• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Office op tablet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

EMJA01

Nieuw lid
Lid geworden
17 feb 2023
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Office op tablet

Goedemorgen!
Kan iemand mij adviseren?
Ik heb sinds een jaar een Samsung Tablet. Hierop is Office 365 op agressieve wijze aanwezig. Ik wil van dit hele pakket af en "ouderwets " office 2021 installeren. En nee, ik wil geen opslag of andere shit "in the cloud". En ook geen gedwongen abonnement. Ik wil wel gewoon kunnen werken en gegevns op mijn eigen systeem opslaan.. Ben benieuwd of iemand hier een goeie oplossing voor heeft!
 
Welk model Samsung tablet heb je? De meeste zijn namelijk Android, en daar heb je alleen office 365 voor, of een office van een andere leverancier.
 
Klopt helemaal wat Enigma147 hierboven meldt. De "ouderwetse" full office 2021 is enkel beschikbaar voor Windows of Apple, niet voor Android. Wat bedoel je eigenlijk met "agressief aanwezig"? Alles in de onedrive?
 
Een alternatief voor MS Office in Android, 99.999 % compatibel met MS-Office:
 
Het is een S-7 , dus gloednieuw. Ten eerste wil ik geen abo op 365 en ten tweede wil ik geen gegevens in de cloud en al helemaal niet daartoe door 365 gedwongen worden. Heb ik een miskoop gedaan of kan ik 365 verwijderen en een andere programma installeren? en zo ja, hoe moet dit?
 
Je kunt altijd Office 365 verwijderen en als hij jou niet bevalt.
Maar vergeet niet dat als jij het alleen op jou computer kunt opslaan, er altijd een kans bestaat dat jou (externe) opslag stuk kan gaan en je dan geen bestanden meer kunt hebben.
 
En als ik office 365 verwijder, is er dan een alternatief, mogelijk tegen eenmalige betaling? Ik ben gewoon helemaal klaar met het gedwing van Microsoft
 
Zie bericht 4.
 
Ik zou eerst maar een systeem back-up maken vóór je verder gaat voor het geval er iets tijdelijk mis gaat.
Ook is het nodig om je (Outlook)email adresboek pst-bestand op te slaan. Zo nodig eerst opzoeken hoe dat moet!!
Dan je oude office (365) de-installeren, en je inmiddels gedownloade en betaalde Office installeren. En eerst het toegezonden code nauwkeurig noteren en afdrukken! voor je 365 verwijdert(of eventueel alsnog met webmail openen als je oude Office ge-deïnstalleerd is).
Tijdens de installatie van Office 2021 kan je er voor kiezen of je cloudopslag en dat soort dingen wel of niet wilt hebben. En dan ook weer je adresboek installeren.
Office 2021 is voor een habbekrats te koop op internet of marktplaats.
 
Mogelijk heb ben de adviezen van de laatste paar dagen geholpen, maar helemaal zeker ben ik niet...
 
De tijd van .pst bestanden heb ik al een jaar of 15 achter mij gelaten. Veel te veel gedoe. Simpel een of meerdere mailaccountjes hebben met de extensie : @outlook.com, @live.nl, @hotmailcom of @msn.com en het gaat allemaal 101% automatisch.

Computercrash gehad of mogelijk zelfs een nieuwe computer aangeschaft? No problem, door de Microsoftaccountjes wordt na de (her?)installatie van Office20XX en nadat er verbinding is gemaakt met de servers van Microsoft, simpelweg alle content van je accountjes binnengehaald, van mail naar agenda-items tot en met de adresboeken toe.

Wat wil een mens nog meer?
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat dit voorlopig nog ingewikkelder wordt voor EMJA01. En of dat bij alle mail accounts en -adressen zo werkt?
 
Jazeker, da's nu net het grote voordeel van Microsoft accounts. Het gaat allemaal volautomatisch.
 
Op mijn tablet heb ik WPS Office te staan, dat wel aardig goed werkt.
Maar het heeft wel weer betaalde opties en advertenties bij meermaals gebruiken.

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van Microsoft die je tot steeds meer dingen dwingt.
En dat is ook waarom ik hier een onderwerp heb geplaatst over een ander besturingssysteem, maar dat is niet voor dit onderwerp.

Ik gebruik webmail van Protonmail.

Kleine bijdrage misschien, maar ik dacht toch even reageren met wat ik zo weet. Dan heb ik toch nog iets bijgedragen op het forum.
 
vraagsteller heeft al sinds 17 febr. niets meer laten horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan