• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

O.a. Nieuwe CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsvdv

Vaak hier
Lid geworden
16 okt 2013
Berichten
677
Waarderingsscore
1
Hallo mensen,

Op het moment doe ik het met een AMD X4 860K. Graag wil ik binnenkort upgraden naar een I5 7600K.
Hiervoor heb ik ook een nieuw moederbord nodig die ddr3 ondersteunt, het lijkt mij ook dat ik hiervoor een nieuwe case nodig heb aangezien mijn huidige case (Cooler master k350) aardig vol zit.

Mijn vragen zijn: Heb ik verder nog een nieuw onderdeel nodig?
Wat lijkt jullie een goede combinatie? Mijn budget gaat ongeveer tot 350 euro.

Huidige specs:
CPU:AMD X4 860K
Case: Cooler Master K350
GPU:GTX 960 4GB
MSI A78M-E35 Motherboard
RAM:8GB DDR3
500Watt PSU
Cooler Master 212 EVO CPU Cooler
1TB WD schijf

Alvast bedankt mensen!
 
Met een Z chipset en die K CPU.
Winkelwagen - Azerty
Ga je met dat budget niet redden, neem een niet overclockbare CPU met een H110 chipset mobo en DDR3 ondersteuning, goede CPU koeler en kast naar wens erbij en het zou kunnen.
 
Bedankt voor de reactie, mag ik vragen waarom het moederbord zo duur is? Als ik namelijk 'LGA1151 motherboard' op zoek krijg ik ook moederborden die de helft van de prijs zijn.
 
Bij een K proc hoort een Z bord, overclockbaar.
Zei niet voor niets.
neem een niet overclockbare CPU met een H110 chipset mobo en DDR3 ondersteuning
Zoek wat anders uit daar bij Azerty, kun je gewoon zelf doen.
 
Een i5 7600K = een processor van de 7de generatie (7600) dus een Kaby Lake (K) processor gaat niet werken met je bestaande spulletjes. Net zoals LP hierboven al heeft vermeld, ga je er niet komen met een budget van 350 euro. Misschien beter rondkijken naar i5 6xxx (= zesde generatie, SkyLake), die werken nog perfect met DDR3 Ram, met bijbehorend (goedkoper) moederbord. De videokaart, de voeding en de HDD kan je sowieso meenemen.
 
Ik zou minimaal het geheugen mee vervangen en voor DDR4 gaan.

Vanwaar de keuze voor de 7600K ? Wat is het 'doel' hiervan?
 
Maakt weinig uit, DDR3 of DDR4, de laatste kan hogere clocksnelheden aan en dat kan verschil maken, merken doe je het niet.
Hardware.Info Nederland
En een i5 7600 kan het prima doen met een H110 chipset op een bord met DDR3 sloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan