• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ongewenste mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin72

Bekend gezicht
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
102
Waarderingsscore
0
Ik word helemaal bestookt met irritante mails in mijn map ongewenste mail.
Wie heeft advies om dit te stoppen
 
Blokkeren is het enigste wat iets wil helpen., maar zet ook geen zoden aan de dijk.
Ik krijg op 1 adres dagelijks 5 tot 15 spam mailtjes.
Ik blijf het blokkeren, maar ze blijven gewoon binnen komen met andere email adressen.
 
Welke e-mailclient gebruik je als ik vragen mag?

Ik heb zelf nl. nog een tijdlang Live Mail gebruikt, daar bleven de spammails gewoon in mijn Postvak IN staan. Daarna overgeschakeld naar Thunderbird, en alle spam gaat regelrecht en voor 100% naar de map Ongewenst, na een paar dagen trainen van het spamfilter.

Heb je eventueel domeinnamen, daar ligt in veel gevallen de oorsprong van irritante mails.
 
Voor optimaal resultaat spamfilter in thunderbird dien je die te combineren met het berichtenfilter, dan komt er niets meer door indien correct ingesteld.
 
ik gebruik hotmail.nl.
En alles komt wel in de map ongewenst terecht, maar vind het gewoon raar dat je ondanks je afgemeld hebt, toch maar mails binnen blijven komen.
 
Als jij van een bedrijf of organisatie e-mails ontvangt, terwijl jij je daar nooit voor hebt aangemeld, dan moet jij niet klikken op de knop Afmelden, die meestal onderaan die mails staat.
Als je daar wel op klikt dan zul je juist nog veel meer spam ontvangen.

Wanneer mag je wel op Afmelden klikken? Alleen bij reclame mails waarvoor jij je zelf hebt aangemeld om die te ontvangen.
 
Als je zoveel spammail ontvangt dien je je ook af te vragen hoe dat komt!

Ga daarom naar

en controleer daar in hoeverre jouw e-mailadres via gehackte sites in hackershanden is gevallen.

Als je de melding Oh no, powned krijgt - lees dan goed door of het alleen jouw e-mail adres betreft.
Controleer ook het wachtwoord wat jij voor hotmail gebruikt:

 
Ik krijg sinds 6 maanden veel spam en andere ongewenste mails.
Terwijl mijn email adres langer dan een 1,5 jaar geleden is buit gemaakt.
Dus waar dit ineens vandaan komt.
Ik heb al langere tijd het wachtwoord veranderd en 2 staps ingesteld
 
In tijd maakt het niet uit hoe lang geleden jouw e-mailadres is buitgemaakt.
Mijn hoof e-mailadres is in 2013 buitgemaakt bij de hack van Adobe.

Laatst merkt ik dat er weer een spamactie op touw is gezet voor dat e-mailadres.
 
als je provider ook een web mail dienst ter beschikking heeft zo als ik me nu bij Telenet webmail kan aanmelden om vervolgens daar een filter in te stellen dan word er beduidelijk minder ongewenste mails door gestuurd vanaf je provider naar je inbox (mail app Windows 10 )
*maandelijks word de spam map automatisch opgeruimd in deze spam map komt dus de ongewenste mail te staan ..
**als ik nu inlog op de Telenet webmail dan zie ik op dit moment 1378 "ongewenste mails " in deze spam map vermeld staan ( deze bekijk ik niet eens )..
 
Dit is allemaal engels, en zoals het afgebeeld staat in de link die jij stuurt zo zie ik het niet voor mij als ik hotmail opent.

Je hebt gelijk, dit gaat alleen op voor Outlook (de Office-applicatie), ik had mij verkeken. Outlook.com heeft niet zulk een mogelijkheid. Wel wordt de map Ongewenst om de 30 dagen automatisch leeggemaakt.
 
Laatst merkt ik dat er weer een spamactie op touw is gezet voor dat e-mailadres.

Dat zou ook de reden kunnen zijn.
Maar ik gebruik Outlook, het kan ook zijn dat hun spam filter minder goed werkt.
Want bij Outlook is de laatste 5 a 6 maanden steeds het 1 en ander veranderd aan het uiterlijk enz.
Blokkeren heeft 6 weken niet gewerkt, dat is nu gelukkig weer opgelost.
 
Er is maar 1 effectieve manier en da's veranderen van mail-adres! De rest zijn maar lapmiddelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: tjw
Er is maar 1 effectieve manier en da's veranderen van mail-adres! De rest zijn maar lapmiddelen.

Daar zit ik ook aan te denken, aangezien ik dit adres niet voor mij belangrijke dingen gebruik.
 
Ik sluit me aan bij artstudiog. Twee jaar geleden was ik de toevloed van spam en phishing mails ook zat. Ik ontving er 20 tot 40 per dag op mijn e-mailadres van KPN. Niet leuk meer. De oorzaak van die rommel was bekend. Mijn e-mailadres was bekend geworden door de grote hack bij Adobe in 2013 en de hack bij LinkedIn in 2016.
Ik had toen ook al een Gmail account, dat ik weinig gebruikte. Daarop kwamen vrijwel geen spam en phishing mails binnen.
Ik besloot dus het e-mailadres van KPN niet meer te gebruiken. Dat betekende wel dat ik mijn familie, vrienden en zakenrelaties op de hoogte moest brengen van mijn nieuwe e-mailadres. Het was meteen een goede gelegenheid om na te gaan of ik al die zakenrelaties en webaccounts wel aan wilde houden. Ik heb de helft daarvan niet op de hoogte gesteld van mijn nieuwe e-mailadres.
In totaal was ik er 2 dagen mee bezig.
De oude mail van KPN wilde ik wel behouden. Ik gaf enkel in mijn e-mailprogramma (Thunderbird) aan dat er voor dat e-mailaccount niet meer gecontroleerd mocht worden op nieuwe mail.

Het resultaat: ik krijg nu hooguit 1 spam of phishing mail per maand. Die komt automatisch in de map Spam terecht. Berichten in de map Spam worden na 30 dagen automatisch verwijderd.
Ik ben hier dik tevreden mee.
 
Ik heb het idee dat spam bij vlagen komt. Zo ontvang je maanden niets en een paar maanden later krijg je er tientallen. Ik heb besloten mij er niet meer aan te ergeren en de mail gewoon te negeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan