• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost nn is not accessible - Access denied,

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb door een stommiteit, nee door onwetenheid mijn D: partitie op slot gezet door alle permissies te verwijderen. Zie daarvoor de laatste forum wisselingen in Windows 7 https://nationaalcomputerforum.nl/threads/in-windows-tree-bij-folders-een-slotje-en-een-pijl.133399/
Nu heb ik op Internet de oplossing gevonden om D: weer toegankelijk te maken.
Wat ik nog niet wist is dat vrijwel alle folders en files, duizenden, nog steeds op slot (Access Denied) zaten en wonder boven wonder de folder met honderden files waar ik dagelijks aan werk NIET op slot zat!! Daarom heeft het even geduurd voor ik hier achter ben gekomen.
Het unlocken (zal ik maar zeggen is een handeling van tenminste 15 items. Dus voor elke folder/file die op slot zit moet ik 15 handelingen verrichten om te ontsluiten.
De vraag is, hoe kan ik dat doen voor de hele partitie gelijk. Die is ook in zijn geheel in één keer op slot gezet.
De actie om te ontsluiten in eenvoudige termen:
1. R-click Folder/file
2. Click Properties
3. Click Security tab
4, Click Advance
5. Click owner tab
6. Click edit
7, Select CVP (CVP-PC/CVP)
8, Click apply (You are owner now)
9. Sart proces from the beginning to 3 include.
10. click edit
11. click add
12. Put in window "CVP" + OK
13. Tick full control and others
14. Click apply
15. (Window appears with Error Access denied Soms, soms niet soms wel/niet ontsloten)
16. Click repeatly on Continue until window disappear
17 Close all and the folder (or file) is accesible

Some files/folders are rather stuborn to get unblocked.

perloc
 
Hallo Perloc,

Mocht jij nog problemen hebben wat gaat over een topic die op slot is gezet, stuur dan even een privé bericht.Dan kan ik of een andere moderator hem weer open zetten.

Ik vraag mij af of dat wel mogelijk is.
De link die ik gaf in jou andere topic had het ook over 1 voor 1 open zetten.
Maar het is natuurlijk ook wel logisch, want jij hebt zoveel files en bestanden en die zijn apart van elkaar op slot gezet.
 
aarie25, daar zijn we weer. En nee, dat andere topic hoeft niet opnieuw te worden geopend. Dat ging in principe over een ander onderwerp. Vandaar zijn we in bovenstaand probleem beland.

Omdat ze allemaal in een keer op slot zijn gezet dacht ik dat het misschien ook in een keer weer kan worden geactiveerd. Maar daar weet je zo geen oplossing voor??
Ik had ook het volgende bedacht. Ik heb van C: (met Windows uiteraard) een image. Omdat Windows het hele computer gebeuren beheerst vroeg ik me af dat, als ik de Image met Windows weer terug zet, ook alle permissies weer teruggezet worden. Is dat zo? Moeilijke vraag niet, of liever gezegd het antwoord misschien moeilijk!
perloc
 
aarie25, daar zijn we weer. En nee, dat andere topic hoeft niet opnieuw te worden geopend. Dat ging in principe over een ander onderwerp. Vandaar zijn we in bovenstaand probleem beland.

Oké duidelijk, dan gaan we hier verder.

Omdat ze allemaal in een keer op slot zijn gezet dacht ik dat het misschien ook in een keer weer kan worden geactiveerd. Maar daar weet je zo geen oplossing voor??
Ik had ook het volgende bedacht. Ik heb van C: (met Windows uiteraard) een image. Omdat Windows het hele computer gebeuren beheerst vroeg ik me af dat, als ik de Image met Windows weer terug zet, ook alle permissies weer teruggezet worden. Is dat zo? Moeilijke vraag niet, of liever gezegd het antwoord misschien moeilijk!
perloc

Nee daar heb ik geen oplossing voor, ook omdat ik denk dat het niet in 1 keer kan.
(kan het mis hebben)

Maar ik denk als jij een image terugzet van voor dit probleem, het gewoon weer moet werken.
Maar dat zou je dan eens uit kunnen testen of het probleem dan weg is.
Scheelt jou waarschijnlijk dan wel een hoop tijd, anders moet je alles 1 voor 1 openen.
 
Image van C: teruggezet. Maar helaas, deze truuk werkt niet. De zaak zit nog steeds op slot. Nog enig idee?
In C: heeft Authenticated users geen enkele permissie, in users beperkt en in system en administrators volle permissie. D: heefr volle permissies maar de folders die ik nog niet "behandeld" heb, hebben een access denied. Dus ik zal ze een voor een moeten ontsleutelen? Er zijn er bij die ik zou kunnen deleten maar dan moet ik ze eerst ontsleutelen. Ik heb het idee dat als ik de D: image terug zou zetten dat het dan wel werkt. Maar ik heb geen enkele garantie en die image is al meer dan 2 jaar oud....
perloc
 
Jammer dat het niet heeft geholpen.
Maar ik denk dat er weinig anders op zit dan alles 1 voor 1 te ontsleutelen. Maar met al die bestanden een hele klus.
 
Ik heb hier geen ervaring mee.
Kun je met dit programma alles in 1 keer open zetten?
 
Weet ik niet, heb het wel gedownload maar nog niet geïnstalleerd.
Verder denk ik dat het een download link is want maar 1.6 MB groot. Zou freeware moeten zijn. Maar er zit vaak een addertje onder het gras...
Het schijnt wel snel te gaan, met één druk op de knop is een folder klaar. Je kunt ook een aantal folders invoeren., zover ik heb gezien.
Zal het morgen eens uitproberen. Baat het niet dan schaadt het misschien wel.... Ik kan geen image draaien want waarschijnlijk geen ruimte genoeg op mijn HD's. Ik moet weer eens een 1TB ext HD erbij kopen.
Copieëren gaat véél sneller dan defragmenteren.
perloc
 
Het zou kunnen dat hij eerst scant en dan je dan eerst moet betalen voor hij ze opent.
Maar daar kom je maar op 1 manier achter.
Gelukkig heb je een image achter de hand, mocht er iets niet goed gaan.
 
Tis inderdaad een download manager. Tot nu toe is het me nog niet gelukt om te downloaden. Dat komt door mijn krakkemikkige Internet verbinding en het ongeduld van de site van Permissions die na 10% de download afbreekt. Ik heb er al een 5-tal geprobeerd, Internet providers maar het is met allen hetzelfde: in het begin gaat het redelijk maar later is de provider niet meer vooruit te branden. Zal het vanavond wat later nog eens proberen.
Je moet oppassen dat een tweetal programma's niet meeliften: Avast en Opera. perloc
 
Hopelijk dat het vanavond rustiger is en dat het dan wel lukt.
Ik ben wel benieuwd of dit werkt.
 
aarie25: Ik krijg he niet voor elkaar om dat permission verhaal te downloaden. Ik denk dat het alleen geschikt is voor snelle verbindingen en dat de wat langzamere worden afgekapt.
Het gaat dezelfde kant op als met de opzet van een netwerk waar ik meer dan 100 uur in heb gestoken en waarin een eenvouding netwerk, ondanks hulp, niet is gerealiseerd. Dat lag voornamelijk aan Windows zelf die de zaak zó ingewikkeld heeft gemaakt dat er niet uit te komen is.
Ik heb een download manager gedownload (EagleGet) en er is een bug-meldings mogelijkheid. De grootste bug met dat programma is dat ik geen helpfile heb kunnen ondekken om dat programma te gebruiken.
Met Freshdownlad was het makkelijk: als je een download begon nam FDL dat over en deed de download voor je. Zo niet met Eagle. Ook de URL in het hokje plaatsen en starten gaf geen download.
Dus ook dit draadje maar sluiten want ik kom er alleen niet uit.
perloc
 
Hallo Perloc,

Jammer dat het downloaden niet lukt.
Ik zal dit topic dan sluiten.
Mocht hij toch weer geopend moeten worden hoor ik het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan