• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Office 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikki Russel

Gevestigd lid
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
318
Waarderingsscore
1
Beste Forum gebruikers,

Ik werk nog met een oudere MS Office (2003) en heb inmiddeld Office 365 aangeschaft, maar nog niet geinstalleerd.
Moet ik eerst de oudere versie in het geheel verwijderen?

Hoe zet ik het adresboek van Outlook 2003 en evt mijn postvak IN over naar Outlook van MS Office 365 over.

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijk groet Nikki
 
Eerst en vooral, hoe heb je je account momenteel geconfigureerd in MS Outlook 2003, als POP of IMAP? Heb je een POP-account (je kan dit vinden via accountinstellingen in MS Outlook 2003) dan heb je ook al sowieso een pst-bestand (vind je ook in accountinstellingen onder het tweede tabje "gegevensbestanden"). De locatie van dat bestand zie daar ook staan. Dat pst-bestand bevat alles van je pop-account: postvak in, uit, verwijderde, enz alsook je adresboek, notities en agenda. Heb je een IMAP-account dan kan je best vanuit MS Outlook alles exporteren naar zo'n pst-bestand zodat je dat later kan gebruiken in je nieuwe MS Outlook.
 
Heb je een IMAP-account dan kan je best vanuit MS Outlook alles exporteren naar zo'n pst-bestand zodat je dat later kan gebruiken in je nieuwe MS Outlook.
Lijkt me niet nodig. IMAP accounts maken .ost bestanden aan in plaats van .pst bestanden en dan kun je die backuppen.

@Nikki Russel
Ik weet niet zeker of je de oude versie 2003 eerst moet verwjideren.

Adresboek zit als het goed is in je outlook.pst bestand erbij dus dat zou je nadien van dat bestand weer kunnen importeren.
Daarom is het belangrijk alle .pst en .ost bestanden even eerst te backuppen.

Persoonlijk zou ik dan eerst Outlook 2003 verwijderen en daarna Office 365 installeren.
Als dat klaar is, de mail accounts opnieuw aanmaken en dan de mails en het adresboek weer importeren van de backup bestanden.

Je kunt eventueel ook met het gratis Mailstore Home een backup maken van al je mails. Die zijn daarmee ook eventueel terug te zetten naar je (nieuwe) e-mail programma.
Maar ongeacht dat, toch even die .pst en .ost (indien aanwezig) bewaren.
 
Wel even opletten: bij een POP-account zit alles in het pst-bestand (alle mappen met mails, adresboek, notities), bij een IMAP-account worden enkel de mails gesynchroniseerd en dien je het adresboek, agenda en notities zelf nog te backuppen naar een pst-bestand.
Wat betreft de installatie van Office 365: je kan eens proberen om Office 2003 te verwijderen en daarna ZONDER DE PC TE HERSTARTEN office 365 installeren. Ik heb al vaak ondervonden dat outlook dan gewoon de oude settings overneemt en je dus niks moet herinstalleren/configureren. Maar ... best toch eerst alles backuppen eventueel ook eerst een image maken van je C-schijf, just in case.
 
En nog steeds weten we niet welke accounts Nikki heeft en hoe er mails worden verstuurd.

@Nikki : Het is eigenlijk vrij simpel; als jij mailt en de extensie van je mail is bijvoorbeeld @hotmail.com, @msn.com, @outlook.com, @live.nl, waarbij vóór de @ jouw naam staat, dan hoef je niets te doen en heb je alles weer terug als je 365 installeert. De data van die accounts worden voor jou door Microsoft op hun servers bewaard. Volgorde is dan : 'tandwieltje', 'apps', scroll naar Office 2003 en kies voor verwijderen. Machine opnieuw opstarten en 365 installeren.

Tot slot, na de installatie, even in Outlook naar de accounts gaan en kiezen voor toevoegen. Vul de naam van je mailadres in en Outlook doet de rest,

Op het moment dat je mailt via jouw ISP dan wordt het anders. Zie de berichten hiervoor.
 
Ik heb pop3 voor inkomende e-mail en SMTP voor uitgaande e-mail.
Als ik op bestand ->Importeren e exporteren klil kom ik in de wizzard importeren en exporteren
zie bijlage.

met vriendelijke groet,
Nikki
 

Bijlagen

  • Wizard Importeren en exporteren.jpg
    Wizard Importeren en exporteren.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 3
Wat nu geselecteerd is in je afbeelding is voor het importeren van .pst bestanden, dus dat zou voor de mail etc. zijn.
Het kan zijn dat je voor het adresboek nog eens hetzelfde moet doen maar dan 2 regels lager waar "internet e-mail en adressen" staat. Dat moet je even controleren/proberen.
Deze afbeelding is in elk geval voor importeren, niet exporteren.
 
Dan hoef je niks te exporteren want dan heb je al een pst-bestand waar alles in zit. Je moet alleen nog weten waar die staat en dat vind je onder het tweede tabje "gegevensbestanden" bij je accouninstellingen in MS Outlook. Je kan nu rustig alles upgraden naar Office 365 zoals in mijn bericht #4 omschreven.
 
Het pst bestand heb ik gevonden, maar voor upgraden, moet ik dan de gehele versie van
MS Office 2003 niet eerst verwijderen?
Zo ja, kan ik dan het pst bestand dan later in Outlook 365 kopieren?
En wat mijn postvakin betreft van Outlook 2003, snap (sorry) nog niet of ik deze wel of niet
terug kan zetten in Outlook 365?
Met vriendelijke groet,

Nikki
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan