• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ongewenste email

quandor

Gewaardeerd
Lid geworden
27 jan 2016
Berichten
1.553
Waarderingsscore
158
Vreemd : vandaag kreeg ik in mijn Outlook map 'ongewenste mail' een mailtje van het NCF (betrof een normale reactie van een user op een normale vraag in een forum waarin ik ook een reactie had geplaatst).

Reden dat de mail in de map 'ongewenste mail' terecht kwam?
 
Ik denk zelf dat het probleem bij Outlook ligt.
Ik krijg elke week mailtjes van bepaalde bedrijven en ineens stonden die ook in ongewenst map.
Mogelijk dat hun spam filter dingen voor spam aan ziet, terwijl dat geen spam is.
 
We gaan het volgen.
 
Heb je nu wel de optie afzender nooit blokkeren geactiveerd voor de NCF?
 
jazeker
 
Mooi, dan zijn we benieuwd of het nu nog voorkomt.
 
Iig kan het imho NIET aan Outlook liggen. Outlook is een 'dom' apje dat werkt of niet werkt en hier werkt het perfect!
 
Het ligt niet aan Outlook.
Ik controleerde vandaag de map Spam van Gmail: er bleken slechts 2 berichten in te zitten, allebei notificatiemails van het NCF.
Dit is er een van:

5a39213e1b929-NCF_als_spam_gezien.png


Klikken op Meer informatie in die gele waarschuwingsbalk levert deze website op: Dit bericht is mogelijk niet verzonden door... - Gmail Help
Daar staat o.a. deze informatie:

Waarom de waarschuwing wordt weergegeven
Je krijgt deze waarschuwing te zien als een afzender eruitziet als naam@gmail.com, maar we niet kunnen verifiëren of de e-mail echt van dat Gmail-account afkomstig is.

Dit kan gebeuren als de afzender:

  • het bericht vanaf een nep-Gmail-account verstuurt,
  • je via een website heeft gemaild (bijvoorbeeld om een nieuwsartikel te delen), of
  • een automatisch doorgestuurde e-mail heeft gestuurd (bijvoorbeeld van je schoolaccount naar je persoonlijke Gmail)

Ik heb optie 2 op die pagina gevolgd en een filter gemaakt, zodat mails van het NCF niet meer in de map Spam terecht zullen komen.
 
Da's dan heel mooi opgelost (bij jou). Vreemd is dat ik wekelijks héél veel mailtjes krijg van o.a., de Hema, meerdere diervoederbedrijven, van Dal herenmode, Krasdeals, Booking.com, Kwantum, Douglas, Bruna en zo kan ik nog een stuk of 10 andere (Web) winkels noemen en geen van deze mailtjes komt in de map 'ongewenste mail'............. dus tja, conclusie moet zijn...... ?
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan