• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

onscherp opstartbeeld na >1"

Status
Niet open voor verdere reacties.

willyke

Gevestigd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Berichten
316
Waarderingsscore
2
Hallo,
Sinds de upgrade naar 1903 (prima verlopen) krijg bij opstarten >1" een normaal beeld nadien tot windows opstart is het zelfde beeld onscherp.
Een upgrade van beelschermdriver is er niet
In de instellingen vind ik niets om te veranderen (of moet ik mijn bril beter opzetten)
Bedankt voor jullie hulp
willyke
 
je bedoeld waarschijnlijk het vergrendelingsscherm tijdens het aanmelden ..wel dat werd zo ingeplant in versie 1903 en is helaas niets aan te doen ..

voorbeeld : de achtergrond is hier dus onscherp ..wat standaard is in versie 1903
11571
 
Wanneer je verschillende gebruikers hebt ingesteld of als je afmeld ipv uitschakelt, dan krijg je wel een scherp beeld te zien. Zoals EMI al zegt, niks aan te doen, zat vanaf het begin ook al in Windows Insider test versie.
 
je bedoeld waarschijnlijk het vergrendelingsscherm tijdens het aanmelden ..wel dat werd zo ingeplant in versie 1903 en is helaas niets aan te doen ..

voorbeeld : de achtergrond is hier dus onscherp ..wat standaard is in versie 1903
Bekijk bijlage 11571
Bedankt, weer wat slimmer, toch spijtig van windows
Wanneer je verschillende gebruikers hebt ingesteld of als je afmeld ipv uitschakelt, dan krijg je wel een scherp beeld te zien. Zoals EMI al zegt, niks aan te doen, zat vanaf het begin ook al in Windows Insider test versie.
Spijtig dan maar uitschakelen en even naar een effen kleur kijken
 
Ik had dit ook bij versie 1903.
Instellingen >>personen>>aan de slag.

Personen pictogram zichtbaar rechtsonder de taakbalk.
Achtergrond nu scherp.

Het is mij gelukt op deze manier.
 
Ik had dit ook bij versie 1903.
Instellingen >>personen>>aan de slag.

Personen pictogram zichtbaar rechtsonder de taakbalk.
Achtergrond nu scherp.

Het is mij gelukt op deze manier.
ikkwav, is me niet gelukt, maakt niet meer uit een effen kleurtje als vergrendelscherm is beter dan een onscherp beeld en het duurt toch maar even.
toch bedankt
 
Goede morgen willyke. Een effen kleur is prima.
Ga nu naar instellingen >>persoonlijke instellingen>>Vergrendel scherm>> Windows spotlight.
Naar beneden scrollen: Achtergrondafbeelding van vergrendel scherm weergeven op het aanmelding scherm= Aan

Ik hoor wel of het nu wel gelukt is.
 
sorry ikkwav, ik heb me onvolledig uitgedrukt, na het antwoord van Emi heb ik een effen kleur ingesteld.

bedankt en geniet van het mooie WE
 
Jammer, want een mooie achtergrond na het opstarten van je PC is leuker dan een effen achtergrond.
Als je in de toekomst van gedachten veranderd, probeer dan dat wat ik heb geschreven.
 
Staat bij mij zoals u aangeeft maar mijn achtergrond blijft onscherp tot ik aangemeld bent.
 
Zo heb ik het nu opgelost:
ga naar persoonlijke instellingen; Kleur: transparant=uit; vergrendelscherm kies achtergrond dia of beeld.
Grt
 
Je kan die transparantie alleen uitzetten als je in persoonlijke voorkeur heb gekozen voor Afbeelding of Effen kleur. Als je voor diavoorstelling kiest kan het niet.
 
MenneSchoone schrijft in zijn nieuwsbrief #92

Transparant aanmeldvenster Tot ongenoegen van velen wordt het aanmeldvenster van het gebruikers-account na installatie van de Mei 2019 Update transparant weergegeven: in plaats van een mooie scherpe foto wordt nu een vervaagde foto op de achtergrond getoond. Dit is te herstellen via Instellingen, onderdeel Per-soonlijke instellingen, sub Kleuren, schakel de optie Transparantie-effecten uit (hiermee wordt tevens de transparantie van Start, de taakbalk en het actiecentrum uitgeschakeld). Stond deze optie al uit en is het scherm nog steeds onscherp? Zet hem dan aan en weer uit.

@jefken
 
@jefken De door jou beschreven oplossing is in dit topic al eerder gedeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan