• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

oefening c programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

herman0002

Junior lid
Lid geworden
22 jan 2017
Berichten
76
Waarderingsscore
0
Hallo Forum,

ik ben Herman en ik hoop dat iemand mijn kan helpen met een oefening waar ik niet uitkomt.
het is van de programmeertaal c, ik weet niet hoe ik deze code kan programmeren.
ik stuur hem als bestand met dit bericht erbij.

alvast iedereen vriendelijk dank voor de hulp

met vriendelijke groet Herman
 

Bijlagen

  • oefening c programmeren.pdf
    866,7 KB · Weergaven: 5
Je bedoelt waarschijnlijk dat je niet weet waar je de C code moet invoeren. Probeer eens een online editor bijv. GrandiosePastCompiler. Je kunt de uitvoer van jouw programma zien en de bestanden die je maakt worden automatisch bewaard. Tevens aanwezig zijn codecompletion, code hinting en instant debugging.
 
Laatst bewerkt:
hallo Maulem,


nee, ik weet wel waar ik de code moet zetten, ik gebruik code blocks en werkt prima,
nee, het gaat om de oefening 7.4 die ik bij de bijlage erbij heb gedaan.
ik snap deze oefening niet hoe hij geprogrammeerd dient te worden.

groet Herman
 
Ik dacht dat het zó werkt:

C:
#include <stdio.h>

int main() {
  printf("Ik wacht op drie tekens:");
  char a;
  a = getchar();
  char b;
  b = getchar();
  char c;
  c = getchar();
  printf("De drie tekens zijn '%c', '%c' en '%c.'", a, b, c);
}
 
Hallo Maulem,


ik heb inmiddels de code ingevoerd die je mijn gegeven hebt van de oefening.
ja, geweldig Maulem, hartelijk dank daarvoor. hij werk zoals het hoort te werken middels de oefening. ik probeer het te begrijpen, maar soms wordt het mijn te moeilijk voor een beginneling. ik had ook gedacht dat voor de bovenste accolade begint met int a,b,c;
maar blijkbaar dus niet.


groet Herman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan