• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nieuwe printer

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Waarderingsscore
64
Mijn Canon printer Pixma TS 9150 is ter ziele (printkop probleem). De illusie een printer te vinden die dezelfde cartridges gebruikt heb ik laten varen. De niet uit gepakte cartridges mag ik terug sturen naar mijn leverancier.
Wat ik zoek (en nog niet kon vinden):
Canon " all in one" met meerdere cartridges (5 of 6). Formaat A4 (voor A3 heb ik geen plaats).
Dubbelzijdige printen, en liefst 2 invoermethodes (cassette en achterop, wel zo handig: "in achterop gaat vaak eenzijdige bedrukt papier)
Maximale breedte op mijn werkplek 43 cm.
Kosten: niet een al te goedkope maar ook geen paar honderd euro...
Heeft iemand ervaring of een suggestie?
HP heeft het nadeel dat daar geen goedkopere cartridges voor te krijgen (zouden) zijn.

:unsure: @Najsnarf, ik zou wel met de tijd mee gaan als ik jou was jongeman,
en dat begint met bijvulbare inkt flessen, zogenaamde Eco-Tanks de Cartridges worden steeds duurder.
Ja, wat ook fijn is dubbelzijdig printen en meerdere invoer cassettes, maar er zijn te veel keuzes die je moet maken.

@Najsharf : allereerst de belangrijkste vraag v.w.b. een advies : print jij heel weinig, weinig, gemiddeld, veel of heel veel per week?

@Johannes1956 : ik moet eerlijk bekennen dat ik het volledig oneens ben met je. Ik heb sinds 1985 een stuk of 8 printers gehad en geloof het of niet, iedere keer wanneer ik na een jaar of twee overschakelde van originele inkt of toners naar zogenaamde 'nep'refullers" begon de ellende en gingen mijn printers vervelend doen en wel zodanig dat ik ze (bij wijze van spreken) na enige tijd het raam uit knikkerde.

Ik heb nu sinds een jaar of 6 a 7 een Brother laserkleurenprinter en los van het feit dat ik 1x mijn vrouw met haar kleinere handen heb moeten vragen in het inwendige van het ding wat te (wroeten) reinigen (de drum) print die machine nog steeds probleemloos.

De clou van dit verhaal is wellicht dat ik met deze Brother uitsluitend de originele toners van Brother heb gekocht en geplaatst. Ze kostten en kosten nog steeds een klein vermogen, maar dan héb je ook wat.

Het kan zomaar toeval zijn, maar na 8 printers waarbij ik na enige tijd overging op 'nep refullers' begon veelal de ellende. Dat gold voor mijn 4 inktjets alsmede voor mijn vorige 3 laserprinters.

Dat betroffen overigens printers van verschillende merken zoals HP, Epson en Canon. Zegt dat wat over die merken? Nee niets, maar het toeval dat de probleempjes en korte tijd later na het plaatsen van "nep" inkt de problemen groter en groter werden, heeft bij mij wel wat belletjes doen rinkelen.

En ja, er zullen ongetwijfeld vele mensen zijn die een printer van een van die merken hebben en die gebruik maken van die "nep"inkt of "neptoners" en die super tevreden zijn, maar ik ben er volledig 'klaar mee'. Voor mij alleen nog maar de originele inkt of in geval van mijn huidige printer, toner(s).

Als ik de originele Toner(s) niet meer kan betalen, dan neem ik in de zomer wel een tijdelijke krantenwijk voor een week of 6........................... 😱

Laatst bewerkt:
Op zich alweer een aardige discussie tot nu toe. Ook ik heb in het verleden geprobeerd die kleine cartridges bij te vullen: grote ellende alom. Wat betreft hoeveelheid die ik print: heel vaak kleine zaken (of een printscreen bv.) of toch een wat uitvoerige tekst die ik liever vanaf papier lees. Met papier ben ik tamelijk zuinig, en wat nog een afmeting A5 heeft wordt gebruikt als kladpapiertjes voor "even iets opschrijven". Het pseudo-compliment "jongeman" is m.i. niet erg gebruikelijk in een forum. Ik wacht nog even af, en ga ook informeren bij echte computerleveranciers. De service en kennis bij die bekende grote landelijke dozenschuiver waar ik gisteren was was uitermate ontluisterend.

Bijlagen

• P1050645.JPG
    P1050645.JPG
    610 KB · Weergaven: 3
"er zullen ongetwijfeld vele mensen zijn die een printer van een van die merken hebben en die gebruik maken van die "nep"inkt of "neptoners" en die super tevreden zijn"

Ik dus:), HP C410b, 12 jaar oud en werkt met cartridges van Amazon. Die gebruik ik alleen nog maar voor foto-afdrukken want mijn andere printer, HP 7605 (tank) gebruik ik nu al 3 jaar met de meegeleverde inktflesjes.
Een andere printer die ik niet meer bezit weigerde wel steeds nep-patronen (toen kende ik amazon nog niet). 4 verschillende merken weigerde die. Van replace-direct kreeg ik ooit cartridges die al 2 jaar over datum waren, omruilen werd geweigerd, dus geen klant meer daar.

mijn kort door de bocht mening:
Print je veel dan is inkt duur. Print je weinig dan droogt het op en is het alsnog duur.
Ook hier voortaan een probleemloze Brother (kleuren)printer (met 123 huismerk toners, dat wel). De zw/w laser van Brother die ik hiervoor had doet trouwens ook nog steeds dienst op een ander adres.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Quandor het concept van ECO-tank printers niet goed begrepen heeft. Ik heb al enige tijd de Epson ET-2850 in gebruik (KLIK HIER), hier worden geen cartridges meer gebruikt maar wordt de inkt rechtstreeks in een "tank" gehouden. Dit is - op termijn - een gunstige oplossing zowel voor veel als voor weinig printers. Eén tankbeurt komt overeen met een drie- tot vijfvoud van de originele XL-cartridges. De inkt kost tussen de 23 en 32 euro voor de vier kleuren samen en zowel originele als budget inkt wordt aanvaard aangezien er geen chips meer in zitten verwerkt. Alle merken hebben zulke printers in hun gamma in diverse prijzen categoriën.

Ik heb nu ook zowel een HP 7305 en HP 7605 tankprinter.
Ik heb ergens gelezen dat een tankprinter minder snel uitdroogt dan een printer met cartridges. Met uitdrogen heb ik maar één keer te maken gehad en niet meer sinds ik om de week een testpagina afdruk nooit meer gehad.
Mijn 2 HP tankprinters gebruiken dezelfde afzonderlijke printkoppen die ook makkelijuk te vervangen zijn. De printerkoppen moet je na aanschaf zelf installeren na de inkttanks gevuld te hebben. Of dit ook voor andere merken tankprinters ook zo is weet ik niet maar ik vind dat wel een voordeel. Bij eventuele uitdroging vervang je gewoon de printkop (ongeveer 15€ per stuk, de inktflessen kosten ongeveer 20€ voor een volledige XL set).

Inmiddels mijn eisen naar beneden bij gesteld:
(nog onaangebroken cartridges kunnen terug naar leverancier)
All in One
prijs tot € 250.--
twee methoden papier invoer (achter en cassette)
Ander merk zoals Epson kan ook
Eco tanks i.p.v. cartridges mag ook: ik zie die voordelen inmiddels wel in.
breedte tot 43 cm maximaal.

Vaak geeft een betreffende website net niet all informatie door, en in de regio zijn uitermate weinig zaken met goede voorlichting en adviezen.

:unsure: het loont altijd om bij meerdere leveranciers te kijken. Voor een Epson ET-2850
het scheelt toch heel wat Franckes ,ik heb al prijzen gezien waarvan ik denk das heel goeie koop, een daarvan is PrintAbout.nl :cool:

Is automatisch dubbelzijdig printen ook een vereiste? Dan is die ET-2850 bij Printabout.nl een mooie prijs. Let wel: wil je echt een front en back loader, dan moet je uitkijken naar duurdere versies bij de inkttank-printers. De mijne (Epson ET-2850) heeft enkel achteraan een lader waar wel alle types tot 200gr door kunnen. Printkop hoef je ook niet apart te installeren. Toestel uitpakken, plastic verwijderen, inpluggen, inkttanks vullen, software (zeer goeie) installeren en aansluiten. WiFi configuratie is ook eenvoudig en snel gebeurd.

Laatst bewerkt:
Printabout heeft uitstekende prijzen. Mijn Hp 7605 kostte een maand geleden daar 260e terwijl die elders meer dan 300e kostte. Mijn Hp 7305 kostte een jaar geleden meer dan 300e terwijl dit een lager model is.

laatste mededeling: Epson ET 2850 besteld. Ongebruikte cartridges ingeleverd bij de leverancier. Iedereen dank voor het meedenken en artstudiog voor de suggestie.

Ik denk dat Quandor het concept van ECO-tank printers niet goed begrepen heeft. Ik heb al enige tijd de Epson ET-2850 in gebruik (KLIK HIER), hier worden geen cartridges meer gebruikt maar wordt de inkt rechtstreeks in een "tank" gehouden. Dit is - op termijn - een gunstige oplossing zowel voor veel als voor weinig printers. Eén tankbeurt komt overeen met een drie- tot vijfvoud van de originele XL-cartridges. De inkt kost tussen de 23 en 32 euro voor de vier kleuren samen en zowel originele als budget inkt wordt aanvaard aangezien er geen chips meer in zitten verwerkt. Alle merken hebben zulke printers in hun gamma in diverse prijzen categoriën.
Correct.

Omdat mijn laatste 2 printers laserjets betroffen heb ik de markt van de inktjets niet meer gevolgd. De z.g. Eco tanks printers waren / zijn voor mij een compleet nieuw begrip.

Grappige voor mij is dat ik het wel leuk vind om af en toe een fotootje te printen, maar ik hoef geen inktjet-kwaliteit meer want in het verleden deed ik dat wel en tot mijn verdriet ging na x-jaar de kwaliteit van de foto hard achteruit. De laserjets die een kwalitatief wat mindere fotokwaliteit printen, voldoen in ruime mate voor mij en misschien nog belangrijker, de 'kijk' kwaliteit is na jaren en jaren nog steeds hetzelfde.

Ik heb hier nog foto's van een inkjet printer die na 12 jaar nog altijd hun oorspronkelijke kleur hebben. Zo lang ze niet aan een overdreven lichtbron blootstaan vervagen de kleuren niet.
De foto's die in een kader zitten met glas voor kunnen beter tegen de lichtinwerking dan fot's zonder.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan