• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe windows geinstalleerd, bestanden allemaal versleuteld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat er iemand 'achterblijft', is dat een serieus probleem?

Ik kan wel 25 consumenten 'zaken' bedenken waarin wij het met zijn allen heel normaal vinden dat we bij diverse leveranciers (bijv. keukenbedrijven, badkamerbedrijven, aannemers) om een offerte te vragen alvorens een keuze te maken.

Ik denk dat het opgelost krijgen van een probleem hét belangrijkste is voor een topic-starter. Hoe en bij wie hij / zij dat opgelost krijgt doet imho weinig terzake, áls het maar opgelost wordt.
Leuke motivatie, maar niet mee eens. Je moet het niet vergelijken met advies vragen in een winkel, maar aanbieden voor een reparatie. Verwacht jij ook dat een winkel jouw defecte apparaat gratis repareert, terwijl je hem ergens anders gekocht hebt? Dacht het niet.

En een ander groot verschil is dat mensen in een winkel staan betaald worden of het doen om geld te verdienen.
Iedereen die op een forum probeert te helpen stelt gratis zijn kennis beschikbaar, waarvoor je anders dik voor moet betalen als je dat door een bedrijf laat oplossen. Mag ik dan verwachten dat de topic starter de beleefdheid heeft om mijn tijd niet te verdoen?
 
Groot deel van hetgeen je schrijft, kan ik mij wel in vinden. Waar wij het nimmer over eens zullen worden is de motivatie / oorzaak / gevolg / oplossing.

Een topicstarter verdoet alleen iemands tijd als die 'iemand' reageert. Niemand dwingt die 'iemand' om te reageren, toch?

Ik ben op een ander forum jarenlang (stuk of 20 jaar of zo) actief geweest, maar ben er uiteindelijk mee gestopt. Redenen waren voornamelijk : ik werd een beetje ziek van het grote aantal domme vragen. Dat waren vragen waarop een Topicstarter in Google binnen enkele minuten het antwoord had kunnen vinden.

Tweede en belangrijkste reden waren de Topicstarters die kwamen uithuilen over hun foto's / muziekbestanden die ze na een belangrijke pc crash kwijt waren. Als ik dan opperde : "Zet gewoon je backup terug", dan reageerden ze niet zelden met : "............." je mag raden hoe ze reageerden. Ik werd / word en zal ook in de toekomst moe blijven worden van mensen die geen backup maken / hebben.

Zie vooral ook mijn handtekening. Je mag 1x raden waarom ik (100 jaar geleden) voor deze handtekening heb gekozen.................

Daarnaast is het imho tevens zo dat op computerforums ook een redelijk aantal pc-exhibionisten aanwezig is dat er 'kennelijk' een vreselijke kick van krijgt om op vragen te reageren. Niemand 'dwingt' een ander om lang en uitgebreid te antwoorden, al dan niet na lang zoeken, toch?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan