• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky OEM partitie te klein

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvantoren

Gevestigd lid
Lid geworden
24 okt 2012
Berichten
359
Waarderingsscore
4
Na de april upgrade van Windows 10 komt steeds het bericht dat de oem partitie te klein is.
Deze wordt nu ook als schijf met de verkenner aangegeven.
Het is niet mogelijk om deze partitie te vergroten, ook niet met diskpart.
Op internet gezocht, geen goede oplossing gevonden.
 
De TS heeft Windows eigen Schijfbeheer schijnbaar niet ontdekt.......
 
Hoe groot is die OEM-partitie nu? Ik gok even... 450 MB? Laat weten of mijn vermoeden klopt. Zo ja, dan is die groot genoeg.
Als het om een partitie gaat die vroeger niet werd getoond in de Verkenner, dan heb jij te maken met een bug in versie 1803 van Windows 10 die heel veel mensen getroffen heeft. Die bug zorgde ervoor dat de OEM-partitie een schijfletter kreeg, die hij niet behoort te krijgen.
Pas nadat die partitie (ten onrechte!) een schijfletter/stationsletter heeft gekregen, gaat Windows zeuren over te weinig ruimte. De enige juiste oplossing is dan: die stationsletter verwijderen. Meestal lukt dat niet via Schijfbeheer (ook al is dat Lange Pier wel een keer gelukt...)

Lees het volgende topic eens door en kijk of dat overeenkomt met jouw situatie: https://www.pc-helpforum.be/topic/70025-opslagproblemen/

Enkel en alleen wanneer bij jou hetzelfde is gebeurd als in het topic op het Belgische forum beschreven wordt, dan kun je de instructies volgen die daar gegeven worden door ene porrelaar, of je volgt de kortere instructies van nokiaprox.
 
Dat is een goede @Por, niet aan gedacht, zelf niet meegemaakt maar anderen wel dat die een schijfletter kreeg, waarom niet op mijn pc's blijft de vraag.
 
De TS heeft Windows eigen Schijfbeheer schijnbaar niet ontdekt.......
Foei Abraham ik gaf toch al aan dat ik dat geprobeerd had
Porrelaar gaf de juiste oplossing
Met diskpart de schijfletter verwijderen
Schijf is nu niet meer te zien met de verkenner en het bericht blijft weg
Bedankt Porrelaar
 
Foei Abraham ik gaf toch al aan dat ik dat geprobeerd had

Staat nergens in jouw originele in jouw originele bericht - je hebt het daar over Verkenner en Diskpart.
Maar fijn dat Porrelaar's melding alsnog de oplossing was.
 
@jvantoren Graag gedaan

zelf niet meegemaakt maar anderen wel dat die een schijfletter kreeg, waarom niet op mijn pc's blijft de vraag.
Op mijn Windows 10 pc's trad die bug ook niet op.

een bug in versie 1803 van Windows 10 die heel veel mensen getroffen heeft.
Tja, ik schreef "heel veel", maar wat is heel veel? Door de oplossing van Tiero Chi op dit forum van Microsoft zijn 573 mensen geholpen. Dat is slechts één forum, waar die oplossing staat en dat zijn enkel nog maar de mensen die de moeite hebben genomen om te klikken op de knop Yes achter de vraag 'Did this solve your problem?' In totaal zijn er misschien een paar duizend mensen getroffen door die bug; ik doe er maar een gooi naar.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk miljoenen installaties van Windows 10. De meeste mensen hebben geen last gehad van die bug.
Ik heb ook geen flauw idee waardoor die bug op kon treden. Wat was op de computer van jvantoren de trigger waardoor bij hem wel die bug optrad en bij mijn pc's niet?
Ach, het probleem is opgelost. Door naar het volgende probleem! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan