• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ongewenste email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
dagelijks krijg ik soms een aantal mails van: adam @ weekendoffer.club (sic!) voor gratis zaken of meeloten. Iedereen kent dat. Als eerste "zeef"voor mijn Outlook gebruik ik al jaren met veel plezier "Mailwasher" (een wat oudere gratis versie). Daar wordt dan wel aangegeven dat het "possible spam"of "blacklisted" of "friend"is, maar de rommel komt in eerste instantie wel aan. Ook Outlook (2010) heeft wat mogelijkheden zoals "afzender (nooit) blokkeren, ongewenste mail en dan zie je:

fxfnug.jpg


Hoe kan ik die vervelende mails het beste buiten de deur houden zonder steeds te hoeven zoeken in een map "ongewenste mails"?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe kan ik die vervelende mails het beste buiten de deur houden zonder steeds te hoeven zoeken in een map "ongewenste mails"?

Dat is heel lastig omdat het e-maildadres van de spammer continu veranderd.
 
zoiets vreesde ik al, ik wacht maar af. Er zijn soms moeilijkere zaken op te lossen.
 
Als je ziet wat ik elke week blokkeer en toch weer binnen krijgt, het is niet te doen.
 
Ik gebruik ook al jaren Mailwasher Pro (zij het wel de laatste betalende versie = helemaal niet duur) en dat loopt prima. Ik gebruik dit programma vooral omdat ik vooral met pop-accounts werk (geen IMAP) en dat loopt allemaal prima. Er wordt (op mijn verzoek en instelling) zeer veel afgestopt en zo komt er niks ongewenst binnen in mijn Outlook (Office). Met uitschrijven van nieuwsbrieven ben ik al lang gestopt aangezien ik het gevoel heb bij 1x uitschrijven = 5 nieuwe nieuwsbrieven. Voor de rest heb ik ook de spamfilter van mijn provider geactiveerd en draai ik een streng antivirus/antispam programma. Het voordeel van Mailwasher Pro (ik heb de preview functie uitgezet) is dat je gaat filteren op de server alvorens de mails binnen te pakken.
 
Ja Najsnarf: de Pro-versie aanschaffen lijkt me een goed advies!
 
in feite is mijn mailwasher ook een pro-versie:3.3 geheten. Ik kreeg zeer lang geleden een sleutel (halve bladzijde tekst..) eens aangereikt door een vriend. Of ik het voor elkaar krijg de instellingen voor de nieuwe versie (al dan niet op proef) van Artstudiog en van Alex314 toe te kunnen passen weet ik zo nog niet.
@Abraham54: afzender adam @ enzovoorts is al tijden lang dezelfde naar het lijkt. In mijn mailwasher gooi ik 'm er steeds weer uit, dus dat komt Outlook niet in (hoop ik).
 
Als eerste "zeef"voor mijn Outlook gebruik ik al jaren met veel plezier "Mailwasher" (een wat oudere gratis versie). Daar wordt dan wel aangegeven dat het "possible spam"of "blacklisted" of "friend"is, maar de rommel komt in eerste instantie wel aan.
Dat begrijp ik niet helemaal: MailWasher is er juist voor berichten te tonen die je nog nit binnengehaald hebt en gewoon nog op de server van je provider staan; dat is nou net waarom het programma er berhaupt is. Ik gebruik het zelf ook al jaren, het maakt deel uit van de schillen die tezamen m'n 'verdediging' vormen, helaas maar al te nodig.
 
Vandaag ook weer in mailwasher diezelfde afzender, evenals ene FritsvanDijk en van een dame met een bepaald aanbod.In principe gooit ik alle mails van onbekend afzenders in mailwasher er meteen na "blacklisted" gemarkeerd te hebben er uit, maar soms is er dan toch een mail (bv. van het waterschap of zo) met een wat minder betrouwbaar lijkend emailadres dat dan weer wl opgehaald moet worden.
 
Hoezo moet dat wl opgehaald worden; dat beslis JIJ toch? Je kunt met de preview een idee krijgen van de inhoud van de mail en daarop reageren naar eigen goeddunken.
 
Ik heb die mailwasher al vele jaren, en het is n van de eerste programma's die ik bij een nieuwe installatie er op zet. Natuurlijk ben ik degene die beslist welke mails opgehaald mogen worden, maar wat ik bedoel te zeggen met: "een wat minder betrouwbaar lijkend emailadres " dat het niet altijd meteen duidelijk is voor de ontvanger of het een betrouwbare afzender is ( zoals bv. het Waterschap) of weer pulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan