• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Office via goedkope licenties kunnen nadelen hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een schone installatie doen en dan NOOIT meer een schoonmaaktool gebruiken ook geen CCleaner!

Dat zal je helpen.
 
Een schone installatie doen en dan NOOIT meer een schoonmaaktool gebruiken ook geen CCleaner!

Dat zal je helpen.
Bij goed gebruik kan je Ccleaner gewoon blijven gebruiken hoor, het gaat meer van hoe je iets gebruik.
Meteen het woord "NOOIT" gebruiken is ook niet nodig, je kan beter mensen uitleggen over hoe te gebruiken.
 
Staat de Windows Update zo ingesteld dat ook andere Microsoft applicaties worden geupdated.

Ik heb gemerkt indien dit niet is geactiveerd, mijn Office niet automatisch wordt geupdated.
 
Ja. Zojuist even gecontroleerd.
De setting daaronder (Automatisch downloaden) staat echter uit.
 
@Rubensky: Ik ben al heel voorzichtig met Ccleaner (vooral met de reg cleaner). De meeste cleaning doe ik handmatig of via de verkenner. Ook die maakt die temps echter niet leeg.
Wel heb ik bij een kennis eergisteren "Installer PatchCleaner" gebruikt om 60 GB overbodige installerfiles te verwijderen. Dat lijkt goed gelukt. Volgens mij wilde dat progje wel een hardnekkige cookie installeren maar die heb ik, weer volgens mij, met Ccleaner kunnen opruimen.
 
Ik zie nu dat Ccleaner wel een aantal files verwijderd heeft. Alleen niet allemaal. Ik heb er nu nog "maar" 83.
Ga nu ook nog eens de verkenner proberen.
Nee, die ruimt niets extra op.
 
Wat betreft die InstallerPatchCleaner zou ik natuurlijk op de volgende manier veilig kunnen gebruiken:
Eerst een image maken, dan de cleaner gebruiken. Dan de resterende installerfiles back-upen. Vervolgens de image terug zetten, alle installerfiles deleten en als laatste de back-up terugzetten. Dan weet je in elk geval vrij zeker dat het progje geen malware o.i.d. achter heeft kunnen laten.
Het ergste dat je dan kan overkomen is dat je een verkeerde installer gewist hebt en dat betreffende progje opnieuw moet isntalleren om die betreffende installer te herstellen.
Overigens kun je die verwijderde installerfiles ook naar een back-up medium laten wegschrijven. Praktijk zal echter zijn dat je ze na 'n maand of zo net gewist hebt als je er achterkomt dat er toch iets is foutgegaan. Zo gaat dat met regcleaners immers ook.
 
De installer map is bij mij nog altijd leeg alhoewel er regelmatig updates binnenkomen. Alles werkt nog altijd zoals het hoort.
 
De installer map behoort volgens mij niet leeg te zijn. Het is de map waar alle installer files van je progs in staan. Mogelijk kijk jij op een andere locatie.
Ik heb het over de map: Windows/Installer.
Als die toch leeg is kun je volgens mij je progs niet meer herstellen/deïnstalleren. Ze werken verder wel.
Bij mij is die nu 8.5 GB.
 
Je hebt gelijk hoor. Ik heb het nog eens nagekeken, een programma verwijderd en terug geïnstalleerd (CorelDraw). Nu bevat de installer map een reeks bestanden met de datum van vandaag.
Ik wist echter de bedoeling van de installer map niet. Echter het verwijderen gaf geen enkele foutmelding en verliep verder normaal. Aangezien ik alle programma's installeer met RevoUninstaller heb ik dit waarschijnlijk nooit gemerkt. Hoe de installer map dan leeg was blijft me een raadsel omdat ik geen fouten bemerkte.
 
Mss dat RevoUninstaller dat regelt. Mogelijk worden ze daar opgeslagen. Je zou eens kunnen kijken.
 
Zou wel eens kunnen dat RevoUninstaller dat zelf regelt want die heeft een reusachtige database met programma-gegevens (mappen, registersleutels enz). In het opruimprogramma daar van staat de installer map van windows er echter niet bij. Wat me wel al enige tijd verbaast is dat van sommige programma's het icoontje verdwijnt maar de programma's werken wel normaal. Ik heb dat opgelost door zelf handmatig een ander icoontje te gebruiken van het betreffende programma.
 
"Wat me wel al enige tijd verbaast is dat van sommige programma's het icoontje verdwijnt maar de programma's werken wel normaal."
Ik heb dat ook met sommige icons. Als je dan op je desktop naar eigenschappen kijkt meldt hij dat hij in de .exe geen icons kan vinden. Als je naar het pad kijkt zie je echter dat sommige progs de icons uit de installerfiles halen. Mss moet je dat pad aanpassen naar de RevoUninstallerdatabase. Zal mogelijk wel een zoekplaatje worden
 
Laatst bewerkt:
Overigens is het gebruik van PatchCleaner ook niet zonder risico's: Safely clean your Windows Installer folder with PatchCleaner
Zie de commentaren. Het aangegeven pad in het laatste comment moet overigens C:\ProgramData\InstallShield zijn.
Hierin wordt zelfs gemeld dat je bepaalde progs mss niet eens meer opnieuw kunt installeren (als je ten minste 'n regcleaner hebt gebruikt, maar dat lijkt me logisch). Dat is wel een reden voor mij om die 2.5 GB extra ruimte bij mij maar niet vrij te maken en bij mijn kennis die folder met verwijderde installers goed te bewaren. Gelukkig is de Externe HD groot genoeg.
 
@abbs ,

Ik zeg bewust nooit gebruiken sinds ik ben gestopt met het toepassen van welke schoonmaaktool dan ook (behalve de ingebouwde in Windows) heb ik geen problemen meer gehad met computers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan