• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe PC voor Photoshop en allround use

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmmmaaahh

Vaak hier
Lid geworden
10 jan 2013
Berichten
710
Waarderingsscore
1
Hallo! :)

1. Het systeem:
  • Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? ±€400
  • Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? Geen
  • Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? Photoshop Elements en het gewoonlijke (internet, tekstverwerking ...)
  • Welke software/games ga je erop gebruiken? 👆
  • Ben je van plan te gaan overklokken? Nee
  • Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? Nope


2. Randapparatuur:

  • Heb je ook randapparatuur nodig? Muis, toetsenbord (azerty layout!), beeldscherm
  • Welke software heb je nodig? Zorg ik zelf voor
  • Heb je hiervoor ook een apart budget? Scherm: ±€200 Toetsenbord + muis: ±€50
  • Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken? 1


3. De (web)shop:

  • Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? Nee
  • Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? Nee
  • Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken? Azerty.nl

Ik heb zelf al eens een systeempje in elkaar geknutseld: mandje
  1. Toren: Sharkoon VS4-S - Midtowermodel
  2. Voeding: CORSAIR VS Series VS350
  3. RAM: Crucial 8 GB - DIMM 288-PIN 2400 MHz
  4. SSD: Crucial MX500 250GB
  5. HDD: WD Blue WD10EZEX 1TB
  6. CPU: Intel Core i3 8100
  7. MoBo: Gigabyte GA-H110M-S2H - 1.0
  8. Scherm: LG 29WK500-P
Het systeem zelf kost dus €381, wat ik best wel indrukwekkend vind.
Nog enkele vraagjes:
  1. Zou AMD een betere keuze zijn voor low budget?
  2. Heb ik nog een grafische kaart nodig voor Photoshop (Elements, later misschien CC) of is de HD Graphics 630 voldoende?
Alle tips zijn meer dan welkom!
 
Momenteel lijkt mij de door jou gemaakte samenstelling voldoende. De snelheid zal nog wel OK zijn maar veel dingen tegelijk doen (vb veel foto's via Photoshop Elements) zal het systeem wel vertragen. Toekomstgericht voor Adobe CC gaat het wel iets minder goed lukken. Videobewerking ga je dan wel mogen vergeten. Een videokaart bijsteken kan later nog alsook extra RAM. Voor het moederbord zal je waarschijnlijk eerst een BIOS-update moeten doen alvorens de CPU gaat werken (= een 8ste generatie waarbij MoBo maar tot 7de ondersteunt).
 
Hey @artstudiog
Dankje voor je antwoord. Ik dacht ook aan toekomstige uitbreiding. Gaat de 350 watt voeding volstaan als er nog een grafisch kaartje in komt zitten? Het gaat natuurlijk niet om een RTX 2080 maar eerder iets als een GTX 1050 (of wat er dan te vinden is).

Ik had gisteren nog gemerkt dat ik een fout moederbord had gekozen met een 1151 i.p.v. de vereiste 1151 v2 maar ben vergeten het mandje aan te passen. Het zou een ASRock H310M-HDV worden. Hoe dan ook doe ik eerst een BIOS update in een nieuw systeem.
 
Met 350W ga je het wel redden voor zo'n GTX 1050, zeker omdat je naar een "kleine" moet gaan en die hebben vaak geen extra voeding nodig. Voorbeeldje: klik hier
Trouwens als het puur voor grafisch werk is en er geen extreme gaming bij komt, kan je evengoed naar een (goedkopere) AMD Radeon gaan: voorbeeldje klik hier
 
Misschien een domme vraag maar werkt een AMD Radeon kaart (net zo) goed in een Intel systeem?
 
Zeker geen domme vraag ! Het ene heeft niets met het andere te maken en ja, een AMD kaart werkt perfect in een Intel CPU systeem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan