Nieuws Nieuwste versie Malwarebytes laat Windows 7 vastlopen

aarie25

Moderator
Medewerker
Een probleem met de laatste versie van de beveiligingssoftware Malwarebytes zorgt ervoor dat computers met Windows 7 volledig vastlopen en alleen het uitschakelen van de pc de enige oplossing is. De oorzaak van het probleem is echter nog onbekend en Malwarebytes vraagt dan ook de hulp van gebruikers.

Malwarebytes behoort tot de populairste beveiligingssoftware onder Windows-gebruikers. Op het forum van Malwarebytesdoen dan ook verschillende gebruikers hun beklag. Zo laat één gebruiker weten dat alle kantoorsystemen met de vastlopers te maken hebben. Andere gebruikers uiten hun onvrede omdat het probleem al bijna een maand speelt en er nog geen definitieve oplossing voorhanden is.

Het bedrijf wijst getroffen gebruikers naar verschillende workarounds die een hoog succesratio hebben. Zo wordt aangeraden om de Windows Web Protection van Malwarebytes uit te schakelen of een eerdere versie van de software te installeren.

Bron Security.nl

Emi

NCF Goeroe
of een eerdere versie te installeren !
das dubbelzinnig omdat deze zo wie zo dan bijgewerkt word ...
het best wat de Win7 gebruikers doen is overgaan naar een hogere Windows... ik zeg niet dat dit de W10 moet zijn ..het mag ook de W8.1 zijn ..

TS
TS
aarie25

aarie25

Moderator
Medewerker
Je kunt er wel voor kiezen upgrades niet uit te voeren, door de schuif uit te zetten.
Stuur mij een melding wanneer volledige versie updates beschikbaar zijn.
Je moet dan niet zelf op toepassingsupdates installeren, dit doe ik zelf wel af en toe om te kijken of er al een nieuwere versie uit is.

Malwarebytes heeft mogelijk updates beschikbaar voor individuele programmacomponenten of voor het volledige programma. We bieden twee schakelaars waarmee u kunt kiezen of een of beide upgrademodi kunnen worden geïntegreerd in uw exemplaar van Malwarebytes wanneer deze beschikbaar zijn. Klik op Toepassingsupdates installeren om te controleren op beschikbare programma-updates of -upgrades. U kunt kiezen of u een upgrade uitvoert en wanneer. Upgrades gebeuren alleen met uw toestemming.

Emi

NCF Goeroe
ha da was me nog nie opgevallen dat men dus de optie heeft om de toepassingsupdates uit te stellen en zelfs om deze te weigeren ..

Bovenaan Onderaan