• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Ook problemen met update naar windows 1803

Status
Niet open voor verdere reacties.

Francien Hendriks

Nieuw lid
Lid geworden
26 mei 2018
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Tot 3x toe heb ik geprobeerd de nieuwste upgrade te installeren en steeds werd ik terug gezet naar 1709. De foutcode die ik erbij kreeg, is 0x8024200d. Geen idee wat dit betekent, kon het op google ook niet vinden. Heb ook handmatig geprobeerd via de iso. Daar kreeg ik de melding dat het niet voor mijn pc was. Ik heb een 64bits systeem en ook een 64 bits iso gedownload. Hoe krijg ik die verrekte update toch geinstalleerd? Iemand een idee?
 
Ik neem aan dat jij de update wel aangeboden kreeg?
Heb jij de probleem oplossing al laten lopen?
Welke anti virus gebruik jij?
Maar het zou met de media creation tool moeten kunnen.
Waar heb jij de iso trouwens vandaan?
 
Klopt, ik heb em idd aangeboden gekregen, de probleemoplossing laten lopen. Daarmee was niets aan de hand. Als virusscanner gebruik ik Eset Smartsecurity. Die iso was geen iso maar een msu. Sorry hiervoor. Maar die heb ik gedownload via microsoft update catalogus. Maar ook die gaf 0 op het request. En die media creation tool heb ik ook wel aan gedacht, maar vind het eigenlijk doodeng. :D Ben bang dat ik alles kwijtraak.
 
Heb je al eens gegoogled met de bewuste foutcode in combinatie met Windows 10? Ik krijg dan best wel veel hits
 
Met de media creation tool raak je niets kwijt hoor :)
Maar anders kun je voor de zekerheid belangrijke dingen even op een stickje zetten.
Je kunt met de media creation tool ook een iso bestand aan maken.
Het tweede plusje op de site.
Klik hier
 
Zit er soms een Intel SSD in jouw computer (Serie 600P of 6000P)
 
Je kan het beste een upgrade doen via eerst een complete download.
Heb jij meerdere harddisks in jouw computer zitten?
 
Ik heb 4 andere schijven erin zitten en ik weet, dat ik die het best los kan koppelen, als ik die iso ga gebruiken. Bedankt iig voor het meedenken. Ga vandaag die iso even binnenhalen, denk dat dat de kortste klap is.
 
Heb je al eens gegoogled met de bewuste foutcode in combinatie met Windows 10? Ik krijg dan best wel veel hits
Een aantal van de gegeven oplossingen heb ik al geprobeerd, maar zonder resultaat. Ga vandaag die iso binnenhalen en dan via de iso de installatie doen, hopelijk met behoud van bestanden en apps. :D
 
Download de ISO naar een van de andere harddisks.
Pak de ISO vervolgens uit.
Ikzelf gebruik daarvoor het gratis tool Bandizip - werkt heel goed - ook in Windows 10.
Na uitpakken open jij de uitgepakte map en klik je met recht op setup.exe en vervolgens kies je dan voor "Uitvoeren als adminitrator.

Daardoor zal het eerste scherm opstarten om met de installatie/upgrade te gaan beginnen.

Doordat je installatiebestanden op een HD hebt staan, zal alles in principe heel snel gaan!
En nee, de harddisks hoeven niet afgekoppeld te worden, je doet een upgrade.

Wel nog eerst een vraag: hoeveel vrije ruimte is er nog over op de systeempartitie?
 
Je kunt tijdens de installatie aangeven dat je alles wilt behouden.
 
Download de ISO naar een van de andere harddisks.
Pak de ISO vervolgens uit.
Ikzelf gebruik daarvoor het gratis tool Bandizip - werkt heel goed - ook in Windows 10.
Na uitpakken open jij de uitgepakte map en klik je met recht op setup.exe en vervolgens kies je dan voor "Uitvoeren als adminitrator.

Daardoor zal het eerste scherm opstarten om met de installatie/upgrade te gaan beginnen.

Doordat je installatiebestanden op een HD hebt staan, zal alles in principe heel snel gaan!
En nee, de harddisks hoeven niet afgekoppeld te worden, je doet een upgrade.

Wel nog eerst een vraag: hoeveel vrije ruimte is er nog over op de systeempartitie?
Ik heb nog zo'n 80 gig over, dus dat zou moeten kunnen, toch?
 
Met 80 GB vrije ruimte moet alles comfortabel lukken als je het op mijn manier doet.
 
Shit, verkeerd gekeken. Ik heb zo'n 25 gig over. Is dat voldoende?
 
Meer dan genoeg hoor.
Nogmaals: doe je het op mijn manier hoeft er verder helemaal niets naar de systeempartitie gedownload te worden; alle installatiebestanden staan dan op die andere partitie.

Ik raad je wel aan, dat wanneer de installatie begonnen is - het zoeken naar nieuwe updates te verbieden!
 
Meer dan genoeg hoor.
Nogmaals: doe je het op mijn manier hoeft er verder helemaal niets naar de systeempartitie gedownload te worden; alle installatiebestanden staan dan op die andere partitie.

Ik raad je wel aan, dat wanneer de installatie begonnen is - het zoeken naar nieuwe updates te verbieden!
Ik snap het. Alleen hoe geef je aan waar die iso geinstalleerd moet worden? Heb em nu op een andere schijf staan, maar geeft ie dan ook aan dat ie op C moet komen en niet op G, waar ik die uitgepakte iso nu heb staan?
 
Dan hoef jij je ook geen zorgen te maken of het wel goed gaat.
Want dan kies je voor Upgrade en alles behouden.
Is welliswaar de langst durende installatie - maar dan heb je daarna weer alles terug.

Er zit maar één Windows in jouw computer en kies je voor upgrade dan gaat alles goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan