• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nu en dan blauw scherm die het systeem doet her opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
425
Waarderingsscore
4
Mijn zoon zijn computer heeft kuren, nu en dan terwijl hij aan het gamen is, krijgt hij plots een blauw scherm die zijn systeem opnieuw doet opstarten. Zijn PC is van 2018. Hieronder de log bestanden van de gebeurtenissen op dit ogenblik van het blauw scherm;

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-WER-SystemErrorReporting
Datum: 12/08/2022 7:57:31
Gebeurtenis-id:1001
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: DESKTOP-DQOGVFF
Beschrijving:
De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x000000d1 (0xfffff84b7ab35818, 0x000000000000000a, 0x0000000000000001, 0xfffff8037ab031ea). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: d3607214-0e52-4700-b15a-f4bba7df57fc.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="Error
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-WER-SystemErrorReporting" Guid="{ABCE23E7-DE45-4366-8631-84FA6C525952}" EventSourceName="BugCheck" />
<EventID Qualifiers="16384">1001</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2022-08-12T05:57:31.0045169Z" />
<EventRecordID>2323</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-DQOGVFF</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data Name="param1">0x000000d1 (0xfffff84b7ab35818, 0x000000000000000a, 0x0000000000000001, 0xfffff8037ab031ea)</Data>
<Data Name="param2">C:\Windows\MEMORY.DMP</Data>
<Data Name="param3">d3607214-0e52-4700-b15a-f4bba7df57fc</Data>
</EventData>
</Event>
[08:55]
KRITISCHEN: (bewerkt)
[08:56]
Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 12/08/2022 7:57:23
Gebeurtenis-id:41
Taakcategorie: (63)
Niveau: Kritiek
Trefwoorden: (70368744177664),(2)
Gebruiker: SYSTEM
Computer: DESKTOP-DQOGVFF
Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="Error
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>8</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2022-08-12T05:57:23.9216028Z" />
<EventRecordID>2284</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-DQOGVFF</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">209</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0xfffff84b7ab35818</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0xa</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x1</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0xfffff8037ab031ea</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
<Data Name="Checkpoint">0</Data>
<Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
<Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">11</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
<Data Name="BugcheckInfoFromEFI">false</Data>
<Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceIdV2">0</Data>
<Data Name="LongPowerButtonPressDetected">false</Data>
</EventData>
</Event>

Als we het niet verkeerd hebben zien we problemen met zijn videokaart, hieronder de technische gegevens van zijn videokaart:
Gegevens videokaart

Wie-O-wie kan ons hier bij helpen, waarbij uiteraard grote dank...
Mvg. Kurt
 
Het kan meerdere oorzaken hebben.

Heeft de videokaart de laatste originele drivers?
Dus geen Windows drivers. Anders stap 3.1 uit de link gebruiken om via een register aanpassing
Hoe automatische stuurprogramma-installatie op Windows 10 uit te schakelen Windows stuurprogramma`s uit te zetten en de goede drivers bij AMD op te halen.

Welke anti virus staat erop?
Staat snel opstarten aan?
Zo ja zet die eens uit.

Misschien kun je de voeding eens testen, zou kunnen dat die bij belasting problemen geeft.

Heeft hij dit probleem gekregen aan een update van een programma?
Zoja verwijder dan die update eens.

Pc en videokaart stofvrij?
 
Beste Aarie25,

Is eigenlijk begonnen nadat ik een nieuwe SSD als "c" schijf heb gemonteerd en dus Windows 10 opnieuw daarop geïnstalleerd.
Geen anti virus programma is geïnstalleerd.
Snel opstarten is nu gedeactiveerd.
Stuurprogramma's Windows gedisabled via uw link.
Pc en videokaart stofvrij.
Heeft nu de laatste originele driver update gedownload van zijn videokaart en zullen nu zien of het probleem zich herhaalt.
Bedankt Aarie voor de uitvoerige uitleg...
Steeds met vriendelijke groeten, Kurt.
 
Hallo Kurveekyl,

Gezien dat het een nieuwe installatie betreft is het een grote kans dat het een driver probleem is.

Wat je ook nog kunt doen is het volgende.

Je kunt altijd kijken of er fouten in die Windows zit door het volgende te doen.
Let op de spatie tussen sfc en /
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.
- Open het start menu en typ cmd
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna sfc /scannow en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met sfc /scannow


Worden er fouten gevonden doe dan een scan met de volgende regels 1 voor 1.
Herstart de computer na de laatste scan.
DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan