• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

OpenSuse Tumbleweed

Status
Niet open voor verdere reacties.

gouwepeer

8e wereldwonder
Lid geworden
3 apr 2010
Berichten
1.163
Waarderingsscore
162
Vanavond heb ik mijn oude laptop maar eens voorzien van OpenSuse Tumbleweed met KDE Plasma om eens uit te proberen. OpenSuse is in 2 varianten beschikbaar:
- Leap
- Tumbleweed

OpenSuse Leap is de reguliere versie. Dit kan stabieler zijn, en eenmaal werkend zal het blijven werken.
OpelSuse Tumbleweed is een zogenaamde "Rolling Release". Deze wordt dus continu opgewaardeerd naar de nieuwste versie.

Na de installatie kon ik mijn laptop herstarten (gaat automatisch na het installeren). De eerste tegenvaller was dat ik geen wifi had. Na een beetje rommelen met de instellingen is dat toch nog goed gekomen al werd mijn verbinden meerdere malen verbroken. Momenteel blijft de verbinding gelukkig wel stabiel. Wat mij aangenaam verraste is dat het systeem lekker vlot werkt ondanks dat de processor (een I7 van de 3e generatie) inmiddels lichtelijk bejaard is.

Ondanks deze aangename verrassing ben ik aan het twijfelen of OpenSuse hier op gaat blijven staan. Op mijn andere laptop en desktop blijf ik bij Ubuntu, met de voornaamste reden dat ik daar aan gewend ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan