• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe PC

  • Onderwerp starter Jeroesjka
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jeroesjka

Gast
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe pc regelen (niet voor mijzelf) voor een heel laag bedrag; het kan eigenlijk niet hoger dan 180,-.

Ik heb al wat samengesteld;
http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B198246%5D=1&product%5B207516%5D=1&product%5B104315%5D=1&product%5B10182%5D=1&product%5B53586%5D=1&product%5B101355%5D=1&product%5B58592%5D=1

De pc zal vooral gebruikt worden om te internetten en om lichte games op te spelen zoals Age of Empires III en Battlefield 1942. Verder hoeft er geen dvd-speler bij, die heb ik zelf ook. Wat raden jullie mij aan?
--- automatische edit ---
Nog goedkoper:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B58592%5D=1&product%5B101355%5D=1&product%5B53586%5D=1&product%5B104315%5D=1&product%5B207516%5D=1&product%5B198246%5D=1
 
Laatst bewerkt:
gekkedave en webballey;

Ik vind het wel goed; maar hoe goed is die onboard grafische kaart?
Is die vergelijkbaar met de kaart die ik erbij wilde hebben? (8400GS)?

En ik neem aan dat in die behuizing een ingebouwde voeing zit?

Webbaley, in die videokaart onboard zit maar 128mb geheugen dat is volgens mij niet echt vergelijkbaar met die 8400GS?
 
Bij die van dave, allemaal eigenlijk, zou ik de hardeschijf veranderen in deze seagate van 160GB. Ten 1e heeft ie de dubbele opslag ruimte, ten 2e is maxtor niet meer zo'n top merk, ten 3e hij is 2 euro duurder.
 
Ok, bedankt Ewald maar ik zou graag weten hoe goed die onboard kaarten zijn..
 
Het is allebei budgetwerk, maar die onboard is wel nieuwer, van de ati 4000 serie. De hoeveelheid geheugen is volgens mij niet zo belangrijk bij dit prestatieniveau. Bovendien is er vast nog wel ram geheugen sharable toe te voegen, als dat al niet automatisch gaat. Maar de 785G chipset is hagelnieuw, dus je kunt eens naar reviews gaan zoeken.
 
De hoeveelheid geheugen hangt enkel af van je monitor grootte. Ik hoop niet dat je met dit budget dacht een gamepc te kunnen kopen?
Prestatieverschil tussen Intel GMA 3100 en 8400GS is zo minimaal dat het amper merkbaar is. In theorie zou de 8400GS ietsje krachtiger zijn.
 
Ik denk dat een 8400gs beter 3d kan weergeven...
Mijn laptop heeft er 1, en ik kan games nog best aardig spelen :D
 
Ok, bedankt, maar de onboard snoept zeker van het werkgeheugen? En van de cpu neem ik aan?

Ik heb er nu een 160gb schijf bij gedaan, ik zal nog even overleggen voor degene voor wie hij is..

Het OS; heeft DX10 veel voordeel boven DX9? Want ik zet er liever XP dan vista op..
 
DX10 heeft wel wat voordeel boven DX9. Maar waarom niet nu Vista met dan upgrade mogelijkheid voor Win7? Net zo snel als XP.
Win7 heeft ook DX11 aan boord, maar dan heb je wel een DX11 kaart nodig. (Ati HD5***)
 
Ik koop geen Vista.
En Vista neemt meer werkgeheugen in beslag volgens mij.
 
Vista gebruit idd meer RAM. XP is niet zo'n slechte keuze hoor. :)
 
Ja, maar mijn vraag was dus wat voor winst DX10 oplevert....
 
Niet veel in jouw geval. Deze videokaart is toch niet sterk genoeg om de extra functies van dx10 te gebruiken.
 
Niet veel in jouw geval. Deze videokaart is toch niet sterk genoeg om de extra functies van dx10 te gebruiken.

Helemaal mee eens!
Windows XP is voor dit systeem de beste keuze.
 
Ok, dan XP!

Nog even verder gekeken en gezocht:
4Launch
Azerty

Bij welke shop zou ik het bestellen; want het liefst laat ik mijn pa/ma rijden... Kan dat?
Is dit systeem goed? Welke is het best?
 
Beide systemen zijn even goed, ik zou wel dual channel kiezen, ook bij die 4launch configuratie, want dat is maar n module.
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/28838
Verder zal je weinig-geen verschil merken tussen beide systemen.

Azerty is een heel stuk van je af, als het van daar moet komen denk ik dat je goedkoper af bent als je het laat verzenden.
 
Gekkedave, kan je misschien eens noemen wat het snelst is en wat minder snel? Dan weet ik wat het beste onderdeel van mijn pc is.. Bijvoorbeeld
CPU
RAM
GPU
ofzo xD

En kan ik het bij 4launch ophalen? Of anders opsturen, voor hoeveel? Ik kijk er wel gelijk even..
 
Daar kan ik niet op antwoorden. Deze pc is ideaal voor algemeen internet en tekstverwerking maar meer ook niet. Als je later zou willen upgraden kan je beter een heel nieuw systeem aanschaffen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan