• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Online pretpark game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Incarnez

Senior
Lid geworden
18 sep 2008
Waarderingsscore
0
hee hallo,

ik heb een tijd een crimegame gehad,
maar omdat dit project mijn intresse wat minder naar uit ging,
omdat er die al 100 mischien wel 1000 bestaan...

en omdat ik opeens aandacht dat bijna iedereen roller coaster ooit gespeeld heeft...

om een online pretpark game te gaan maken...
graag jullie meningen!

verder weet ik nog niet hoe het in elkaar gaat steken,
verwacht dat iedere speler opzich een pretpark moet gaan "bouwen/kopen"
en dan de atracties kunt upgraden en dat je dan per uur zoveel voor een atractie krijgt...
dat je uiteindelijk een top pretparken lijst krijgt waaraan je met rank of iets boven aan kunt komen te staan?

ik weet niet of dit wat mensen trekt zon spel?
graag meningen!

spreekt het je aan?
of mischien tips voor functies die erin moeten?
verhaallijn?

alvast bedankt!

Re: pretpark,

ik weet niet goed wat je bedoeld, wil je graag een spel maken?
of zoek je een bepaald spel?
ik weet toevallig wel een goed spel ( Roller coaster tycoon) maar die
is volledig "single player' gebaseerd.

weet ik,
maar het is de bedoeling dat ik een game ga maken,
aan de hand van html css php mysql en wss javascript...

het schrijven zelf is niet zon probleem...
maar zit een beetje met de mogelijkheden en het verhaal...

--edit--
nog een ideetje opgedaan xD

je kan bijvoorbeeld bij instellingen kiezen ofdat je bezoekers per atractie laat betalen of per entree,
en dan speelt natuurlijk de prijs ook een grote rol kwa aantal bezoekers,
en dat speelt weer mee voor je omzet,
personeel,
reparaties voor atracties...

Verhalen verzinnen dat kan ik wel dat is niet moeilijk:

Je bent een succesvol zaken man/vrouw en je hebt eigenlijk alles wat je hartje begeerde behalve een succes vol pretpark imperium. Je begint klein, het kost een hoop geld zo'n stukje land en alles er om heen, je moet vergunningen hebben enz. maar niet iedereen wil zo iets, gemeente zit dwars enz. je moet mensen omkopen, mensen aannemen kosten ook weer geld enz.

inderdaad,
zon soort verhaal moet er toch wel inkomen,

ik vind hte zelf best een leuk idee,
en heb op internet gezocht...
maar kwam niet zon game tegen,
wel 1 site waarmee ze ermee bezig waren...
maar die schoot niet erg op...

iemand nog tips over dingen die erin moeten zitten?
ikzelf zat al te denken dat je per week onkosten maakt aan atracties,
dus eventueel kosten voor nieuwe remmen, motor kapot draaimolen, spoor in het spookhuis versleten...
dat die kosten niet in te schatten zijn,
en je dus per week moet zorgen dat je een bedrag apart legt...

inplaats van meteen in detail te gaan met onderhoud zou je ook kunnen beginnen met personeel met verschillende functies die je moet aannemen en die invloed hebben op de spelervaring.
bv; inhuren van schoonmakers die de kots moeten opruimen van parkbezoekers met een zwakke maag die gedwongen worden in een heftige atractie te gaan omdat jij niets anders hebt dan rollercoasters in jouw attractiepark.
Voor het algemene onderhoud zou je gewoon monteurs kunnen aannemen die voor al het onderhoud in het park verantwoordelijk zijn en een bepaald gebied aangewezen moeten krijgen door de speler.

Wat je kan doen is de rollercoastertycoon 1 spelen en dan kijken wat daar allemaal bij komt kijken.

inderdaad,
aan die optie zat ik zelf ook al te denken...
en van alle roller coasters tycoon is versie 1 nog steeds het allerbest!

maar alleen text based valt het denk ik tegen?
mischien dat ik een map moet maken waarin spelers kunnen klikken waar ze een atractie kunnen plaatsen..

Ik moet je 1 ding zeggen ik heb een beetje verstand van hoe het werkt maar ik heb zo iets nog nooit gezien en ik weet niet of het gaat werken.

nee daarom is het gewoon een poging om het te gaan maken,
niet geschoten is altijd mis...
loop ik ergens tegen aan dan ga ik het aanpassen...
maar ik kijk wel hoever ik kom...

ga vanavond het begin maken aan de login pagina,
heb toch al aardig wat scripts liggen..
en die gewoon aanpassen zodat ze erin kunnen en werken...

eerst gewoon total text based maken...
daarna kunnen er nog updates komen voor de landkaart enz enz...

maar komt goed :)

als iemand nog goede tips heeft kunnen ze hier geplaatst worden!

Ja je kan beter beginnen om zo'n texed based in elkaar te zetten en dan zie je wel.

Ik denk dat het succes van RCT zit in de mogelijkheden om alles zelf te doen. Je kan je park inrichten naar jouw eigen idee.

Op het moment dat een spel als RCT text-based wordt blijft er weinig over. Text-base beginnen kan natuurlijk maar ik ben bang dat je heel snel visuele mogelijkheden toe zal moeten voegen om het echt leuk te maken.

Hoe dan ook, een spel als megatycoon is ook text-based [voor zover ik weet] en hoewel dat een heel ander slag spel is draait dat volgens mij wel goed [weet niet precies hoe het nu is maar heb ooit meegespeeld en toe was er wel een hoop animo voor].

Daarnaast moet je natuurlijk iets van een soort competitie hebben lijkt mij. Bepaalde doelstellingen halen die je park een betere naam geven. Ook lijkt het me dat je er op een bepaalde manier een competitie van moet maken waarin je moet concurreren met andere parken.

ja ik wou in eerste instantie gewoon een rank lijst maken,
dus dat je per upgrade,
wat een haffel geld kost weer rank points krijgt...
maar om bijvoorbeeld aan een pretpark sterren uit te delen is ook leuk,
met doelstellingen over zoveel bezoekers binne krijgen,...
het schoonste park ect...

verder leek het me ook wel leuk dat je "vandalen" kon inhuren die het andere park ingingen en daar dingen kapot zouden maken...
zodat er toch een beetje concurentie blijft,
en de nummer 1 niet altijd nummer 1 blijft...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan