• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwste versie Malwarebytes laat Windows 7 vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
25.736
Waarderingsscore
1.389
Een probleem met de laatste versie van de beveiligingssoftware Malwarebytes zorgt ervoor dat computers met Windows 7 volledig vastlopen en alleen het uitschakelen van de pc de enige oplossing is. De oorzaak van het probleem is echter nog onbekend en Malwarebytes vraagt dan ook de hulp van gebruikers.

Malwarebytes behoort tot de populairste beveiligingssoftware onder Windows-gebruikers. Op het forum van Malwarebytesdoen dan ook verschillende gebruikers hun beklag. Zo laat één gebruiker weten dat alle kantoorsystemen met de vastlopers te maken hebben. Andere gebruikers uiten hun onvrede omdat het probleem al bijna een maand speelt en er nog geen definitieve oplossing voorhanden is.

Het bedrijf wijst getroffen gebruikers naar verschillende workarounds die een hoog succesratio hebben. Zo wordt aangeraden om de Windows Web Protection van Malwarebytes uit te schakelen of een eerdere versie van de software te installeren.

Bron Security.nl
 
of een eerdere versie te installeren !
das dubbelzinnig omdat deze zo wie zo dan bijgewerkt word ...
het best wat de Win7 gebruikers doen is overgaan naar een hogere Windows... ik zeg niet dat dit de W10 moet zijn ..het mag ook de W8.1 zijn ..
 
Je kunt er wel voor kiezen upgrades niet uit te voeren, door de schuif uit te zetten.
Stuur mij een melding wanneer volledige versie updates beschikbaar zijn.
Je moet dan niet zelf op toepassingsupdates installeren, dit doe ik zelf wel af en toe om te kijken of er al een nieuwere versie uit is.

Malwarebytes heeft mogelijk updates beschikbaar voor individuele programmacomponenten of voor het volledige programma. We bieden twee schakelaars waarmee u kunt kiezen of een of beide upgrademodi kunnen worden geïntegreerd in uw exemplaar van Malwarebytes wanneer deze beschikbaar zijn. Klik op Toepassingsupdates installeren om te controleren op beschikbare programma-updates of -upgrades. U kunt kiezen of u een upgrade uitvoert en wanneer. Upgrades gebeuren alleen met uw toestemming.
 
ha da was me nog nie opgevallen dat men dus de optie heeft om de toepassingsupdates uit te stellen en zelfs om deze te weigeren ..
 
Er is een update uitgebracht die het vastlopen van vooral Windows 7 moet oplossen, dus doen mensen er goed aan te controleren of hij al binnen is.
Ik moest de update zelf handmatig laten installeren.
De update is binnen bij versie 3.6.1.2711 componentpakket 1.0.527.
Mocht hij nog niet binnen zijn kun je de update handmatig ophalen door in Malwarebytes te klikken op instellingen-toepassing-toepassingsupdates installeren.
Ook zijn er mensen met Windows 10 die een vastloper hadden, dus is het installeren voor iedereen aan te raden.
 
Vreemd - mijn Malwarebytes MBAM is nog niet geupdated, er werd geen nieuwe versie gevonden.
1.0.482
 
ik heb momenteel deze gegevens vermeld staan ...
Ashampoo_Snap_dinsdag 22 januari 2019_19h19m36s_002_.png
 
Vreemd - mijn Malwarebytes MBAM is nog niet geupdated, er werd geen nieuwe versie gevonden.
1.0.482

Vreemd de update is vrijdag al uitgekomen.
Ik heb de update een uur geleden opgehaald.

@Emi
Dan is jou Mbam dus helemaal bij gewerkt!
 
@Abraham,

Je zou hem hier kunnen downloaden.
Box
 
Dank. Heb MB zojuist ook geüpdate.
@Abraham: toen ik niet direct verbinding had op mijn laptop zei MB ook dat er geen updates waren. Na hernieuwde pogingen vond hij de update echter wél.
 
Handmatig binnengehaald en is ondertussen al een ander update pakket.
 
Vreemd de update is vrijdag al uitgekomen.
Ik heb de update een uur geleden opgehaald.

@Emi
Dan is jou Mbam dus helemaal bij gewerkt!

De versie die op vrijdag zelf was uitgegeven was een preview build, zou het kunnen dat jullie het handmatig hebben gedaan of dat je akkoord bent gegaan met het testen van zulke builds en dat dat ook de reden is dat Abraham hem nog niet heeft?
 
@maarten70 hier werd deze vanzelf bijgewerkt kreeg zelfs een melding dat er een toepassings update beschikbaar was .. de optie om beta applicatie update's te ontvangen staat hier niet aan ..
 
Ook bij mij staan beta updates uit.
Ik las op Tweakers of Security dat de update uit was gebracht, maar ik had hem nog niet binnen, daarom handmatig gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan