• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Note taking software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sally Tessio

Junior lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
31
Waarderingsscore
1
Dag lieve mensen,

Ik vroeg me af of iemand mij kan adviseren over het volgende:
Sinds een tijdje ben ik op zoek naar specifieke software waarmee ik notities kan maken, die kan draaien op Windows 7. Ik wil het volgende met de note taking software kunnen doen:
- De notitie van een kleur voorzien
- De notitie over openstaande programma's plaatsen
- De notitie met een enkele klik dicht kunnen klappen, zodat het slechts een klein icoontje over het openstaande programma wordt, en de notitie met een enkele klik of door de cursor boven de notitie te houden open kunnen klappen, zodat de inhoud van de notitie over het openstaande programma kan worden gelezen (dit is de functie die ik vooralsnog niet heb kunnen vinden bij diverse note taking software, vanwaar ik deze vraag stel).

Om wat meer context te bieden : ik voorzie al enkele jaren in mijn onderhoud met het spelen van online poker. Sinds kort heb ik de transitie gemaakt naar een poker site waar geen gekleurd label kan worden toegekend aan een tegenspeler, alsook geen notitie kan worden gemaakt van diens spel. Dit is normaal gesproken gangbaar en is zeer belangrijk om een inschatting te kunnen maken van andermans spel. Ik heb op elk moment dat ik speel ongeveer tien notities nodig van tegenspelers, waardoor het overzicht helemaal kwijtraakt wanneer ik de notitie niet in kan klappen. In de link hieronder is te zien hoe zo'n poker sessie eruitziet. Het is mijn bedoeling om de ingeklapte notities rondom de avatars van mijn tegenspelers te plaatsen, zodat ik onmiddellijk weet op wie de note betrekking heeft.

View: https://sallytessio.imgur.com/all/

Ik besef me dat het een vrij specifieke vraag is, maar hoop evengoed dat iemand me van een antwoord kan voorzien.

Fijne dag!

Sally Tessio
 
Hallo,

Allereerst werkt jou link niet goed.
Ten tweede zijn er genoeg programma`s te krijgen, maar of jij daar mee kunt doen wat jij graag zou willen durf ik niet te zeggen. Zeker om dat het een zeer specifieke vraag is.
Klik hier
Klik hier
 
Hallo,

Allereerst werkt jou link niet goed.
Ten tweede zijn er genoeg programma`s te krijgen, maar of jij daar mee kunt doen wat jij graag zou willen durf ik niet te zeggen. Zeker om dat het een zeer specifieke vraag is.
Klik hier
Klik hier
Dergelijke sites met adviezen was ik inderdaad al tegengekomen, alleen dat laatste punt is het issue. Vooralsnog weet ik dus niet goed of er een software programma is wat me kan helpen. ):
 
Ik denk dat de kans heel klein is dat er een programma bestaat die werkt zoals jij dat graag zal willen.
Is het niet makkelijker om naar een andere pokersite te gaan waar de tegenspelers wel overzichtelijker zijn? Of speel jij liever op een bepaalde site?
 
Hoi Sally,
Ik heb een poging ondernomen op iets in elkaar te steken.
Het is te groot om hier te posten (4.4 mb)
Je kan het downloaden Poker progje voor Sally
Het is portable, je hoeft niets te installeren.
Als je het programma start krijg je een lange smalle balk te zien met 12 knoppen.
Die schuif je ergens waar je die kwijt wilt,onderaan uw scherm bv.
Iedere knop opent een notitie.
Deze notities kan je van kleur veranderen en bevat een memo veld waar je tekst in kwijt kan.
Hopelijk ben je daar mee geholpen.
 
Dag Dotchiejack,

Thanks, erg aardig van je! Ik ga er binnenkort gebruik van maken om te onderzoeken hoe het precies werkt en hoe functioneel het is binnen het gebied waar ik het voor wil gebruiken.

Bedankt en tot ziens,
Sally
 
@ Sally,
Wat is de schermresolutie van je scherm waarmee je Poker speelt.
Ik heb nog een idee, daarom vraag ik dat.
 
In bijlage, versie met ingebouwde browser.
(is een versie voor een scherm met schermresolutie 1920 * 1080)
 

Bijlagen

  • Pokernotities (browser).zip
    3,1 MB · Weergaven: 3
Dag Dotchiejack,

Ik ga het weer testen, thanks! Mijn schermresolutie is toevallig 1920 x 1080, dus dat komt mooi uit!

Thanks! Ik heb het een beetje druk, maar ik laat je weten hoe en wat. I appreciate the effort!
 
Hé Dotchiejack,

Ik heb het bestandje inmiddels getest, maar het is denk ik niet helemaal waar ik naar op zoek ben. Het kan zijn dat ik niet helemaal door heb op wat voor manieren ik het kan gebruiken en dat iets me ontgaat. Ik waardeer het erg dat je met me mee denkt en er je tijd voor hebt genomen.
Inmiddels ben ik bereid wat concessies te doen, omdat hetgeen ik voor ogen heb gewoon niet lijkt te bestaan. Vanmiddag dacht ik iets gevonden te hebben waar ik wel mee kan leven, maar toen bleek dat een logisch probleem aan me voorbij was gegaan.

View: https://imgur.com/a/z0EaPpn


Het was mijn intentie om Microsoft Sticky Notes te gebruiken, de notes en de tekst zo klein mogelijk te maken en de notes over de tafels heen te plakken waaraan ik speel. Bovenstaande afbeelding fungeert slechts als voorbeeld; normaal speel ik minimaal tegen vier tegenspelers op vier verschillende tafels, dus zal mijn scherm vol komen te staan en is er net aan genoeg ruimte om het op deze manier te doen.Het probleem is alleen dat de notities achter de schermen met tafels komen te zitten op het moment dat ik een actie uit wil voeren aan de tafel.

Weet jij, of wellicht iemand anders, een note taking programma waarbij je de notities vast kunt zetten, zodat ze altijd in de voorgrond blijven ongeacht het programma dat je opent?
Ik word gek van mijn huidige 'systeem' van aantekeningen maken, dus hopelijk weet iemand hoe hij/zij me kan helpen.

Gracias,
Sally
 
welk grootte heeft jouw scherm ! is deze 27" kun je toch elk schermpje instellen zodat de note's zichtbaar blijven … zie voorbeeld ..stel dat de open staande site nu jouw poker spel is dan blijven de note's op het scherm tijdens het spelen .

Schermopname (4).png
 
@Emi Zoals ik aangaf, speel ik op meerdere tafels tegelijk. Een sessie ziet er dan ook als volgt uit (dit voorbeeld is beeldvullend):

View: https://imgur.com/a/XdTfh26


De notes kunnen daarom niet om de tafels waaraan ik speel heen geplaatst worden. Daarbij zou ik dan tegen de moeilijkheid aanlopen dat je tegen een totaal van minimaal 14 tegenspelers continu naar de juiste notitie moet zoeken, omdat de notities zich niet vlak naast de speler bevinden. Tijdens een poker sessie is het al erg ingewikkeld om de intenties en speelwijze van 14 tegenspelers in de gaten te houden en soms handmatig berekeningen in te voeren in ondersteunende software zonder dat dit ten koste gaat van je opbrengsten.

Enig idee of er software is met een functie om de notes altijd op de voorgrond vast te zetten?

Thanks,
Sally
 
je zou eens Wintop kunnen proberen waarin jij dus je note's neerzet ...
 
@Emi Hahah, wat grappig. Ik ben letterlijk net aan het uittypen dat ik eruit ben. Zojuist gezocht naar een oplossing en kwam op een ander forum uit waar Window On Top inderdaad wordt benoemd. Net gedownload, uitgeprobeerd en de notities blijven inderdaad boven alles staan. Heel nice, ben er erg blij mee. Wellicht heeft iemand anders er ook nog wat aan, maar denk dat de vraag daarvoor wat te specifiek is. :p Met Window On Top kun je in ieder geval inderdaad gemakkelijk ervoor zorgen dat applicaties of webpagina's op de voorgrond blijven.

Thanks voor de geboden hulp allemaal!
 
er zit nogthans 5 uur verschil tussen uw bericht en dat van mij waar ik u dus Wintop aanbeveelde ..
en dan heb je het nog via een ander forum verkregen ...feit is dat het opgelost is ..
 
Goed om te horen dat je een goede oplossing hebt gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan