• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Onduidelijke update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leono

Enthousiast
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2.492
Waarderingsscore
154
Als ik bij de Geïnstalleerde Updates KB3033929 intyp in het zoekvakje, wordt er niets gevonden.

Vervolgens installeer ik deze update vanuit de Microsoft webstek en dan komt er: „Deze update zit al in uw computer“.

Hoe kan dit? Komt dit vaker voor?

Deze update is nodig voor Proton VPN die hierover ook steeds een soortgelijke foutmelding geeft. ("KB3033929 is vereist", 3 minuten daarna: „Deze update zit al in uw computer“).
 
Yes, Mr. Swaken, I speak very good English. A long time ago I was married to a Scottish lady.

Grappig: de uitleg in jouw link kreeg ik vanmiddag van de Helpdesk van Proton.

Omdat zij nu weekeinde hebben, dacht ik: „Wat is dit voor een vreemd probleem?“

Normaal vind je toch alle geïnstalleerde updates via het zoekveldje?

Ik wacht anders maar gewoon tot maandag, in de hoop dat er uiteindelijk een oplossing komt. De VPN werkt niet meer.
 
Nog even ter aanvulling:

De vraag was eigenlijk: komt het vaker voor dat een update wel degelijk geïnstalleerd is en dat hij vervolgens via het zoekveldje niet gevonden wordt?

Ik vind dit namelijk erg vreemd.

Het ging dus niet om de oplossing van het probleem.

Daarover ben ik in contact met Proton, maar deze vraag kan ik moeilijk aan hun stellen, vind ik.

Daarom stelde ik hem dus hier.
 
Ook al eens handmatig gezocht in de geschiedenis van de geïnstalleerde updates?
 
Hallo Rubensky,

Bedoel je met ‘handmatig’: Control+F, of scrollen in de hoop het juiste getal te zien?
 
Maakt mij niet uit. Kies 1 van de twee methoden.
 
Control+F lijkt niet te werken in deze pagina’s met updates.

Via scrollen heb ik niets gevonden wat er op lijkt.

De vraag was eigenlijk: komt het vaker voor dat een update wel degelijk geïnstalleerd is en dat hij vervolgens via het zoekveldje niet gevonden wordt?
 
De vraag die ik nu heb is: hoe probeer jij genoemde update te installeren?
 
Hallo Rubensky,

Elke keer als ik Proton VPN installeer (ook bij updates van het programma) komt de mededeling dat de genoemde KB3033929 ontbreekt.

Dan wordt er 3 minuten van alles gedaan (wachten dus) en daarna komt de mededeling dat deze KB al in mijn computer zat/zit.

Toen ik hem zelf probeerde te installeren vanaf de Microsoft webstek kwam deze zelfde mededeling: is al aanwezig.

Hij zit dus blijkbaar in de computer, maar wordt aanvankelijk niet gevonden en later wel.

Via het zoekveldje wordt hij dus ook niet gevonden.
 
En als je de bewuste update eens handmatig download? En een geavanceerde schijfopruiming doet? (Updates opruimen.)
 
Wat bedoel je met handmatig downloaden?

Volgens mij is dat wat ik gedaan heb.

Schijfopruiming heb ik ook een paar keer gedaan.

Dit had geen invloed op de "update mededeling".
 
Heb je de update al een keer hier gedownload en toen gekeken of je hem, als administrator kan installeren?
 
Ja, daar had ik hem vandaan.

Nog een keer gedownload: de optie Administrator ontbreekt. (Alleen Openen).

5ba3f6903267d-KB.PNG
 
Heb je al iets van Proton gehoord?
 
De hele week ben ik alweer in frequent contact met Proton.

Nu zou de anti-virus voorafgaande aan de (zoveelste) herinstallatie verwijderd moeten worden, maar ik heb hiertegen bezwaar aangetekend.

De anti-virus zou de installatie frustreren, maar 2 weken geleden was er nog geen enkel probleem.

Overigens is de Help-afdeling zeer behulpzaam, ondanks het feit dat ik de gratis versie gebruik.

Maandag gaat het weer verder.
 
Kun je de anti virus niet tijdelijk uitschakelen?
Het zou goed kunnen dat die in de weg zit.
Wil je perse Proton gaan gebruiken?
Want ik heb zelf goede ervaring gehad met Windscribe Klik hier
Maar ook heb ik Proton gebruikt en die bevalt ook zeer goed, maar ik heb nu een vpn in mijn Bitdefender zitten
 
Hallo aarie25,

Het bijzondere is dat Proton mij inmiddels een prima werkend alternatief heeft gegeven met de naam OpenVPN. Werkt feitelijk beter dan ProtonVPN zelf (snellere connectie).

Ik vraag mij dan ook af of ik hun nu help met opsporing van Proton problemen of dat ze mij graag het oorspronkelijke programma willen teruggeven. (Nog niet gevraagd).

Uitschakelen van de anti-virus dacht ik zelf ook aan, maar ook nog niet gevraagd.
 
Hallo Leono,

Het tijdelijk uitschakelen zou het update probleem moeten kunnen oplossen.
Maar het zou ook goed kunnen dat er een bug zit in Proton waardoor jij steeds een bestaande update moet installeren.
Moet jij bij Openvpn ook die zelfde update hebben?
 
Neen, OpenVPN was wat ingewikkeld om aan de gang te krijgen (geen normale installatie), maar problemen deden zich niet voor.

De te verwijderen anti-virus wordt trouwens verbonden aan het installeren van het TAP-stuurprogramma (staat los van de update-kwestie).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan