• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies nieuwe vensters achter voorgaande

  • Onderwerp starter g_718406
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

g_718406

Gast
Als ik een nieuwe webpagina open, dan komt dat venster achter mijn reeds geopenden venster(s) staan, Voor een groot gedeelte verborgen dus. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
 
Welke browser gebruik jij?

En
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.
 
Firefox (65.0) maar ook in eerdere versies had ik hetzelfde probleem.

Dank je overigens voor je welkom! Maar je hebt me al vele malen geholpen op ditzelfde forum:)
 
Hoi - als jij jezelf verstopt achter een gastinlog - dan weet ik natuurlijk niet dat jij hier al lid bent.
Maar on topic, ik heb jouw discussie verplaatst vanwege dat vreemde probleem dat jij hebt.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Kijk hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Haha...verstoppen we ons niet allemaal achter een andere inlog...Abraham54?
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    63,2 KB · Weergaven: 6
  • FRST.txt
    70,2 KB · Weergaven: 4
Hoi - jij verstopt je meer dan ik.
Abraham is mijn tweede voornaam en 54 is mijn eigen productiejaar......

Een vraag, ik vind diverse meelifters van software in jouw Windows.

Daarom de vraag of jij mogelijk de McAfeeTrueKeyPassword gebruikt voor wachtwoorden?
 
OK! Zo leer je elkaar wel kennen... Mijn productiejaar is 53 dus zo ver liggen we niet uit elkaar, (behalve dan wat jouw diepgaande computerkennis betreft.) Maria is mijn 2e voornaam (van de 4). Maar alles is daarmee nog steeds verstopt...toch?

Ik heb al jaren Norton Security maar kennelijk geeft die toch de mogelijkheid tot meeliften. Het vreemde is dat ik een bij veel inlogprogs een teken zie dat van Norton en dat is dit:
teken.jpg
Dat is van Password Manager van Norton...
 
Ojee, ook een babyboomer.

coffee.gif

Ik ben gisteren zelfs weer een stap verder gekomen - want mijn forum na de upgrade naar de release versie van XenForo 2.1.0 veroorzaakte honderden server errors.
Dat is sinds gisteravond definitief opgelost en nu zijn ook Twemoji's mogelijk op mijn forum!

Ik zal de logs weer bekijken en dan kan je later vanmiddag de fix verwachten.
 
Waarom heb jij de Adobe Flashplayer in jouw Firefox zitten?
Al langer dan een jaar gebruik ik die niet meer in mijn Firefox, daar het gros van de videosites over zijn gegaan op HTML 5!

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer nu de tekst die in het code-venster staat en plak die tekst in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

C:\Program Files (x86)\Lavasoft
C:\Program Files\TrueKey
FF Plugin: wacom.com/WacomTabletPlugin -> C:\Program Files\TabletPlugins\npWacomTabletPlugin.dll [Geen bestand]
FF Plugin HKU\S-1-5-21-3003377172-2765754124-3774478947-1000: wacom.com/WacomTabletPlugin -> C:\Program Files (x86)\TabletPlugins\npWacomTabletPlugin.dll [Geen bestand]
ContextMenuHandlers4: [WinZip] -> {E0D79304-84BE-11CE-9641-444553540000} =>  -> Geen bestand
Task: {B8899112-D2B2-4EF2-92CA-5CE845CA0AC9} - System32\Tasks\Avast Software\Overseer => C:\Program Files\Common Files\AVAST Software\Overseer\overseer.exe [2019-01-16] (AVAST Software)
C:\Program Files\Common Files\AVAST Software


EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Babyboomer...die kende ik nog niet...!

Die flashplayer werd gevraagd toen ik een filmpje wilde bekijken waarvoor dat nodig was. En inderdaad werkte dat na installeren toen wel. Kan hem wel weer verwijderen maar ik vraag me dan wel af waarom de "normale "software" dat niet niet toelaat. Misschien net een video getroffen die geen HTML5 kent....

Hier is het log:

Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 3.02.2019
Gestart door Eigenaar (03-02-2019 20:25:59) Run:1
Gestart vanaf D:\Bureaublad
Geladen Profielen: Eigenaar (Beschikbare Profielen: Eigenaar)
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start
CreateRestorePoint:

C:\Program Files (x86)\Lavasoft
C:\Program Files\TrueKey
FF Plugin: wacom.com/WacomTabletPlugin -> C:\Program Files\TabletPlugins\npWacomTabletPlugin.dll [Geen bestand]
FF Plugin HKU\S-1-5-21-3003377172-2765754124-3774478947-1000: wacom.com/WacomTabletPlugin -> C:\Program Files (x86)\TabletPlugins\npWacomTabletPlugin.dll [Geen bestand]
ContextMenuHandlers4: [WinZip] -> {E0D79304-84BE-11CE-9641-444553540000} => -> Geen bestand
Task: {B8899112-D2B2-4EF2-92CA-5CE845CA0AC9} - System32\Tasks\Avast Software\Overseer => C:\Program Files\Common Files\AVAST Software\Overseer\overseer.exe [2019-01-16] (AVAST Software)
C:\Program Files\Common Files\AVAST Software


EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end
*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
"C:\Program Files (x86)\Lavasoft" => niet gevonden
"C:\Program Files\TrueKey" => niet gevonden
HKLM\Software\MozillaPlugins\wacom.com/WacomTabletPlugin => is succesvol verwijderd
HKU\S-1-5-21-3003377172-2765754124-3774478947-1000\Software\MozillaPlugins\wacom.com/WacomTabletPlugin => is succesvol verwijderd
"C:\Program Files (x86)\TabletPlugins\npWacomTabletPlugin.dll" => niet gevonden
HKLM\Software\Classes\Directory\ShellEx\ContextMenuHandlers\WinZip => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Classes\CLSID\{E0D79304-84BE-11CE-9641-444553540000} => niet gevonden
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Boot\{B8899112-D2B2-4EF2-92CA-5CE845CA0AC9}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{B8899112-D2B2-4EF2-92CA-5CE845CA0AC9}" => is succesvol verwijderd
C:\Windows\System32\Tasks\Avast Software\Overseer => is succesvol verplaatst
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Avast Software\Overseer" => is succesvol verwijderd
C:\Program Files\Common Files\AVAST Software => is succesvol verplaatst
Proces succesvol afgesloten.

========= ipconfig /flushdns =========


Windows IP-configuratie

De DNS-omzettingscache is leeggemaakt.

========= Einde van CMD: =========


========= netsh winsock reset =========


De Winsock-catalogus is opnieuw ingesteld.
De computer dient opnieuw te worden opgestart om het opnieuw instellen te voltooien.


========= Einde van CMD: =========


=========== EmptyTemp: ==========

BITS transfer queue => 8388608 B
DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 41658288 B
Java, Flash, Steam htmlcache => 1778 B
Windows/system/drivers => 2442889 B
Edge => 0 B
Chrome => 842312 B
Firefox => 280950345 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Users => 0 B
Default => 0 B
Public => 0 B
ProgramData => 0 B
systemprofile => 0 B
systemprofile32 => 128 B
LocalService => 0 B
NetworkService => 5314 B
Eigenaar => 73046193 B

RecycleBin => 1840 B
EmptyTemp: => 388.5 MB tijdelijke gegevens verwijderd.

================================


Het systeem moest herstart worden.

==== Einde van Fixlog 20:29:27 ====
 
Goh, jij weet niet wat babyboomers zijn?
Dat is de generatie geboren vanaf zegge 1946 tot 1960.
En die wordt nu gehandicapt door de zogeheten levensverwachting, die elke twee jaar toeneemt en waardoor de WAO minder hoeft uit te keren aan allen die er voor betaald hebben en om de migranten die er niet voor betaald hebben, ook hun deel te kunnen geven.
Daarnaast geeft het premiers van dit land land dan ook nog eens de mogelijkheid om er miljarden eruit te halen, zoals Rutte, die in 2015 er twee miljard uit de AOW-pot heeft gehaald om aan het bedrag van vijf miljard te komen. dat hij de werkenden had beloofd.

On topic - werkt Firefox weer normaal?

Weet jij de link van dat filmpje nog?

Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
 
Ja, ik weet het nu wel (opgezocht dus..) maar jouw extra informatie was me ook niet bekend. En mijn pensioenleeftijd was al opgetrokken naar 66 jaar + 4 maanden...Zo gaat dat in ons land waar je altijd keihard gewerkt hebt voor een goed pensioen.

Het gaat overigens nu weer prima. Elk nieuw venster verschijnt keurig vóór het voorgaande. Uiteraard met mijn hartelijke dank!duim.jpg

De naam van dat filmpje weet ik niet meer. Dat is al een hele tijd geleden. Het is voor mij geen probleem, hoor om die flashplayer weer te verwijderen en te vertrouwen op HTML5. Als het probleem zich dan weer voordoet, dan meld ik me zeker weer!
 
Ik vermoed dat het probleem wat jij had aan de twee beveiligingen in jouw browser, die van de antivirus en die van Lavasoft.

Gebruik jij soms het K-Lite Codec Pack?

Mijn pensioen leeftijd heeft heen en weer gehobbeld en schijnt nu definitief op 66 jaar en 8 maanden te staan.
Maar - ik vertrouw daar niet op met de regering die we hebben.
Ik denk dat het nog weer gaat veranderen.
 
Ik vermoed dat het probleem wat jij had aan de twee beveiligingen in jouw browser, die van de antivirus en die van Lavasoft.

Gebruik jij soms het K-Lite Codec Pack?

Mijn pensioen leeftijd heeft heen en weer gehobbeld en schijnt nu definitief op 66 jaar en 8 maanden te staan.
Maar - ik vertrouw daar niet op met de regering die we hebben.
Ik denk dat het nog weer gaat veranderen.
 
Ja, goed van je dat je dat ziet! Ik heb dit eens nagekeken en het blijkt dat dat al uit 2009 stamt, nog vóór ik deze computer kocht (!) die uit 2011 komt. Kennelijk heb ik dat toen ook overgezet en een aantal keren weer geïnstalleerd of geüpdate: in 2011, 2014 en 2018.
Het had (heeft?) te maken met video- en audiocodecs die ik moest hebben om video- en audiobestanden te kunnen decoderen en afspelen.
Het kan zijn dat dit nu niet meer nodig is, omdat wellicht andere progs dit in de loop der jaren hebben ondervangen, maar dat is me niet bekend.
Ik gebruik altijd de VLC-speler en ben er altijd van uitgegaan dat deze speler eigenlijk alles kan afspelen maar dat dat codecpack wellicht zorgt voor een nog eventueel ontbrekende codec.

In de loop der jaren is er in de pensioenen al veel geknipt. Ik ben overigens al zo'n 4 jaar geleden gestopt met werken. Ik vond dat het mooi geweest was en dat het tijd was om andere leuke dingen te gaan doen: muziek, computer, reizen. Geen pensioen dankzij een goede ingeving van heel lang geleden om daar zelf voor te sparen tot het zover zou zijn (dit jaar dus!). Maar goed ook want wij kunnen prima zonder....!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan