• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nog Maar Es Tv-out :-|

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

ChrisD

Gast
Hoi,
Ik heb een ATI radeon 7000 (of VE). op deze kaart kan je 2 schermen aansluiten en is een s-video tv -out.
Mijn videorecorder heeft een composiet ingang en scart. op die scart heb ik een converterblokje met mogelijke ingangen.
Als ik s-video kabel aansluit van pc naar ingang scart dan krijg ik zwart wit beeld. Als ik via converterkabeltje s-video uitgang op pc verander naar composiet, en verbind composiet naar composietingang video, rechtstreeks of via scart heb ik geen beeld.
Hoe krijg ik kleur ? de tv-out staat op Pal-B en ik heb de laatste drivers voor de kaart geinstalleerd.

Bijkomende verschijnselen : als pc niet op tv staat en gewoon op 2 moitors, dan wordt 2 de scherm roodachtig als ik s-video aansluit, of via composiet heb ik geen rood op 2 de monitor.
2 de scherm is ook altijd onscherp, als ik letters moet lezen kijk ik precies door iemands bril.
bedankt voor hulp !
Chris
 
Je moet waarschijnlijk de optie samengestelde video uit uitschakelen.
Dit kan je doen waar je ook de optie pal-b hebt.


:rolleyes:
 
Beste Roel,

Het probleem met de onscherpte heb ik ook met mijn Radeon 9000. Ik verbind direct s-video -> s-video. Ik zie in het scherm waarbij ik de stand naar pal-b kan wijzigen alleen de wijziging voor de landcode (waarop het systeem gebasseerd wordt, geen verdere opties. Zijn er nog meer mogelijkheden op samengestelde video uit te schakelen?

Groet,
Maarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan