• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Onedrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

azapel

Junior lid
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
62
Waarderingsscore
2
Is het mogelijk om een map vanuit Microsoft Outlook (.pst-bestand) te verplaatsen naar Onedrive en die daar te bewerken (b.v. om een bericht te beantwoorden) zonder gebruik te maken van Microsoft/Office 365. Als dat mogelijk is, hoe dan?
Is daar documentatie over te vinden?

De bedoeling is om het hele e-mailverkeer dan via Onedrive te laten verlopen. Het is allemaal bedoeld voor het bestuur van een non-profit organisatie waarvan de individuele leden dan in staat zijn om het e-mailverkeer te volgen en er op te reageren.
 
Ik heb zelf geen ervaring met wat jij precies zoekt, dus ik weet ook niet of het wel mogelijk is.
Zeker het aanpassen in Onedrive lijkt mij niet mogelijk, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Ook werken zonder Office 365 kan lastig zijn.
Maar je zou dit eens door kunnen lezen, om te kijken of je iets aan de informatie hebt.


 
pst-bestand is eigen aan Office outlook en dus niet bruikbaar zonder Office (om het even welke versie). Als je met een pst-bestand werkt, wil dat zeggen dat je in MS Outlook een pop-account hebt aangemaakt. Dat wil dan weer zeggen dat je het hele account beheert op de pc waarop die account in outlook staat geconfigureerd. Je kan dan een map in OneDrive aanmaken (outlook-bestanden) en daar het pst-bestand laten landen maar dat gaat niet echt practisch zijn. Makkelijker is te werken met een imap- of exchange-account, dan wordt het hele account online beheerd en kan je eender waar die account configureren en synchroniseren. IMAP synchrioniseert enkel het mail-verkeer, exchange synchroniseert mail-verkeer, adressenlijst, agenda, notities (alles dus).
 
Veel dank, kan ik wat mee.

Einde conversatie.

Vriendelijke groeten,
Aza
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan