• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Openen pdf vanuit Outlook met pdfXchange viewer ipv een browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vikernu

Junior lid
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Hallo, Ik heb een probleem op mn nieuwe HP-laptop ,et het openen van PDF-jes. Ik heb pdfXchange viewer ingesteld als standaard programma. Bij een pdf op mijn computer werkt dit prima, maar als ik een mail in outlook heb met een pdf als bijlage en deze direct open, dan opent hij een browser (met HP Sure Click?) Dit terwijl er staat dat pdfXchange viewer standaard is. Hoe kan ik dit oplossen zodat ook mijn bijlages geopend worden met de xchange viewer?

Alvast bedankt!
 
Hallo,

Ik gebruik sinds kort Windows 11, dus kan het zelf niet meer uittesten.

Kijk eens of dit werkt voor jou.

  1. Kies in Windows 7, Windows 8 en Windows 10 Start en typ Configuratiescherm.
  2. Kies Programma's > Een bestandstype altijd met een specifiek programma openen. Als u Programma's niet ziet, kiest u Standaardprogramma's > Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.
  3. Selecteer in het hulpmiddel Koppelingen instellen het bestandstype waarvoor u het programma wilt wijzigen, en kies Ander programma.
  4. Kies OK wanneer u het nieuwe programma hebt gekozen waarmee u het desbetreffende bestandstype wilt openen.
 
Hallo,

Ik gebruik sinds kort Windows 11, dus kan het zelf niet meer uittesten.

Kijk eens of dit werkt voor jou.

  1. Kies in Windows 7, Windows 8 en Windows 10 Start en typ Configuratiescherm.
  2. Kies Programma's > Een bestandstype altijd met een specifiek programma openen. Als u Programma's niet ziet, kiest u Standaardprogramma's > Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.
  3. Selecteer in het hulpmiddel Koppelingen instellen het bestandstype waarvoor u het programma wilt wijzigen, en kies Ander programma.
  4. Kies OK wanneer u het nieuwe programma hebt gekozen waarmee u het desbetreffende bestandstype wilt openen.
Hoi, ik heb zelf ook Windows 11 en heb deze stappen al uitgevoerd. De bestaande pdfjes opent hij wel al met de pdf xchange viewer, maar rechtsreeks uit de mail en ook bijlage opgeslagen uit de mail opent hij in een browser. Helaas.
 
Hallo,

Ik denk dat het via de mail dan niet aan te passen is.
Alleen open met de browser of downloaden.
 
Het ligt niet aan je e-mailprogramma. Ik gebruik Outlook 2016. Wanneer ik in Outlook 2016 klik op een pdf bijlage, dan wordt die geopend in PDF-XChange Editor.

Dat dat bij jou niet gebeurt, komt door HP Sure Click, dat standaard op je HP computer geïnstalleerd is.
Lees hier meer over HP Sure Click:

Het programma HP Sure Click zorgt dus voor extra beveiliging. Als je geen prijs stelt op die beveiliging, dan kun je HP Sure Click uitschakelen:
The HP Sure Click icon is located in the system tray, typically in the lower right corner of your computer screen. Right-click the icon to enable/disable HP Sure Click, to launch the HP Sure Click Desktop Console, or to launch HP Sure Click Live View.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan