• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Op hoe een oud topic mag ik reageren ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Dag, regelement zal staan, maar als alle regelementen door moet lezen. Op hoe een oud topic kan je nog reageren, dat iemand hier weet misschien zo uit de losse ... . Werd een soort half van zoetgevooisd afgewimpeld voor het reageren op een 3 jaar oud topic, zelf wel eens dingen langer laten liggen waar jaren later zich toevallig een oplossing voor aandiend, dus waarom niet zou ikzelf denken, onbeperkt, maar goed, zit er dus op, iemand iets van een indicatie misschien ? Of ijzeren vuist regel.
 
Zo moeilijk is de regel nu ook weer niet te vinden in het reglement. Bij dezen:

11. Het is niet de bedoeling dat u reageert in oude topics (waar meer dan 2 weken niet meer op is gereageerd), tenzij u hetzelfde probleem hebt en de voorgestelde oplossingen niet werken. Ook wordt het niet gewaardeerd wanneer u met uw vraag of probleem andermans topic overneemt. Maak bij twijfel gewoon een nieuw topic aan of neem contact op met een van de administrators of moderators.
 
tenzij u hetzelfde probleem hebt en de voorgestelde oplossingen niet werken.
Dan blijft het onduidelijk want vaak gaat het toch om zulke gevallen. Hoe lang mag dit dan als dit van toepassing is?
Persoonlijk lijkt mij een periode van max. ong. 6 maanden redelijk maar de regels zijn hier dus erg onduidelijk over, met name voor mensen die nieuw komen.
 
We gaan heel soepel met de gestelde regel om. Er wordt o.a. gekeken of de geplaatste opmerking relevant is. In de praktijk zal je dan ook zien dat er veel rek in die termijn zit.
 
Een nieuw topic, over een zelfde oude onderwerp, min de misschien van nutte info die al in de oude voorbij zijn gekomen, ik zie de logica (het waarom, nut, op grond van ... ?) er niet van in , zal aan mij liggen (serieus, weet in's en out's niet van hoe zo'n forum werkt, zal op uw woord moeten geloven).
 
Als het een topic is met exact dezelfde vraagstelling dan mag je het bestaande topic gewoon gebruiken.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan