simpele 2d plattegronden aanzichten etc worden geproduceerd vergeet autocad dan.
op die manier draait het op elk systeem met 16GB intern ook op systemen met een geintergreerde gpu (mist je settings even afstemt)

Als je echter wel alles uit autocad haalt wat er in zit
Zorg dan voor een autodesk gecertificeerde gpu.
Niet is vervelender dan op het systeem wachten tijdens het tekenen
al als is het maar twee tellen.
Verder is het handig om te weten hoeveel schermen je broer gebruikt en welke resolutie die aan kunnen.

WOT op zijn mooist vraagt overigens ook om een redelijke zware gpu
maar je kan het ook nog op 600*800 spelen
 
Wat mezelf betreft ik laat 4k voorlopig vallen.
Mijn broer heeft zkere geen 2 schermen. Ook daar zal hij in moeten investeren. Ik heb hem gevraagd om zijn speccy gegevens aan me op te sturen.
 
Wat daar de bedoeling van is?
Succes ermee.
 
ik concentreer me nu op mijn eigen configuratie.
Ik heb een winkelwagen bij azerty maar hoe moet ik die linken?
 
nog een vraag als ik deze grka er in stop ga ik er dan op vooruit tov de interne i7 video

MSI GTX 1050 TI 4GT LP - Grafische kaart

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan