• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Office gedownload, open office verwijderen?

Jan222

Junior lid
Lid geworden
7 mei 2021
Waarderingsscore
8
Hi,

Zojuist office 2024 gedownload maar heb open office ook nog steeds op de pc staan.
Kan ik open office probleemloos verwijderen nu? En daarmee bedoel ik, zal ik hierna mijn Openoffice-bestanden automatisch openen met Office?

(windows 11)

Thanks !

Ja normaliter wel, had het misschien beter andersom kunnen doen, maar zo zou het ook moeten lukken al het goed is en anders is het snel genoeg weer geassocieerd.

Fijn te lezen dat het gelukt is. Graag gedaan!

Hi,

Telkens als ik mijn excel bestand(voorheen open-office) wil opslaan, krijg ik een melding;
Document bevat mogelijk functies die niet compatibel zijn met deze indeling. Wilt u doorgaan met het opslaan in deze indeling?

Iemand enig idee hoe ik deze pop-up kan laten verdwijnen? Ik las iets over opslaan als XLS bestand, maar zie deze optie nergens staan..
Alvast bedankt weer!

Hoe heette het bestand in open-office? Want het kan wel eens dat die als .XLS of ander formaat is opgeslagen.

Je kunt het bestand converteren of opslaan in nieuw formaat. Bij opslaan in nieuw formaat wordt het oude bestand ook nog altijd bewaard. Dus ik denk dat je beter kunt converteren.
Converteren gaat heel eenvoudig:
Bestand -> Converteren
daarna wordt het bestand geconverteerd naar de nieuwe indeling . XLSX en krijg je die popup niet meer te zien voor dat bestand.

Thanks Tiger,

Ik heb het volgens mij met alle Excel bestanden, gaat niet specifiek om 1 bestand.
Deze zijn allemaal aangemaakt in Open Office.

Is er een manier om ze allemaal automatisch te converteren?

Graag gedaan.

Zijn het er zoveel? Want ik zie ook wel online convertors waarbij je er meerdere tegelijk kunt doen, echter de vraag is maar hoe betrouwbaar dat dit is v.w.b. gegevensbescherming.
Ik zou op zich geen andere weg weten, maar dat wil niet zeggen dat die niet bestaat, maar we kunnen onze office deskundige er eens bij halen.
@Jackdotchie enig idee?

Of iemand anders mag ook natuurlijk.

Systematisch wanneer je een bestand nodig hebt omzetten (opslaan als) naar een XLSX-bestand. Het lijkt me nutteloos werk om dit allemaal ineens te gaan doen.

Als je een ouder bestand open dat je bijvoorbeeld met office 2010 hebt gemaakt en weer opslaat in zijn orginele bestandsformaat krijg je die melding ook dat is in principe niets om je zorgen over te maken, maar het is uiteraadt beter om de bestanden die je nu nog regelmatig gebruikt in het huidige formaat op te slaan

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan