• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Office via goedkope licenties kunnen nadelen hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grappig. Je hebt gelijk. Ik werk met een lokaal account. Dat kan/zal de reden zijn.
Ik weet niet meer exact hoe ik geïnstalleerd heb. Alleen dat het via de officiële Microsoft website is gebeurd.
 
Ik liet eerst slechts een deel van het venster Account zien. Ik zal nu het volledige venster tonen wat ik te zien krijg:

5c9142bf642c1-Account_van_Office.png


Ik heb mijn naam en e-mailadres verdoezeld, maar ik heb met pijlen aangegeven dat ik in dat venster 2 x mijn eigen (echte) naam zie en 3 x het e-mailadres dat bij mijn Microsoft account hoort. Mogelijk ziet dat er bij jou ook anders uit.
 
Ik ben blijkbaar niet aangemeld. Ik wil ook niets in de cloud.
 

Bijlagen

  • Office licentie.jpg
    Office licentie.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 2
Ik doe ook niets met OneDrive, Veng. Ik sla mijn bestanden op mijn eigen harde schijf op.
Als ik jou was, dan zou ik een keer in de maand Office handmatig updaten, zoals je vandaag ook gedaan hebt, en niet verder zoeken.
Geen wijzigingen aan gaan brengen in het register, want dan raak je misschien verder van huis. Nou ja, dat is hoe ik er over denk.

Overigens log ik op mijn pc’s ook in met een lokaal account en nooit met mijn Microsoft account. Maar dat Microsoft account heb je nodig om Office te kunnen downloaden.
 
Ik heb 'n Microsoft account. Zelfs twee. Al weet ik niet meer waar ik die eerste voor heb aangemaakt. Die tweede is idd voor de MS licenties.
Ik denk dat ik die tweede heb aangemaakt omdat ik vergeten was dat ik er al een had. Of hij werd niet herkend.
Nee, ik ga niet in het register knoeien. Daar heb ik slechte ervaring mee. Zo maar een D-word aanmaken of aanpassen durf ik wel. Ik heb altijd een aantal images klaar staan om naar terug te gaan.
Zo gebruik ik wel Ccleaner, maar laat zeker niet de ontbrekende dll-bestanden opschonen. Dat is nogal link omdat sommige producenten zich niet aan de regels houden en dan kom je er een maand later achter dat één van je progs vreemd doet.
 
Even ter info, ik heb dezelfde instellingen als Porrelaar (maar dan met Office 365) alleen ben ik NIET aangemeld in Office noch in Windows (lokaal gebruiker). Ik gebruik wel OneDrive (o.a. voor mijn foto's enz van mijn smartphone). Mijn office doe ik 1 keer per maand handmatig een update dus ik weet niet of die automatisch bijwerkt. Die log bestandjes heb ik ook, al zijn het er minder dan bij jullie (zo'n 12 stuks waaronder ook Adobe CC en Acronis logjes, allemaal piepklein in totaal nog geen Mb.
 
"Mijn office doe ik 1 keer per maand handmatig een update "
Als je handmatig updates vindt doet hij het blijkbaar niet automatisch. Zo is het althans bij mij. Of heb je die stand niet ingeschakeld?
 
Heb ook zo´n versie en heb juist hetzelfde.
 
Ik heb nu al 83 bestandjes. Dat is dus binnen 2 dagen. Kijken wat het morgen wordt.
 
24 uur later, 149 bestandjes!
Zullen er morgen wel weer 60 tot 80 meer zijn.
 
Tja, en hoe groot is de map Windows > Temp nu bij jou?

Bij mij is die map 2,31 MB groot (of moet ik zeggen: 'klein'?). Hij telt op dit moment 62 losse bestanden en 42 mappen. De meeste van die mappen zijn leeg.
Ik kijk eerlijk gezegd nooit naar die map Windows > Temp
 
Die map is nu 2.36 MB groot. Idd niet veel maar als ik een maand niet zou kijken slipt hij toch langzaam vol. Al blijkt dat in een maand nog maar 23 MB te zijn.
 
Je hoeft daar ook niet te kijken. Ik doe dat tenminste nooit. Ik gebruik eens in de maand of iets vaker CCleaner. Die ruimt alle tijdelijke bestanden op die ouder zijn dan 24 uur.
Je opent CCleaner en klikt op Analyseren. En als je nieuwsgierig bent, dan dubbelklik je daarna op Systeem - Tijdelijke bestanden. Dan zie je de inhoud daarvan. Er zullen diverse aria-debug logjes in zitten. Maar alleen de logjes die ouder zijn dan 24 uur zullen verwijderd worden:

5c94074ac902f-CCleaner-systeem-tijdelijke_bestanden.png


In plaats daarvan kun je natuurlijk ook Schijfopruiming van Windows gebruiken, of de nieuwe tool Nu ruimte vrijmaken.
Of je schakelt de nieuwe functie Slim opslaan in. Die doet het dan voortaan automatisch voor je.
De tool Nu ruimte vrijmaken en de functie Slim opslaan bereik je via Instellingen > Systeem > Opslag.
 
Ik heb ook Ccleander en gebruik die ook regelmatig. Wist trouwens niet dat je daar de inhoud kon bekijken.
Ik heb hem net gedraaid maar hij wist die temps niet. Bij opnieuw analyseren toont hij ze echter niet meer.
Ook de temp in "Local" wordt niet gewist. Vandaar natuurlijk dat ik alles handmatig doe.

Rara.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem net gedraaid maar hij wist die temps niet
Weet je dat zeker? Zorg dat de Verkenner is afgesloten voordat je CCleaner aan het werk zet. Als je nadat CCleaner klaar is, de map Windows > Temp opent, dan horen daar alleen nog de bestanden van vandaag in te zitten. En als je tijdens de actie van CCleaner de Verkenner toch open hebt laten staan, dan moet je even op functietoets F5 drukken om het beeld van de Verkenner te vernieuwen. Alle oudere bestanden horen door CCleaner verwijderd te zijn.
In mijn Temp map zitten na het opruimen door CCleaner alleen nog bestanden met de datum van vandaag.

Wist trouwens niet dat je daar de inhoud kon bekijken.
Ja, dat heb ik ook pas een paar jaar geleden ontdekt. Soms wel leuk om te zien wat er in al die mappen zit, of wat er verwijderd wordt aan bestanden van Internet Explorer, terwijl ik het idee heb dat ik die browser nooit gebruik...
 
Helaas. ook met afgesloten verkenner wordt er niets gewist.
Het gekke is dat Cc echter niets meer vindt
Cc is trouwens wel bijgewerkt
 
Laatst bewerkt:
Het is duidelijk: dat wordt een schone installatie van Windows 10... 🤬👺👿
 
Haha. Never nooit niet;)
Mss weer een nieuwe update van Cc. Die komen nogal vaak.
Voor vandaag brei ik er een eind aan. Dank voor het meedenken.
 
Was een geintje van me, maar dat had je al begrepen. Ik weet dat jij altijd zo'n 20 of 30 back-ups achter de hand hebt. ;)

Ik gebruik momenteel versie 5.55.7108 van CCleaner.
 
Dat is ook de mijne en ik begreep idd dat het een grapje was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan