Marley Bob
Gewaardeerd
- Lid geworden
- 28 jun 2008
- Waarderingsscore
- 0
Beste NCF'ers,
Omdat ik de enige in mijn vriendenrking en familie ben die lichtelijk verstand van PC's heeft heb ik telkens de opdracht om problemen/mogelijkheden uit te zoeken.
Enige tijd geleden heb ik via NCF (Gekkedave) en de rest dankbaar een desktop kunnen creeren. (echt een topper)
Een kennis van me wilt graag een soort gelijke pc.
Ik heb de vragen weer beantwoord:
Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat ik wil uitgeven?
1.000,-
- Welke onderdelen denk ik te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord)
Muis en externe HDD (1 tb)
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor moet hij gaan dienen? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, 3D games, mediacenter, muziekbewerking,...)
Mediacenter, office, 3D Games.
- Ben je van plan te gaan overclocken?
Nee
- Heb je verder speciale eisen voor je pc (bv: aparte geluidskaart, tv kaart, extra usb poorten, verlichting en venster in de behuizing,...)?
4/5 jaar mee door kan, gemakkelijk uitbreidbaar.
Randapparatuur:- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, ...)
Beeldscherm kan maar is geen pre. Verder draadloos toetsenbord.
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windows 7
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?
19 inch
De (web)shop:- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geinstalleerd?
Geassembleerd en besturingssysteem installatie.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
Hoe goedkoper hoe beter.
De specs van mijn pc:
CPU: Intel Core i7 i7-920
Moederbord: ASUS P6T
VGA: MSI N275GTX Twin Frozr OC
RAM: OCZ Gold XTC 3x2GB PC3-12800
HDD: Samsung SpinPoint F1 1 TB
PSU: Antec EarthWatts 650
Case: Cooler Master CM 690 PURE
Monitor: Iiyama Pro Lite 24"
Hij wilt een soortgelijke alleen dan goedkoper, geheugen kan ingekort worden.
Groeten,
Marley Bob
Omdat ik de enige in mijn vriendenrking en familie ben die lichtelijk verstand van PC's heeft heb ik telkens de opdracht om problemen/mogelijkheden uit te zoeken.
Enige tijd geleden heb ik via NCF (Gekkedave) en de rest dankbaar een desktop kunnen creeren. (echt een topper)
Een kennis van me wilt graag een soort gelijke pc.
Ik heb de vragen weer beantwoord:
Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat ik wil uitgeven?
1.000,-
- Welke onderdelen denk ik te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord)
Muis en externe HDD (1 tb)
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor moet hij gaan dienen? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, 3D games, mediacenter, muziekbewerking,...)
Mediacenter, office, 3D Games.
- Ben je van plan te gaan overclocken?
Nee
- Heb je verder speciale eisen voor je pc (bv: aparte geluidskaart, tv kaart, extra usb poorten, verlichting en venster in de behuizing,...)?
4/5 jaar mee door kan, gemakkelijk uitbreidbaar.
Randapparatuur:- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, ...)
Beeldscherm kan maar is geen pre. Verder draadloos toetsenbord.
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windows 7
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?
19 inch
De (web)shop:- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geinstalleerd?
Geassembleerd en besturingssysteem installatie.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
Hoe goedkoper hoe beter.
De specs van mijn pc:
CPU: Intel Core i7 i7-920
Moederbord: ASUS P6T
VGA: MSI N275GTX Twin Frozr OC
RAM: OCZ Gold XTC 3x2GB PC3-12800
HDD: Samsung SpinPoint F1 1 TB
PSU: Antec EarthWatts 650
Case: Cooler Master CM 690 PURE
Monitor: Iiyama Pro Lite 24"
Hij wilt een soortgelijke alleen dan goedkoper, geheugen kan ingekort worden.
Groeten,
Marley Bob