• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Ook problemen met update naar windows 1803

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahahaha, Abraham54, ik heb 't volgens jouw manier geprobeerd, krijg ik de melding dat de ruimte van m'n schijf niet bepaald kan worden en is de setup gestopt. Ik kan de iso nog wel es proberen te branden en dan zien of het op die manier lukt, maar ik krijg er weinig vertrouwen in, eerlijk gezegd.
 
Wat vreemd - wat koos je in het beginscherm na setup.exe te hebben gestart.
En deed je dat met adminrechten?
 
De setup heb ik als admin uitgevoerd. En in het beginscherm had ik niet veel te kiezen geloof ik. Alleen dat hij begon met downloaden en windows gereed ging maken. Als ik me goed herinner, tenminste.
 
Ik snap het. Alleen hoe geef je aan waar die iso geinstalleerd moet worden? Heb em nu op een andere schijf staan, maar geeft ie dan ook aan dat ie op C moet komen en niet op G, waar ik die uitgepakte iso nu heb staan?

sorry da ik het zeg maar jij snapt er geen b.....n van ...
je zegt dat je over een uitgepakte iso beschikt ...wel dan deze bestanden zitten dan in een map (is dit niet het geval dan dien jij een nieuwe map aan te maken waar jij deze bestanden inzet ) deze map plaats jij op je bureaublad en je opent deze dan …. vervolgens dien jij dan maar gewoon de setup.exe aan te klikken en zal je huidige Windows bijgewerkt worden ...

**de bestanden welke in de map dienen te staan zijn hier onder te zien ...
5b0aa42e5f2de-Ashampoo_Snap_zondag_27_mei_2018_14h26m50s_002_.png
 
Het begin scherm download niks.
Het onderzoekt en wordt dan opgevolgd door een nieuw scherm met keuze mogelijkheden!
 
ik zie dat toen ik met het eerder bericht bezig was er eigenlijk al gestart werd met het ophalen van de nodige bestanden om de upgrade te voltrekken ...
 
Ja, die bestanden heb ik allemaal. Nadat de setup was gestart had ik alleen maar de keuze of ik nu de updates wilde downloaden.
 
Ja, die bestanden heb ik allemaal. Nadat de setup was gestart had ik alleen maar de keuze of ik nu de updates wilde downloaden.
dan diende je dit ook toe te stemmen ..blijkbaar denkt Abraham er anders over maar is hij verkeerd of het spoor kwijt ...jouw huidige Windows zal bijgewerkt worden .
 
Updates downloaden eer de upgrade begint kan oorzaak ervan zijn, dat de installatie alsnog mislukt.
 
dan diende je dit ook toe te stemmen ..blijkbaar denkt Abraham er anders over maar is hij verkeerd of het spoor kwijt ...jouw huidige Windows zal bijgewerkt worden .
Ik had dus toegestemd, misschien dat daardoor de upgrade inderdaad mislukt is. Ga het nu proberen zonder eerst te downloaden. Heb nu een hond in de stuipen liggen, moet daar eerst mee aan 't werk.
 
de foutcode 0x8024200d geeft te kennen dat er bestanden ontbreken of dat de WindowsUpdateSoftwareDistribution map beschadigd is deze dien je eerste te herstellen volgens mij
*doe daarom eens het volgende ...
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

ik herhaal nog eens de opdrachten ..
net stop wuauserv
rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution
net start wuauserv
wuauclt /resetautorization /detectnow
 
Ben benieuwd. Alle opdrachten uitgevoerd, gaat nu beginnen met updates zoeken. :D
 
mogelijk dat je dit dient te herhalen ...heb het zelf hier eens voor gekregen op een binnen gebrachte laptop dat ik deze opdrachten meerdere keren diende uit te voeren vooralleer er schot in de zaak kwam ..
 
Al dit soort [problemen zullen zich niet voordoen indien je de door mij geschreven handelingen goed had uitgevoerd.
Dan was onafhankelijk ervan of de Windows Update zonder- of wel problemen had, de upgrade volkomen uitgevoerd, om zo weer een goed funktionerende Windows te krijgen.

Al vele malen zelf op deze wijze Windows 10 opnieuw geïnstalleerd.
 
de TS gaf al in zijn openings bericht te kennen dat de foutcode 0x8024200d aanwezig was ...deze werd genegeerd en men vervolgde de weg via het MCTool
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan