• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Onthoud niet waar ik gebleven ben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kawarobot

Gewaardeerd
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
1.874
Waarderingsscore
4
Hallo,
wat is er gebeurt/ wat heb ik gedaan ?
Als ik in bijvoorbeeld Marktplaats halverwege een pagina naar een advertentie kijk en
deze afsluit kom ik automatisch weer boven aan de pagina uit.
Kan me herinneren dat het niet zo was, dus ter hoogte van de afgesloten advertentie bleef.
Mijn vraag is dus of ik misschien iets uit of aan heb gezet dat dit niet onthouden wordt.

Met vriendelijke groet Robert
 
Hallo,

Kijk eens of je dit ook met een andere browser hebt.
Als dat niet zo is, reset dan de probleem browser eens.
 
Je hebt dus ergens op gezocht en een advertentie bekeken, en wilt terug naar je zoekresultaten en staat weer bovenaan de pagina.

Dat ervaar ik inderdaad niet in mijn browser Firefox. Zojuist getest (zonder account) en na een advertentie bekeken te hebben werd die in hetzelfde venster geopend (dus geen nieuw tabblad) En als ik met mijn muis op het terug knopje klik kom ik netjes terug waar ik gebleven was. Dit is ook zo als ik het terug knopje in de browser zelf gebruik.

Ik zou dan inderdaad denken dat er iets mis is met de browser.

Welke browser gebruik jij hiervoor? En is dat op de computer of telefoon.
Je zou nog kunnen proberen eerst de cookies van de browser te verwijderen, en als het toch niet werkt de voorgestelde reset van de browser.
 
Op mijn HP Probook 4520S is Chrome de browser.
In Instellingen staat "alle cookies toestaan".
Deze dus uitzetten?
 
Nee echt al je cookies verwijderen in je browser. Maar wat is het antwoord op Roxmarie zijn vraag?
Computer, telefoon, welke browser, VPN?
 
Chrome:

Cookies wissen, inschakelen en beheren in Chrome - Computer - Google Chrome Help

Ook geschiedenis zou je nog kunnen wissen.


Deze 2 tips zijn voor de pc.
Via deze links kun je ook kiezen voor Android of iPhone.
 
Allereerst grote dank voor het snelle reageren.
dus ik wis de cookies en schakel ze uit?
 
Op je browser nu eenmalig wissen, en dan accpeteren zoals je normaal doet. kijk hierna of de website weer goed functioneert.
Heb je wellicht extensies geïnstalleerd die hiervoor kunnen zorgen.

Als het alsnog niet lukt, dat zou ik de voorgestelde reset van @Aarie25 uitvoeren voor Chrome.
Hier wordt het mooie uitgelegd hoe dat moet.
 
Om het probleem te voorkomen kun je ook op een andere manier op een zoekresultaat klikken. Stel je krijgt een lange lijst met zoekresultaten op Marktplaats en een van die advertenties lijkt jou wel interessant.
Klik dan niet met de linker muisknop, maar met de rechter muisknop op die advertentie. In het menu dat dan verschijnt, klik je op Link openen in nieuw tabblad:

63d94d15b58bc-2023-01-31_18_13_11-Window.png


De advertentie wordt dan in een nieuw tabblad geopend. Je leest die advertentie en als je daarmee klaar bent, dan sluit je dat tabblad. Het andere tabblad, waarop die hele lijst met advertenties staat, is dan nog steeds geopend op dezelfde plek.
 
Klik dan niet met de linker muisknop, maar met de rechter muisknop op die advertentie. In het menu dat dan verschijnt, klik je op Link openen in nieuw tabblad:

De advertentie wordt dan in een nieuw tabblad geopend.
In Firefox doe ik dat in één klik in het midden op het scroll-wieltje, In Chrome niet ?
Het werkt niet bij alle links, maar wel die van Marktplaats.
 
Ja, dat kan ook prima door op het wieltje van de muis te drukken. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
 
Hersentje was even druk.
Het aan en uit zetten van functies is om spokenbang van te worden.
Gaat in mijn geval van kwaad tot erger.
De rechtsklik methode gebruik ik vaak als ik denk dat de te openen
pagina over de site valt.
Had eerst niet dat bv marktplaats op het begin van de pagina terugkomt.
Heb een keer cookies gewist ( zonder begeleiding ;-)) en daar heb ik dus
iets gedaan wat deze actie van mijn laptop heeft gestart
 
er is verschil tussen het terug knopje en het afsluiten van een pagina.
bij terug kom ik ook weer uit waar ik was.
bij afsluiten niet
 
Op marktplaats een bekeken advertentie afsluiten doe ik met het terugpijltje linksboven.
Dan krijg ik de bovenkant pagina weer terug, waar eerder de advertentie werd weergegeven
waar ik gebleven was.
 
ik gebruik firefox browser met de plugin adblock +
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan