• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Oauth

jbiggie

Nieuw lid
Lid geworden
21 jan 2010
Waarderingsscore
2
Dag, ik krijg meldingen over iets als Oauth. Ik heb geprobeerd te doen wat Google vroeg, maar dat ging fout. Is dat erg van belang of hoe moet ik dat inschatten. Ik gebruik wi11 en thunderbird.

Dit is wel belangrijk anders kun je niet verbinden. Hetzelfde geldt voor Microsoft mails (hotmail.com, live.nl en outlook.com adressen).

Ga onder je e-mail adres naar "server instellingen" en zet daar "Authenticatiemethode" op "oAuth2".
Ga dan weer naar je lijst met adressen, blader naar beneden en open"Uitgaande server (SMTP)".
Klik dan bij de server voor Gmail en zet daar ook oAuth2 aan.

NB! Het kan zijn dat je nu van een zogenaamd "app password" gebruik maakt. In dat geval zal het nog wel even blijven werken.
Echter als je van en app password naar oAuth2 over schakelt, dan moet je bij het inlogscherm wat je te zien krijgt niet meer je app password maar je echte login wachtwoord voor gMail gebruiken wat je ook gebruikt als je via Webmail (via de browser) in logt.

Een toevoeging aan wat Black Tiger schrijft is dat het gaat om een "nieuw" type beveiligingsinstelling bij de mail servers. Het bestaat al flink lang, maar men is nu de oudere in stappen aan het uitschakelen en jij bent nu aan de beurt., dus moet jij nu ook de nieuwere gaan gebruiken.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan