• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Oordopjes zelf te repareren ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Ding open gesloopt want ging niet echt lekker meer. Denk, kijken of wat kan solderen misschien, maar lastiger dan had gehoopt. 2 draden duidelijk, dat koper zijn, maar nog drie draden waar materiaal niet van weet wat is, mnisschien heel dun koper er in, maar zie zo niks. En weet niet welk draad waar aan vast zou moeten gezet, Dus als iemand een idee heeft misschien ? Als iemand weet wat benaming is van adapter die ouderwets walkman formaat omzet in slag kleiner die 10 jaar terug wel werd gebruikt, maar nu weinig meer (waarschijnlijk die ik hier heb, niet honderd procent zeker), van wat ik erover vond, is dat ook welkom.
 
nieuwe oordopjes kopen, plugje zal wel 3,5mm zijn.
electronica online zoeken
 
Je bent niet erg duidelijk over wat er aan hand is en wat voor oortjes het zijn. Als het standaard oortjes aan een snoer zijn, heb je mogelijk de draad losgetrokken.
Ik zou me voor kunnen stellen dat er twee draden van het ene oortje naar het andere gaan en dat die drie draden L+R+massa zijn.
Tegenwoordig gebruikt men vaak koperdraad met alleen een laklaag als isolatie. Die verdwijnt bij solderen met voldoende hoge temperatuur. (Je moet wel goed kunnen solderen, anders wordt het mss bras)
 
Je verloopje zal deze zijn, van 3,5mm naar 2,5mm (of omgedraaid ?) Wel opletten omdat er ook mono uitvoeringen zijn:

Ik zelf zou liever zien dat er een draadje tussen zit, om niet zo'n lange plug te hebben; de totale krachtarm is zo lang dat het snel je connectors vanbinnen kapot trekt. Zoiets:

Die draaidjes zijn inderdaad hele kleine strings (vele dunne draadjes maakt breken bij buigen minder waarschijnlijk) met om elk individueel draadje een heel dunne laklaag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan