• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

nlreiniernl

Gewaardeerd
Lid geworden
10 jun 2007
Berichten
1.125
Waarderingsscore
139
Aangezien ik een mesh-netwerk thuis heb is mijn wifi router overbodig.
Ik ben eens op zoek gegaan naar een router zonder wifi. Het valt me op dat routers zonder wifi vaak gewoon duurder zijn dan modellen mét wifi.

Wat is dat voor een gekkigheid? Heeft iemand een tip voor een leuke router zonder wifi?
M'n mesh-netwerk is van TP-Link.
 
Laatst bewerkt:
Waarom een andere router? Als er verder geen klachten zijn gewoon de WiFi uitzetten.

De reden waarom routers zonder Wi-Fi duurder zijn is simpel, minder vraag naar en een andere doelgroep, die naast geen WiFi vaak nog andere functies willen of nodig hebben.
 
Wat is dat voor een gekkigheid?
Dat is geen gekkigheid, dat is productiekosten.
Routers met wifi worden veel meer gevraagd (lees: bijna altijd) dus kunnen in grotere aantallen gemaakt worden en zijn daarmee ook goedkoper.

Er zijn in elk geval ook zat routers zonder wifi te krijgen, maar wij kunnen niet in jouw beurs kijken en ook geen idee wat je vereisten zijn voor de router.
TP-Link heeft er trouwens ook zoals de Omada ER605 voor rond 63 euro.

Maarreh... waarom koop je niet gewoon dan een goedkopere router met wifi en zet je de wifi uit? Dat is immers ook een mogelijkheid.
 
Wat is je budget?
Aan welke eisen moet de router voldoen?
Heb je voorkeur voor een bepaald merk?
 
Ik ben gewoon rond aan het kijken. Van deze router heb ik al lang de wifi uit gezet (heeft sowieso weinig zin met een mesh netwerk). Heb zelfs de antennes al weggegooid. Echte voorkeur heb ik niet maar de apparatuur van het mesh netwerk is van TP-Link.

Waarom ik een andere router wil is omdat ik zomaar (2 tot 3 keer per week) +/- 100 mbit van hem krijg i.p.v. 300. Dit is na een reboot wel verholpen maar het is ronduit irritant.

Heb inmiddels een scheduled reboot om 4 uur s'nachts gedaan waarmee het probleem opgelost is maar op termijn wil ik gewoon een router die normaal doet en niet 1tje met borderline.
 
Dat maakt een hoop duidelijk. Ik zou gewoon voor een instapmodelletje WiFi router met 4 gigabit poorten gaan van een van de bekende merken vanwege de updates. Bijvoorbeeld Netgear, Asus of Tplink. De Ubiquity edgerouter zou ik niet aanraden, machtig mooi spul, maar een ramp voor een leek.
 
Kijk aan, de informatie die je geeft in bericht #5 maakt het duidelijk.

Erg vervelend als je de router steeds moet herstarten.
Wil je wel een router met een modemfunctie, of is die ook niet noodzakelijk?

Ben zelf heel tevreden over Fritzbox. Goede interface, veel mogelijkheden.
Daarnaast heeft Synology mooie producten.

Het is toch ook een beetje persoonlijke voorkeur denk ik.
 
Kijk aan, de informatie die je geeft in bericht #5 maakt het duidelijk.

Erg vervelend als je de router steeds moet herstarten.
Wil je wel een router met een modemfunctie, of is die ook niet noodzakelijk?

Ben zelf heel tevreden over Fritzbox. Goede interface, veel mogelijkheden.
Daarnaast heeft Synology mooie producten.

Het is toch ook een beetje persoonlijke voorkeur denk ik.
Nee de router hangt achter m'n modem.
Ik zit bij Ziggo en bridge de verbinding door naar m'n router.

De Omada die Black Tiger deelde lijkt me een prima ding.
 
Dan zit je in elk geval met dezelfde merken, anders zou ik (al naar gelang de beurs) ook kiezen voor een Fritzbox (draait hier ook) of een Draytek.
 
Nee de router hangt achter m'n modem.
Ik zit bij Ziggo en bridge de verbinding door naar m'n router.
Waarom wil jij een extra router gebruiken, stabieler, veiliger?
Ik gebruik alleen het modem van Ziggo met daarachter TP link M4 deco's, die jij waarschijnlijk ook gebruikt.
 
Waarom wil jij een extra router gebruiken, stabieler, veiliger?
Ik gebruik alleen het modem van Ziggo met daarachter TP link M4 deco's, die jij waarschijnlijk ook gebruikt.
Nou.. Nu zeg je me wat. Ik heb alle Deco's bekabeld aangesloten en ze toen der tijd gewoon als access point geconfigureerd. Eigenlijk niet met bepaald een reden. Nu zit ik niet dagelijks in de configuratie van de Deco's te kijken dus wist helemaal niet dat je de Deco ook als router kan laten werken.

Morgen maar eens aan de hobby en die router er tussenuit halen.
 
Het schijnt beter te werken als je de Deco's als acces point gebruikt.
Maar er is een pagina op het Ziggo forum met een hoop praktische informatie. Die zal ik vanavond hier wel even plaatsen, misschien dat je er iets aan hebt.
 
Hier zoals beloofd de link.

Ik heb zelf de Deco`s op acces point staan.
Het modem aangesloten via kabel aan de hoofd Deco, daarachter een switch voor de Tv, Sonos boxen enz. De andere Deco draadloos aangesloten op de eerste verdieping.
Nummer 3 niet in gebruik omdat ik in huis en in de tuin voldoende verbinding heb en hou.
 
Thanks. Ik moet er eens goed naar kijken. Weet niet exact uit m'n hoofd hoe het precies zit.
Volgens mij zit het zo:

Begane grond: modem -> router -> Deco
Eerste verdieping: utp (vanaf de router begane grond) -> switch -> apparatuur (o.a. Deco)
Zolder: utp (vanaf switch eerste verdieping -> switch -> apparatuur (o.a. Deco)

Er staat sowieso een computer, NAS en printer op de eerste verdieping.
Op zolder een complete werkkamer/kantoor. Alles is bekabeld aangesloten. Wifi is enkel voor m'n telefoon en sporadisch een laptop.
Op de begane grond is geen bekabelde apparatuur aanwezig.
 
Begane grond: modem -> Deco
Eerste verdieping: utp (vanaf de Deco begane grond) -> switch -> apparatuur
Zolder: utp (vanaf switch eerste verdieping -> switch -> apparatuur (o.a. Deco)

Dan zou het ongeveer zo moeten/kunnen worden.
 
Begane grond: modem -> Deco
Eerste verdieping: utp (vanaf de Deco begane grond) -> switch -> apparatuur
Zolder: utp (vanaf switch eerste verdieping -> switch -> apparatuur (o.a. Deco)

Dan zou het ongeveer zo moeten/kunnen worden.
Ja precies dat dacht ik al.
Er zitten 2 UTP aansluitingen op zo'n Deco.

Maar voor nu laat ik het zoals het is. Topic mag op slot.
Als in de toekomst die router meer hoofdpijn gaat veroorzaken bouw ik de boel om zodat de Deco's ook de router-functionaliteit overnemen.
 
De reden om een andere router achter je Connectbox te willen begrijp ik. Al is het alleen al om fatsoenlijk zaken in te kunnen stellen zoals bijvoorbeeld Port Forwarding.
 
Ik heb geen Connectbox, gewoon nog een Cisco ding.
Kreeg wel vorige week een brief dat ik een nieuw modem ga ontvangen.
 
Ik zal hem op slot zetten, mocht hij toch weer open moeten, dan horen wij het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan