• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Ontkoppel icon verdwenen voor (b.v.) een ext. HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Tot voor gisteren kon een ext. HD met het pijltje omhoog rechts in de taakbalk bij aanklikken en selecteren veilig verwijderen. Maar nu is die mogelijkheid in dat kleine window verdwenen.
Hoe krijg ik dat terug?
Systeem: Win 7 Ultimate
perloc
 
Heb ik ook wel eens, dat hij er niet is. (Gebruik het overigens nooit, maar zie hem wel verschijnen bij het koppelen.) Heb je het ook bij een andere schijf? Of stick?
 
Ik heb 2 andere HD's aangesloten. geen icon in het venster.
perloc
 
Ik heb dit ook niet meer op geen enkele pc (win10 en win7). Mocht je dit alsnog willen gebruiken kan je in de verkenner naar die externe schijf gaan en erop klikken met rechts … uitwerpen.
 
om het icoontje "hardware veilig verwijderen en media uitwerpen " terug te krijgen dient men rechts klik te doen op de taakbalk en eigenschappen te kiezen .
de Windows 10 gebruikers scrollen naar beneden en klikken vervolgens op "selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven " en vervolgens dienen zij dan de Windows verkenner "hardware veilig verwijderen en media uitwerpen " aan te zetten ..dit zal in werkwijze niet veel verschillen voor de Windows 7 en aangezien ik deze niet meer gebruik kan ik dit niet nagaan !
 
artstudiog: "Mocht je dit alsnog willen gebruiken ...." Dit duidt erop dat je het niet gebruikt.
Maar volgens mij is het om veilig je hardware af te koppelen.
Emi: Ik heb in het window rechts geklikt (pijltje omhoog) en kreeg een groot venster met titel "Select wich icons and notifications appear in the taskbar". De aangesloten HD was niet in de lijst.
Onder was een checkvenster met titel "Alwys show all incons and nitifications in the taskbar".
Aangeklikt en nu kan ik mijn HD veilig afkoppelen.
Ik ben bang data te verliezen als je dit nalaat.
Ik heb Win7 Ultimate.
perloc
 
artstudiog: "Mocht je dit alsnog willen gebruiken ...." Dit duidt erop dat je het niet gebruikt.
Maar volgens mij is het om veilig je hardware af te koppelen.
Emi: Ik heb in het window rechts geklikt (pijltje omhoog) en kreeg een groot venster met titel "Select wich icons and notifications appear in the taskbar". De aangesloten HD was niet in de lijst.
Onder was een checkvenster met titel "Alwys show all incons and notifications in the taskbar".
Aangeklikt en nu kan ik mijn HD veilig afkoppelen.
Ik ben bang data te verliezen als je dit nalaat.
Ik heb Win7 Ultimate.
perloc
 
concreet is het je gelukt dit icoontje terug te krijgen in de taakbalk ...das toch voornaamste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan