• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Op afstand van PC de monitor, het toetsenbord en de muis gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Hallo,

In de zomer zou ik graag in de schuur de beschikking hebben over mijn PC. De PC zelf wil ik binnenshuis houden i.v.m. hitte, vocht en vooral de kans op inbraak.

Bij voorkeur zou ik dit draadloos willen doen omdat het wegwerken van een draad veel moeite zal kosten.

De afstand van de schuur tot de PC bedraagt ca. 12m.
In de schuur is alleen 220V beschikbaar. Het bereik van mijn acces-point zal ik nog moeten testen, misschien moet hiervoor een repeater (dit ook i.v.m. het wegwerken van een ethernetkabel) bijgeplaatst gaan worden.

Is hier een betaalbare standaardoplossing voor te koop of is er zelf iets in elkaar te zetten voor een redelijk bedrag?

De techniek wordt volgens mij veel gebruikt in bedrijven en scholen maar ik ken de termen en begrippen niet en ook de prijs ervan niet.

mvg,

Leo
 
over welke Windows beschik je ...is dit de home of eerder de pro
indien je over bv de Windows 10 pro beschikt of hoger dan kun je het extern bureaublad gebruiken deze optie dien je dan te activeren en te configureren ..start>instellingen >systeem >extern bureaublad

beschik je niet over de pro uitvoering dan gebruik je teamviewer
 
Weer even zoet met wat leesvoer zie ik :).

Ik heb de Windows 10 home edition versie 1803.

Het doel is licht gebruik, internetten (YT en onderhoudshandleidingen downloaden) en office (achtige) zaken. Misschien kan ik een Orange pi back pack maken voor de monitor, dan hoeven er geen I/O en videosignalen heen en weer en blijft de PC gewoon veilig binnen staan. Dan zou ik voor 60 a 70 euro klaar moeten zijn denk ik. Orange pi, toetsenbord en muis. (misschien nog een wifimodule als die er niet op zit?) De printer werkt al draadloos via wifi dus daar heb ik geen werk aan.

Dan is alleen de kwaliteit van de wifiverbinding een aandachtspunt.

(Even een stukje gelezen, haha, ik heb nog een setje dLan duo van Devolo liggen zelfs, van voor mijn acces point. Vorige week op het punt gestaan ze weg te doen.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan