• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marley Bob

Gewaardeerd
Lid geworden
28 jun 2008
Berichten
1.811
Waarderingsscore
0
Beste NCF'ers,

Omdat ik de enige in mijn vriendenrking en familie ben die lichtelijk verstand van PC's heeft heb ik telkens de opdracht om problemen/mogelijkheden uit te zoeken.

Enige tijd geleden heb ik via NCF (Gekkedave) en de rest dankbaar een desktop kunnen creeren. (echt een topper)
Een kennis van me wilt graag een soort gelijke pc.

Ik heb de vragen weer beantwoord:
Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat ik wil uitgeven?
1.000,-
- Welke onderdelen denk ik te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord)
Muis en externe HDD (1 tb)

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor moet hij gaan dienen? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, 3D games, mediacenter, muziekbewerking,...)
Mediacenter, office, 3D Games.

- Ben je van plan te gaan overclocken?
Nee

- Heb je verder speciale eisen voor je pc (bv: aparte geluidskaart, tv kaart, extra usb poorten, verlichting en venster in de behuizing,...)?
4/5 jaar mee door kan, gemakkelijk uitbreidbaar.

Randapparatuur:- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, ...)
Beeldscherm kan maar is geen pre. Verder draadloos toetsenbord.

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windows 7

- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?
19 inch

De (web)shop:- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geinstalleerd?
Geassembleerd en besturingssysteem installatie.

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
Hoe goedkoper hoe beter.

De specs van mijn pc:
CPU: Intel Core i7 i7-920
Moederbord: ASUS P6T
VGA: MSI N275GTX Twin Frozr OC
RAM: OCZ Gold XTC 3x2GB PC3-12800
HDD: Samsung SpinPoint F1 1 TB
PSU: Antec EarthWatts 650
Case: Cooler Master CM 690 PURE
Monitor: Iiyama Pro Lite 24"

Hij wilt een soortgelijke alleen dan goedkoper, geheugen kan ingekort worden.

Groeten,
Marley Bob
 
CPU: Intel Quad Core I5 750
Moederbord: Asus P7P55D,s1156
GPU: Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE 860 MHz
RAM: Corsair 4GB(2x2GB), DDR3, 1333Mhz XMS3 Memory Module Kit
HDD: Samsung 1TB
PSU: Cooler Master Cooler Master,Silent Pro,600W
Case: Antec threehundred
CD/DVD drive: Samsung DVDRW 22X SATA BULK BLACK NO SOFTWARE

717 euro @ www.cool-prices.nl
 
Ik heb wat voor je samengesteld:
KLIK HIER

Het is ruim en ruim voldoende voor 3D gamen op 19'', moecht je later upgraden naar een iets groter scherm (22'') dan is dat nog geen probleem;)

Processor:
Core i7 860 een snelle intel processor die beschikt over Hyperthreading en turboboost.

Moederbord:
Een mooi moederbord van gigabyte waarmee je voorbereid bent op de toekomst. Het beschikt namelijk over USB 3.0 en SATA 6, deze twee hebben veel hogere doorvoersnelheden dan hun voorgangers.

Ram:
Mooi 4GB setje.

Videokaart:
Hd 4890, ik vond een hd 5850 een beetje overdreven voor een 19'' beeldscherm, tevens heeft de hd 5850 een lange levertijd. De hd 4890 is een sterke kaart die vrijwel alle games op zijn hoogst moet kunnen spelen op zo'n scherm. Een 5770 kan ook nog;)

Hardeschijf
Samsung spinpoint F3 500GB, een snelle hardeschijf die goede prestaties bied.
Eventueel (omdat er veel geld over is) kan je nog een tweede erbij nemen en deze in raid 0 zetten. Alle schrijf een leesacties gaan 2x zo snel.

Antec three hundred:
Een leuke kast, niet te gek met goede koeling.

DVD Brander, normaal dingetje met goede prestaties.

Voeding
Coolermaster Realpower M620
een sterke stabiele voeding die meer dan genoeg vermogen levert voor het hele systeem, zelfs voor later een eventuele crossfire opstelling.

Hopelijk is alles een beetje duidelijk;)

Groeten Sebas

@Cititzan was me voor

Er moet bij citizan wel nog een besturingssysteem bij.
Het is dan net iets goedkoper dan dat van mij, terwijl dat van mij wel een stukje hogere prestaties biedt;)
Tevens het moederbord wat ik heb gekozen beter voorbereid op de toekomst;)
 
ik denk dat je van deze 2 systemen toch 1 mooi kunt maken.
De 5770 levert voor redelijk 3dGaming met een 19" beeldscherm genoeg prestaties.

Mobo heb ik niet zoveel verstand van en met jouw geheugen @ Djseb bespaar je toch weer 20 euro. Ook ben ik zie ik nu windows 7 vergeten.

Heb voor een i5 gekozen omdat dat behoorlijk snel is, en je er wat geld op kunt besparen, bij 900+ euro als budget zou ik over i7 gaan praten
 
Als ik zo de benchmarks van de hd 5770 nog eens doorkijk denk ik idd ook dat het voor 19'' zeker voldoet!;)

Maarja, als het een soortgelijke moet zoeken dan zit je wel weer aan de Hd 4890 vast... We zullen op reactie even kijken wat de TS er van vindt.
 
Als je USB3.0 en SATA3 optimaal wil benutten is een bord van Asus (P7P55D-E (Pro)) veel geschikter, Gigabyte's oplossing is niet echt elegant (zie voor meer info HWI).
 
heb ik zowaar een goeie gekozen >.<
 
Edit: Havvie melde dit al.
 
heb ik zowaar een goeie gekozen >.<
Om heel eerlijk te zijn is jouw versie de versie zonder USB 3.0 en SATA3 ondersteuning, maar belangrijker is; als je niet zeker weet of je iets goeds voorstelt, waarom stel je dan berhaupt iets voor?
 
wilde ik er nog bijzeggen, ik wachtte even de andere opties af waarvan ik wist dat ze kwamen
 
Als je USB3.0 en SATA3 optimaal wil benutten is een bord van Asus (P7P55D-E (Pro)) veel geschikter, Gigabyte's oplossing is niet echt elegant (zie voor meer info HWI).

Bedankt Havvie, heb het artikel even doorgelezen en zie ook dat de manier van asus in dit geval beter is. Zo behoud je gewoon 16 lanes voor de videokaart(en). :) Ik kwam dit artikel een tijdje geleden tegen maar moest weg waardoor ik het gedeelte van asus niet meer kan lezen.:wink:
 
Processor:
Core i7 860 een snelle intel processor die beschikt over Hyperthreading en turboboost.

Moederbord:
Een mooi moederbord van gigabyte waarmee je voorbereid bent op de toekomst. Het beschikt namelijk over USB 3.0 en SATA 6, deze twee hebben veel hogere doorvoersnelheden dan hun voorgangers.


Videokaart:
Hd 4890, ik vond een hd 5850 een beetje overdreven voor een 19'' beeldscherm, tevens heeft de hd 5850 een lange levertijd. De hd 4890 is een sterke kaart die vrijwel alle games op zijn hoogst moet kunnen spelen op zo'n scherm. Een 5770 kan ook nog;)

Vergeet niet nog een processor koeler bij te zoeken anders gaat de Turbo Boost niet op.

gemerged:Sata 3 of sata 600

Ik zou voor een HD5*** kiezen. Als je een nieuwe scherm koopt kun je de oude ernaast zetten. En als je drie hebt, is het helemaal feest met Eyefinity.
 
Als het waar is dat de grote levering begin januari is, hoef je trouwens niet zo heel lang meer te wachten. :)
 
Dat is waar, dan doen we de scythe mugen 2 er maar bij;)

Maar eerst wachten me maar weer eens op de reactie van Marley Bob;)
 
NCF'ers,
bedankt voor jullie reacties!
De uitgezochten systemen zitten allen onder de 1000,-
Stel dat ik me budget opkrik naar 1.100, is het dan nog mogelijk om een verbetere versie toe te voegen?

Groeten
 
Ja natuurlijk... Maar het moest toch zo goedkoop mogelijk?
 
Hoi Marley Bob :)

Ik heb wat voor je samengesteld bij 4launch:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/13073


Kast, voeding en optische drives zijn dezelfde als bij jou systeem, daarover hoef ik geen verdere uitleg meer te geven want zoals je zelf wel gemerkt hebt zijn dit uitstekende producten.
Ik heb echter wel een ander socket gebruikt dan in jou systeem (1156) dat resulteert ook in een ander moederbord, cpu en geheugen.

Voor het moederbord koos ik de Asus P7P55D-E een compleet bord met alle meest gebruikte snufjes aanwezig. Ook USB 3.0 en Sata 600 gezien deze toekomstgericht erg veelbelovend uitzien. Verder een erg goede onboard geluidskaart en uitbreidbaar geheugen tot 16Gb (4Gb geinstalleerd, twee vrije sleuven).
De cpu is een Intel i5, deze processor presteert over het algemeen beter dan de i7-920. Dit omdat deze een verbeterde Turbo Boost functionaliteit bezit. Deze technologie zorgt ervoor dat je processor, wanneer hij zware taken moet uitvoeren, zichzelf automatisch gaat overclocken. Dit is mede afhankelijk van de temperatuur van de processor, vandaar ook een aparte processorkoeling die ervoor moet zorgen dat de processor ten alle tijden koel blijft ook als Turbo Boost gebruikt wordt.

Ook op het gebied van videokaarten is de tijd vooruit gegaan, zoals je ziet is de GTX 275 zelfs bijna volledig uit de handel gehaald. Deze kaarten zijn nu vervangen door ATI's 5000 reeks.
Ik koos voor de HD5850, deze kaart is een stuk krachtiger dan de GTX 275 en dus uitstekend om de nieuwste games mee te spelen. Dat is niet alles want ook geeft deze kaart ondersteuning voor DirectX 11, het verbruik is minder en hij wordt minder (snel) warm. Meer benchmarks en info over deze kaart vind je hier: http://www.hardware.info/nl-BE/articles/amdnaGpuZGKa/ATI_Radeon_HD_5850_test__CrossFire/
Zoals Djseb hierboven al aangaf heeft deze kaart ook een nadeel en dat is de levertijd. Voorlopig kan de volgende lading kaarten NL pas bereiken rond 21 januari en zal je dus nog een tijdje geduld moeten uitoefenen. Het loont echter wel de moeite van te wachten want je haalt een top systeem in huis!!

Je geeft in je beschrijving hierboven aan ook op zoek te zijn naar een nieuwe monitor, met een systeem als dit is een monitor van minimaal 22inch grootte zeker aan te raden. Gezien de high performance videokaart zal het een stuk leuker spelen worden op hogere resoluties.

4launch assembleert het systeem en test alle onderdelen netjes af. Daarna wordt het besturingssysteem en alle drivers geinstalleerd zodat het systeem gebruiksklaar kan opgehaald worden of afgeleverd (indien verzonden). Op alle onderdelen heb je minimaal 2 jaar garantie (met uitzondering van de dvd brander - 1 jaar).

Mijn advies is ook om het besturingssysteem zelf te installeren. Dit bespaard je zo'n 30 die je weer kan spenderen aan een monitor oid. :) Bij aflevering en aankoppelen van je systeem dien je enkel de dvd in de drive te steken en de installatie stap voor stap te doorlopen. Eigenlijk is dat helemaal niet moeilijk. Ook nadat Windows is geinstalleerd zal deze meteen naar drivers en updates beginnen zoeken en dien je enkel nog via de bijgeleverde cd de moederbord drivers te installeren.
De eerste keer is het wat zoeken, maar eigenlijk kan iedereen het...

Mocht je verder nog vragen hebben, zoals je wel weet, stel ze gerust!! ;)

Groetjes,

Dave
 
Ik zou die koeling aanpassen, neem de (goedkopere) Hyper TX3 i.p.v. de 212, qua prestaties doen ze niet heel veel voor elkaar onder, maar het scheelt je tien euro die ergens anders beter besteed kan worden (denk ik)...

Als je er over denkt om een groter/nieuw beeldscherm te halen dan is die besparing weer mooi meegenomen, want met een HD5850 in je systeem zou ik zelf een 24" scherm nemen... :)
 
Havvie, ik ben het niet met je eens dat een TX3 weinig verschilt in coolprestaties met de Hyper 212+.
De TX3 is eigenlijk gewoon een lichte cooler vergeleken de Hyper 212+. En dat voor 10E verschil. Ik vind koeling wel erg belangrijk. De TX3 heeft 3 heatpipes tegen de 212+ vier heatpipes.
De TX3 een 92mm fan, tegen de 212+ een 120MM fan. En ii vind de bevestiging van de 212+ wel wat beter met backplate tegen de TX3 pushpins ( al is dat voldoende voor zo een coolertje).
En dan heeft de 212+ ook nog een groter koel oppervlak.
Mischien is dit leuk om door te kijken:http://www.pureoverclock.com/review.php?id=826&page=1
 
Tja, je kunt je er blind op staren, maar voor standaard gebruik voldoet de koeler volkomen... Zoals de review al aangeeft, een paar graden verschil, dat heeft geen effect op het geheel.

Het belang van goede koeling mag duidelijk zijn, maar heeft eigenlijk niet veel te doen met de keuze tussen beide..in dit geval. De gebruiker van het systeem geeft aan niets bijzonders te doen, niet te gaan overclocken en de pc voor standaard gebruik te gaan benutten... dan heb je met de TX3 een prima koeling, voor een mooie prijs.

Voor nog betere koeling, met name voor OC'en wel belangrijk, zou ik berhaupt niet aan Cooler Master denken trouwens, maar dat terzijde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan