• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kieken10

Vaak hier
Lid geworden
21 nov 2008
Berichten
872
Waarderingsscore
1
Is dit een goede samenstelling aub

Ik krijg wel die melding
Geheugen - Processoren

De snelheid van het door u geselecteerde geheugen is hoger dan de standaardsnelheid die door de geselecteerde processor ondersteund wordt. Het geheugen kan probleemloos worden gebruikt, maar enkel op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om hogere geheugensnelheden te kunnen gebruiken, moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden.

kan daar iets aan veranderd worden aub
 
Heeft ook weinig zin om geheugen met een hogere snelheid aan te schaffen als de geheugencontroller in de CPU die niet heeft of je moet gaan overclocken.
Die CPU heeft een controller die op 3200 MT/s draait.
En verschillen in snelheid zul je echt niet merken.

Voeding is ook erg overdreven, een RTX 3080 serie heeft een max. van 750Watt nodig en alles wordt ook steeds energie zuiniger.
Welke komt erin?
 
Wat stel je voor om te veranderen aub
 
De vraag was ook welke videokaart erin komt, i.v.m. de voeding.
En waarvoor heb je die 32gig RAM nodig? renderen?
 
wil jij dan eens eentje samenstellen aub
 
Ja hoor maar dan zou ik toch eerst antwoorden willen lezen op de gestelde vragen en zoveel hoeft er niet te worden veranderd, het geheugen miss. en eventueel de voeding.
En het max. budget.

Enne.
 
ik weet echt niet welke videokaart
ik wil wel een snelle pc rond 1700 euro
 
Jaja, maar wat ga je ermee doen? dat is het belangrijkste.
Gamen?=goede videokaart.
Renderen?=veel geheugen en grote SSD.
Kan er wel van alles ingooien maar als je het niet nodig hebt.....snap je.
 
veel geheugen , gamen en videoverwerking ssd 500 + 1000 gb
 
Samsung 980 PRO, 500 GB SSD € 127,90
be quiet! Dark Rock Pro 4 cpu-koeler € 79,90
Cooler Master MasterBox TD500 Mesh tower-behuizing € 109,90
AORUS Z590 ELITE AX, socket 1200 moederbord € 239,90
Intel® Core i7-11700K, 3,6 GHz (5,0 GHz Turbo Boost) socket 1200 processor € 399,00
Samsung 980 PRO, 1 TB SSD€ 194,90
G.Skill 32 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen € 214,90
Seasonic Prime PX-650, 650 Watt voeding € 169,90
MSI GeForce GTX 1660 VENTUS XS OCV1 grafische kaart € 569,00

Voor 1700 red je het niet, dit is al een samenstelling met een middenklasse grafische kaart, door de corona, chipstekort en minen zijn die dingen schreeuwend duur geworden.

Voor de PC builder dien je ingelogd te zijn en dat wil ik niet.
Kun je het zelf aanpassen met de bovenstaande onderdelen, voor de W10 key had ik al een link gegeven, W10 zelf kun je bij Microsoft ophalen.

Setje bij Azerty samengesteld, kun je ook een andere videokaart kiezen, overigens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
merci voor de samenstelling
 
Je kan in jouw configuratie al snel meer dan 250 euro uitsparen. Het besturingssysteem kan je online kopen voor 5 à 10 euro ( KLIK HIER ). Het geheugen zou ik vervangen door HyperX 32Gb DDR4-3200 kit (177,90 euro) en de tweede harde schijf door Samsung 870 QVO sata 1Tb (99,90 euro). Dit laatste is makkelijker om je data later op een ander toestel uit te lezen. De rest kan je gewoon behouden.
Als je toch gaat gamen, is het te overwegen om een aparte videokaart aan te schaffen maar dat op een later moment ook nog.
 
Ik kom toch ook uit op een 2000 euro bij Alternate BE voor een PC configuratie met een degelijke videokaart (zie bijlage). Zonder videokaart kom ik op ongeveer 1250 euro. Sommige van deze componenten heb ik zelf ook al een tijdje, waarvan zeer tevreden. Ik heb enkele maanden geleden ook een nieuw systeem geconfigureerd en heb toen ook gekozen voor de i7-10700 ipv de i7-11700k aangezien die prestaties heel dicht bij elkaar liggen.

processor: Intel® Core i7-10700K, 3,8 GHz (5,1 GHz Turbo Boost) socket 1200 • € 329,00
moederbord: AORUS Z590 ELITE AX, socket 1200 • € 239,90
cpu-cooler: be quiet! Dark Rock Pro 4 • € 79,90
werkgeheugen: HyperX 32Gb DDR4-3200 kit (2x16Gb) • € 177,90
ssd1: Samsung 980 PRO m.2, 500 GB • € 127,90
ssd2: Samsung 870 QVO sata, 1Tb • € 79,90
behuizing: be quiet! Pure Base 500DX atx • € 99,90
voeding: Corsair RM850 gold, 850 watt modulair • € 119,90
videokaart: EVGA Gaforce RTX 3060 XC gaming, 12Gb GDDR6 • € 749,00
 

Bijlagen

  • Alternate-config.pdf
    210 KB · Weergaven: 2
merci voor de samenstelling
 
Ga je de pc ook zelf samenstellen of heb je daar hulp bij nodig? Van waar ben je eigenlijk in België?
 
ik ben van west-vlaanderen, ik mor nog wat bijsparen
 
OK laat maar iets weten wanneer je zover bent, dan bekijken we dit nog eens op dat moment.
 
Is dit een goeie combinatie aub

Processoren AMD Ryzen 9 5900X, 3,7 GHz (4,8 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
Moederborden ASUS ROG STRIX X570-E GAMING, socket AM4 moederbord
Grafische kaarten PowerColor Hellhound Radeon RX 6600 XT grafische kaart
Harde schijven & SSD's Samsung 980 PRO, 500 GB SSD
Harde schijven & SSD's Samsung 980 PRO, 1 TB SSD
Geheugen G.Skill 16 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
Processorkoelers Corsair Hydro Series H115i RGB PLATINUM waterkoeling
Voedingen Corsair RM850, 850 Watt voeding Te zwaar?
Behuizingen Thermaltake Commander C36 ARGB tower-behuizing
 
Ziet er een puike config uit. Eén bemerking: als tweede SSD (wordt gebruikt als data-schijf) hoef je niet naar de pro reeks te gaan, een Samsung 980 is al goed genoeg (70 euro minder dan de pro). De 850W zou ik (toekomstgericht) zeker behouden. De Corsair koeling heb ik zelf ook in gebruik en werkt zeer fijn/stil. Wanneer je een behuizeing neemt met vele gekleurde koelers, dan is het risico op geluidsoverlast groot. Ik heb zelf hier een tweede pc staan met zo'n toeters en bellen en na een week heb ik die allemaal uitgeschakeld. Is ook niet echt nodig met een degelijke watercooling en een goed gekoelde GPU. Over videokaarten gesproken: ik ben zelf grote fan van Asus kaarten en ken de Powercolor niet dus weet ook niet of die veel lawaai maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan