• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ondersteuning Flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erick

Gewaardeerd
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
1.359
Waarderingsscore
3
Hoi!

Het gebruik van Flash wordt steeds meer afgebouwd en vanaf het nieuwe kalenderjaar ook niet meer ondersteund door verschillende browsers. Nou heb ik verschillende prezi's gemaakt die nog gebruik maken van Flash (Prezi Classic). Mijn vraag is of deze wel nog zichtbaar zijn, of dat ze door het verdwijnen van Flash volledig onbruikbaar worden.

Wie kan mij er meer over vertellen?

Erick ;) :)
 
Browsers gebruiken een ingebouwd alternatief voor flash player. Of de presentaties nog werken kan je zien door ze te openen en het te controleren.
 
Hallo,

Je kunt Flash Player in bijvoorbeeld Edge zelf aanzetten.
Maar dat wordt natuurlijk niet aangeraden.
Maar mocht je dat graag willen, open dan Edge, klik op de 3 puntjes rechtsboven, klik dan op instellingen, kies dan voor sitemachtigingen en daar kun je Flash Player aanzetten
 
Chrome browser zou ergens in december stoppen met de ondersteuning en het helemaal niet meer tonen.
Roadmap Firefox zei:
2019
Firefox will disable the Flash plugin by default. Users will not be prompted to enable Flash, but it will still be possible to activate Flash on certain sites using browser settings.

2020
In early 2020, Flash support will be completely removed from consumer versions of Firefox. The Firefox Extended Support Release (ESR) will continue to support for Flash until the end of 2020.

2021
When Adobe stops shipping security updates for Flash at the end of 2020, Firefox will refuse to load the plugin.

Microsoft zei:
Adobe Flash inschakelen in Microsoft Edge
Van toepassing: Microsoft Edge

Adobe Flash is standaard uitgeschakeld in de nieuwe Microsoft Edge. Dit komt doordat Adobe heeft aangekondigd dat Flash niet meer wordt ondersteund na 2020. Microsoft plant om Flash geheel uit Windows te verwijderen vóór het einde van 2020. Andere browsers zoals Google Chrome, Mozilla en Safari zijn ook van plan om Adobe Flash te verwijderen in dezelfde periode.

Het ziet er dus naar uit dat het toch op een andere manier moet gaan doen.

Nog wel iets van een mogelijke oplossing gevonden op Security.nl
Maar, als je simpelwel SVG en CSS' animate en fonts samen gebruikt, kun je exact hetzelfde als in Flash 4 a 5 kon.
Alleen transparante video wil niet zo in Safari, anders zou je met HTML5/CSS3/SVG/MP4 zelfs op exact hetzelfde resultaat kunnen komen als Flash MX, en efficienter geladen.

Het wachten is op iemand die diezelfde interface gebruikt om zulks te genereren / het verbaasd mij dat nog niemand in dat gat gesprongen is.
 
Ga over op HTML5 en vergeet Adob Flash, die stopt binnenkort ook en wordt dan niet meer geupdated.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan