• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies NordVPN op meerdere apparaten/adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Ik gebruik nu Windscribe maar overweeg NordVPN (hebben nu ook een leuke aanbieding, wel voor twee jaar).

1) NordVPN mag je op max. 6 apparaten gebruiken. Ik vind echter nergens of die apparaten op hetzelfde adres moeten verblijven.
Omdat hij ook op je gsm kan zou dat geen punt moeten zijn maar ik wil het toch graag zeker weten.
Nu gebruiken een kennis en ik Windscribe op twee verschillende huisadressen en lijkt het daar geen probleem te zijn (zelf download ik ook nauwelijks, dus weinig traffic vanuit mijn adres).

2) Zijn er aparte instellingen nodig om via NordVPN te mailen: Sommige gebruikers van een VPN schijnen daar problemen mee te hebben lees ik, maar bij Windscribe is dit in elk geval geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Het antwoord op mijn 2e vraag heb ik in elk geval gevonden:
Ik dank dat ik maar bij Winscribe moet blijven. Daarvan weet ik immers zeker dat alles werkt. Alleen blokkeren sommige websites de toegang maar daar valt mee te leven (mijn VPN is continu ingeschakeld).

Het switchen tussen servers wordt door Ziggo in elk geval niet gewaardeerd.. Als je dit te snel doet tijdens het mailen, dit overkwam me toen ik in het begin wat servers aan het testen was, ziet Ziggo dit al snel als hacken en wordt de email verbinding geblokked.:

"Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk, in korte tijd, vanaf meerdere ip addressen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount."
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk moet je Nordvpn downloaden van uit een account en dat mag je dus 6 keer doen.
Ongeacht op wel adres jij het gebruikt.

Ik heb een lifetime van Malwarebytes en in tussen op verschillende laptops gezet, met verschillende modems/routers/mesh. Ik moest alleen de oude laptop verwijderen om opnieuw te downloaden.
Zal waarschijnlijk het zelfde werken.
 
Nee. Je heb (nog) geen account nodig. Ik heb hem gedownload en geïnstalleerd. Pas als ik hem wil gebruiken moet ik dat via een account doen.
Bij Windscribe moet je vanuit hetzelfde adres werken. Alleen controleren ze daar niet zo snel op. Waarschijnlijk wel als je veel traffic veroorzaakt maar op één van de adressen is de traffic bijna nul. Alleen een beetje internetten. Ik zou de voorwaarden weer moeten onderzoeken hoe het nu staat want met een gsm ben je mobiel en heb je dus verschillende IP-adressen en providers (neem ik aan).
Dus daar valt niet veel aan te controleren.
Het zal wel geen probleem zijn maar het is wel een abo voor 2 jaar dus je zit er wel een poos aan vast.
Volgens de site is de aanbieding nog 9 uur geldig maar daardoor laat ik me niet opjagen. Als de teller niet gereset wordt houdt het voor mij vanzelf op.
 
Als ik dit lees kun je het ook voor op het werk gebruiken. Dus dan hoeft het niet vanaf één ip-adres. Maar je kunt ook alleen de router beveiligen met één account, zodat alles in huis is beveiligd.
 
De apparaten zijn uiteraard niet locatiegebonden. Daarbij is het niet eens mogelijk om o.b.v. geolocatie dat te controleren. Wat nou als ik 2 VPN's gebruik? Of wat als ik mijn hele netwerk achter een proxy hang en dan een apparaat met VPN laat verbinden?

Je mag gewoon met 6 apparaten tegelijk gebruik maken van de VPN.
Als je bijvoorbeeld 10 apparaten heb kan je op al die 10 NordVPN installeren.
Het enige wat NordVPN checkt is of er niet meer dan 6 tegelijk een actieve verbinding hebben op het betreffende account.

EDIT: 6 apparaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Veng
Ik vond in 'n review (Windscribe vs. NordVPN):
"Another differentiator in subscription plans is the number of devices we were able to use with the VPNs. Windscribe offered unlimited data and devices, in addition to some bonus perks like their R.O.B.E.R.T. feature, which provides additional ad and tracker blocking as well as malware protection. NordVPN’s plans cover six devices, which should be enough for most households, but the edge definitely goes to Windscribe when it comes to bang for your buck."

Op de Windscribe site vond ik dit echter niet terug.
 
Dank je. Ik zocht blijkbaar op de verkeerde plaats.
 
Geen dank, kun je gelijk zien dat je bij Windscribe wel iets meer betaald, maar daar ook weer meer voor terug krijgt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan