1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuweling is radeloos

Discussie in 'Windows Vista' gestart door ELiSaS, 19 apr 2015.

Discussie Nieuweling is radeloos in het Windows Vista forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. ELiSaS

ELiSaS Nieuw lid

Beste iedereen,

Na een speurtocht van 5 weken voor mijn laptop te maken, begin ik aardig radeloos te worden.
    Het begon met een trojan, die door vaast virusscanner continu gedetecteerd werd als ik zorgeloos wilde surfen op internet.

Om dit probleem op te. Lossen heb ik vele dingen gedaan.
    Virusscanners laten draaien: Windows Deventer, avast, avg, kasper sky,
    Ook heb ik het programma malwarebites laten draaien, ccleaner, adwcleaner
    Ik heb de computer met avast een opstartscan laten doen

Nog andere gekke bestanden laten uitvoeren, die ik niet kende maar computerexperts aangaven op fora dat het werkte.

Bij deze programma's, werd er af en toe een virus weg gehaald, maar de bedreigende waarschuwingen dat er een trojan probeerde aan te vallen en afblokken wat zo maar genstalleerd werd bleef.

Aangezien ik na vier weken het probleem nog niet kon verwijderen, hoopte ik dat de format c mijn probleem op kon lossen.

De format c heeft misschien iets opgelost, maar ik heb nog steeds problemen, die eigenlijk alleen maar erger zijn geworden.
    - ik kan niks meer installeren
    - Windows update doet het niet meer en via Nortne live-update werkt ook niet.
    - op internet. Krijg met iedere pagina wat ik open een pop up tekst, met dat de pagina niet geopend kan worden en de pagina is afgebroken. Vaak wordt de pagina als nog geladen, maar een download of installatie kan ik vergeten.

Wie o wie, kan mij helpen? Ik weet niet meer wat ik met dit ding aan moet.

Mvg

Elisas

2. Emi

Emi NCF Goeroe

een format C m.a.w. je heb dus een verse instal gedaan en nog blijft het probleem aanwezig !

je spreekt tevens over computer experts van een ander forum ( echter vermeld je hier dus niet welk forum dit is ! ).
    best dat je door Abraham54 of Abbs word bijgestaan tot het ontsmetten van deze Vista .

3. ELiSaS

ELiSaS Nieuw lid

Ja ik heb een format c gedaan via acer empowerment, via alt f10 kreeg ik een foutmelding, terwijl ik een jaar eerder wel via alt f10 een format c heb in kunnen zetten.

Ik ben internet afgestruind in de hoop dat ik iets vinden kon, sommige gaven een tip van een bepaalde virusscanner aan andere mensen. De ander had een gek bestandje met een script wat kon werken. Toen was het virus url:mal wat dan kwam door Chrome.exe ik gebruikte Google Chrome, maar op Firefox en explorer had ik dat probleem ook.

Hoop dat iemand me helpen kan

Mvg

Elisas

4. Abraham54

Abraham54 Administrator Medewerker

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download [​IMG] Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
    Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
    • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
    • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
    • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
    • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
    • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
    • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
      [*]Bevestig dat eerste dus.
      [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

5. ELiSaS

ELiSaS Nieuw lid

Ja ik heb een format c gedaan via acer empowerment, via alt f10 kreeg ik een foutmelding, terwijl ik een jaar eerder wel via alt f10 een format c heb in kunnen zetten.

Ik ben internet afgestruind in de hoop dat ik iets vinden kon, sommige gaven een tip van een bepaalde virusscanner aan andere mensen. De ander had een gek bestandje met een script wat kon werken. Toen was het virus url:mal wat dan kwam door Chrome.exe ik gebruikte Google Chrome, maar op Firefox en explorer had ik dat probleem ook.

Hoop dat iemand me helpen kan

Mvg

Elisas

--- Update ---

Ik heb piriform via een andere computer gedownload, aangezien ik op deze laptop niet kan downloaden.
    installeren lukte gelukkig wel.
    ik heb speccy laten runnen wat die automatisch deed.
    het publiceren lukte niet, eerst niet omdat de laptop geen verbinding met de server kon maken daarna niet omdat er een time-out van de bewerking heeft plaats gevonden.

--- Update ---

Ik probeer al vanaf de vorige post info van mijn computer er op te zetten, maar de stand van zaken is dat mijn tweede computer nu ook stuk is en ik dit bericht op mijn iPad typ.

Ik hoop zo snel mogelijk mijn andere laptop te maken zodat het misschien nog lukt om de post met info er op te zetten.

Ik kreeg op mijn ander laptop een bleu screen, die zij fatal error en nog meer

6. Kasander

Kasander Bekend gezicht

Waarom geen factory reset? Ben je in een keer overal vanaf!

7. ELiSaS

ELiSaS Nieuw lid

beste kasander,

Welke laptop bedoel je terug zetten naar fabrieksinstellingen?
    Met laptop nummer 1 heb ik dat gedaan, maar virus, trojan of wat daar ook op zit is niet weg.
    De laptop die nu een blauw scherm heeft gekregen is door een grote val. Hier zit al mijn werk, die ik eigenlijk niet kwijt kan. Mocht er geen andere optie zijn dan zal ik ook voor laptop nummer 2 een format d moeten uitvoeren.

Bij laptop 2 blijf ik haken, als ik hem in veilige modus opstart, bij het bestand. AswRvrt.sys

Alvast bedankt voor alle moeite ene hulp,

Elisas

8. Abraham54

Download via een andere internet verbinding Linux Mint 17.1 Rebecca Cinnamon en brand die op een DVD.
    Boot daarmee jouw stukkende/gevallen notebook en middels Mint kan je dan al je werkmappen naar een externe disk kopiren.

9. ELiSaS

ELiSaS Nieuw lid

Ga ik proberen thanks!
    Met de gevallen laptop, heb ik nu meer info over gekregen. Die laptop kan zijn harde schijf niet meer vinden.
    Kan ik dan nog steeds mint er op installeren?

10. Abraham54

Als je met Mint boot, dan start deze op als live versie, dus wordt alles in het werkgeheugen gezet en niets op de harde schijf.
    Wel vind je dan op het bureaublad een snelkoppeling naar Mint installeren, maar daar moet je dan van afblijven.

En eventueel kan je op je andere notebook in plaats van Vista overgaan op Mint.
    Dan ben je verlost van malware.

11. ELiSaS

ELiSaS Nieuw lid

Beste abraham54,

Dankjewel!!!! Het booten van Linux mint via een USB op mijn stuk gevallen laptop is gelukt!!

Hierbij kwamen er twee andere vragen bij:

Is er een mogelijkheid om mijn bestanden via Linux mint van de harde schijf terug te krijgen?
    - misschien een paar codes invoeren via de terminal?
    - het inlezen met een programma en je harde schijf in de apparaat stoppen lukte niet, helaas.

Aangezien ik Linux mint life vanaf mijn USB boot, kan ik dan bestanden opslaan? En tot wat voor maximaal geheugen? Mijn werkgeheugen is als ik het goed heb maar 4 gb?

Super bedankt voor alle hulp

--- Update ---

De laatste vraag van bestanden opslaan via de live versie, heb ik uitgevonden dat dat niet mogelijk is.

Zou ik nog wel bij mijn files van de harde schijf kunnen komen via codes in de terminal invoeren? Of een nieuw idee, misschien via de temporary files (die nog in het werkgeheugen van Windows zitten kunnen ophalen? Aangezien ik nu via het werkgeheugen aan het booten ben.

12. Abraham54

Het werkgeheugen is leeg wat betreft Windows bestanden, daar het notebook uit heeft gestaan.

Wordt de harde schijf in het notebook wel herkent als je op het computericoon op het werkblad van Mint klikt?
    Indien wel, dan moet de disk open geklikt kunnen worden.
    Indien niet, dan heeft de HD een problem of is kapot gegaan door de val.

Een vraag: was het notebook uit of aan bij de val?

Deel Deze Pagina